Gå til innhold

Fødeplass Ullevål...?

Anbefalte innlegg

Innom her fra 1.tri, og lurte på når legen deres har søkt om fødeplass når dere ville til Ullevål?

Jeg er i uke 10 nå og har vært noen ganger hos legen pga en del plager, men han vil ikke søke om fødeplass før i uke 12, han mener det er tidsnok om jeg vil til UUS- noen som vet? Eller som har søkt "for sent" og fått plass andre steder. Når har dere da søkt?

Lurer på om jeg bare skal slå meg til ro med hans erfaring om søketidspunkt, eller om jeg må "stå litt mer på". (Pga komplikasjoner v tidligere fødsel vil jeg gjerne til UUS)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142208976-f%C3%B8deplass-ullev%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Legen min sendte inn søknad til Ullevål i uke 12 og jeg fikk IKKE plass.

Det er veldig mange som søker Ullevål og da er det godt å være ute i god tid.

Jeg fikk plass på Bærum sykehus istedet for Ullevål. I ettertid er jeg egentlig veldig glad for at jeg fikk plass på Bærum , fordi jeg har hørt mye positivt.

Lykke til med søkingen og svangerskapet!

Det var det jeg var redd for... får prøve å skyde på ham.

Jeg har også hørt mye bra om Bærum. Tror faktisk ingen av venninnene mine som har vært der har hatt noe negativt å si. Alle har søkt seg tilbake :)

Egentlig ikke noe problem for meg heller, å havne der, men mye enklere m Ullevål når de har journalen fra forrige gang.

Lykke til :)

hei! legen min søkte sent i uke 13, fordi hun mente det ikke var noe problem å få plass på ullevål. jeg fikk fødeplass med en gang. jeg tror det også kommer litt ann når på året man skal ha, selv har jeg termin 29 november, men vet ikke hvordan det er hvis man har termin enda tettere opp mot jul. uansett lykke til =)

Legen søkte plass i dag, er i 13 uker i morgen. Vet jo ikke ennå om jeg får plass, men bare jeg rekker frem til et sykehus så er det greit for meg.

Har hørt om flere som har fått plass, men når de skal føde så må de dra andre steder pga det er fult, men er så fint alle plasser(treo jeg da)

Du kan søke selv - ikke noe problem. Det gjorde jeg, fikk plass.

Skriv bare en kort og grei søknad med all info om deg, fødselsnummer, dato for siste mens og termindato, navn, adresse, telefon osv. Du finner adressen på nettsidene deres, send til svangerskapspoliklinikken. Så får du svar og innkalling til UL. Veldig enkelt. :-)

Annonse

Hei! Legesekretæren på mitt legekontor mente at jeg burde søke fødeplass innen uke 8 om jeg skulle på Ullevål. Spurte om jeg kunne søke selv, men hun sa at hun ikke anbefalte det... Får se, har time i morgen og da skal søknad skrives sammen med fastlegen:)

Lykke til alle sammen!

Får man avslag v første søknad, så er det bare å sende ny, 3 gang kan de ikke avslå:-D

Jeg ønsket ikke Bæreum da jeg fikk dette v 1 søknad. Pga kompl v 1 fødsel og vil føle meg trygg (fler jeg kjenner likte ikke Bærum og de har ikke barnelege) så ville jeg ha UUS og de har forrige jrn. Fikk da plass på 2 søknad

Hei!

Jeg var litt stresset angående det der selv, hvertfall etter å ha lest her inne. Men legen min søkte da jeg var på kontroll i uke 12 både forrige gang, og denne gangen. Begge gangene har jeg fått plass på Ullevål. Vet ikke hva slags kriterier de har for at man får plass der jeg men...

Lykke til uansett!

Mvh Lundie

Annonse

Jeg søkte rundt uke 12 og fikk svar noen uker etterpå om plass på Ullevål. Legen min sa at ingen hos henne hadde noen gang blitt avvist der.

Dette er jo sykehuset hvor de har mest fødsler i året, så ville tro at det skal gå bra. Men, man vet jo aldri..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...