Gå til innhold

hvor mye har dere lagt på dere i uke 37?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg 17 kilo..ikke gått opp de 3 siste ukene....håper jeg holder meg under 20 tallet frem til fødsel... lillegutt er estimert til 3800g ved fødsel.

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Er 37 uker i dag og hadde for to uker siden gått opp 13-14 kilo. Men jeg skal til JM i morgen og forventer at det har steget en del, er i tillegg veldig ödematös i beina, så det er nok litt vekt der også. Men jeg er litt spent, for en stund gikk jeg opp et kilo i uka og i det siste har jeg virkelig tatt av når det gjelder matinntak. Men jeg tror ikke at vekta har så mye med fett å gjöre, om man går opp 10 kilo eller 15 tror jeg faktisk ikke man kan styre så veldig. Noen får jo masse vann i kroppen og går opp 30 kilo, men tisser det av seg i löpet av de förste ukene etter födselen. Men samtidig, man får jo innse fakta, om man spiser veldig usunt (som jeg har gjort i det siste) og vekta går oppover, så er det jo ikke fritt for at man får noen ekstra kilo å "kose" seg med etter födselen. Så man må se litt på hele bildet tenker jeg.

Skrevet

er 38+1 og lagt på meg 13 kg.. Skal ha planlagt ks til mandag så regner vel ikke gå opp så mye mer.. mer gjør jeg det så gjør jeg det, bryr meg ikke så mye om det for vekk skal kg uansett:)

Skrevet

15-16 kg og 38 uker på vei.

Skrevet

ca 15-16 kg:/

Det føles så veldig mye ut, men har ekstremt med vann i kroppen for tiden....;)

Skrevet

Hei.

Jeg er i uke 36+3, og har lagt på meg 14 kg. I begynnelsen la jeg ikke på meg så mye, men den siste måneden har det vært 1 kg pr uke. Trodde det skulle stabilisere seg litt mer på slutten jeg...

Men har mye vann i kroppen. Ansiktet mitt er blitt gedigent, og ringene mine får jeg ikke på meg lengre. JM sa jeg var blitt brede over skuldrene oxo :( Vanligvis så samler jo ødemne seg i beina, men de er ikke særlig ødematøse...

Jeg hadde sett for meg å ikke gå opp mer enn 15 kg i løpet av svangerskapet, men den gang ei.. Jaja, får bare være veldig aktiv å gå på tur med den lille i vogna da :D

Skrevet

Er 37+3 og har vel gått opp rundt 14 kilo. Dessverre tror jeg ikke at det er mye vann i de kiloene ... Hirr:)

Jeg spiser ikke så voldsomt usunt, men spiser veldig mye.

Skrevet

Jeg er i uke 39 nå og har lagt på meg hele 25 skremmende kilo... Til tross for trening 3-4 ganger pr uke helt frem til uke 37. Forrige svangerskap gikk jeg opp 22 kg,men disse gikk raskt av igjen etter fødsel. 6 mnd etterpå var jeg nesten nede i min startvekt igjen. Så min lærdom av dette; hvis man ikke dytter i seg for mye "dritt",beveger seg hver dag skal man ikke tenke for mye på det:O)

Skrevet

12 kg og 37+3 nå. det er i grunnen nok kjenner jeg.

Skrevet

Nei nei, jeg er 36+3! Roter fortsatt med disse ukene ... er det mulig:)

Gjest poäng *fødeklar* :o)
Skrevet

38+1, så jeg tillater meg å svare ;)

Har gått opp 13 kg, babyen er ca 3.6 kg nå og jeg har masse, masse vann i kroppen.

Skrevet

Jeg er 37+5 og er opp 8 kg..

Skrevet

Uke 37 her også, og har lagt på meg aaaalt for mye.. 18 kilo. Var da litt trøst i å høre at bebisen er stor i dag da. (= Estimert til 4500+ ved termin. Men det er nok fett som har anlagt seg ja!

Skrevet

Er 37+2 og har lagt på meg 7-8 kilo.

Hvordan får man vekstestimering?

Jeg spurte JM, men ho sa at ho ikke gjorde det.

Skrevet

37+1

8kg :)

Men hadde litt ekstra da jeg ble gravid denne gangen ;)

Skrevet

I uke 37 har jeg gått opp ca 17.kg.

Gikk opp totalt 20.kg sist. (Ligger an til det nå også. 1.kg i uka siste tiden)

Veide meg 3.dager før fødselen. Uken etter fødselen hadde jeg "mistet" 14.kg. Mye vann i kroppen ja

De resterende 6.kg gikk bort etterhvert... :s

Skrevet

37+ 3 nå, og hopper frem og tilbake mellom 12 og 14 kg for tida.

Hatt en merkelig vektoppgang i dette sv.sk hvor jeg går opp 1-2 kg, for så å miste de igjen med en gang, og så bruker jeg noen uker på å få de på igjen før de fester seg og jeg går opp nye 1-2 kg :o)

Fikk beskjed for halvannen uke siden at småtten ligger på linje med de rundt 4kg's babyene jeg har fått før. Må gjerne bli mer som de som lå rett under heller enn som han som lå rett over 4,5 :/

Skrevet

Er 38 uke og har lagt på meg 7 kilo;);)

Har ikke fått noe vann i kroppen i dette svangerskapet.

Skrevet

Jeg har lagt på meg 11 kg,er i uke 37..syns d er mer enn nåkk!!De 3 siste mnd har jeg gått opp ca 1 kg i mnd.Så fornøyd m d.Så regne m d blir ca 1 kg til :) Håpe man går fort ned til normalen igjen:)

Skrevet

er i uke 40 og har gått opp 10 kilo... synes det er litt lite egentlig jeg da.. siden snuppa hele tiden har vært litt liten.. Gikk opp 18 kilo sist gang! Så stor forskjell;)

Skrevet

38+3

Har godt opp 14-15 kg tror jeg..

Et par kg mer nå, enn forrige gang.

Skrevet

Er i uke 36 og har gått opp 7-8 kg. La på meg 12 kg sist og satser på å ikke legge på meg mer enn det denne gangen.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vektoppdatering! Värt på kontroll hos JM i dag og jommen fikk jeg ikke rett...joda der var det kommet nesten fem fine kilo siden legekontrollen sist...det vil si på ca to uker? Wow dette er morsomt jenter!! At det går an! Men likevel, jeg tror faktisk fremdeles at noooe av det er vann! Hihi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...