mamman til Fillip Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 ammeslitet begynte på sykehuset... fikk ikke ordentlig melk til minsten før 5dagen, før det fikk han mme etter han hadde prøvd puppen.. pumpa endel der også. så kom vi hjem, jeg brukte skojld noen uker for hadde blitt så j***** sår... Klarte kutte ut det.. "problemet" er at minsten skal ha mat hver 2-3, å en såkalt kosesup i mellom måltidene... et vanlig måltid tar igjenomsnitt 30min... så, gjør ikke stort annet enn å amme syntes jeg.. Nå er han 2mnd, han har også kolikk.. Virker på en måte ikke som om han blir fornøyd? han legger jo på seg.. ca 150gr i uka siden fødsel... hs anbefalte å prøve litt mme på kvelden ettersom jeg har mindre melk da, å han er jo mye mer fornøyd! da pumper jeg istedet å får ut mellom 80 å 120ml. Er det lite? Sorry for rotete innlegg men håper noen skjønner.. blir så frustrert å kjenner det tærer på humøret.. + jeg blir jo bare inne... liten vits å gå ut på kafe å lignende med venner når jeg bare blir sittende å amme eller gå rundt med han på armen for å roe han... Det jeg egentlig lurer på er jo da om noen har noen tips?
lille sprelle Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Har ungen kolikk - så for guds skyld - ikke slutt å amme! Det er jo redningen! Du bestemmer hvor ofte måltidene er, men normalt er vel 3 timer fra start til start. Jeg synes ikke du skal gi opp enda. Om noen mnd skal du se det går som en lek! Og det er jo så inmari praktisk å ha med mat uten å tenke på flasker osv osv osv. Har han kolikk - så vil han ikke "virke fornøyd" som du skriver enten du ammer eller ikke! Ammingen kan imidlertid være en fin måte å dempe symptomene på. Lykke til!
mamman til Fillip Skrevet 18. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2010 Hvorfor er det bedre å amme pga kolikk? skjønner ikke den... han små super jo hele dagen å får jo da i seg mye luft i tillegg.. pumper nå å gir han det på flaske.. er mer fornøyd mat messig? Ikke missforstå jeg vil amme men er det verdt det når man blir så sliten at man ikke henger sammen?
lille sprelle Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 er ikke mer luft gjennom å amme enn å flaske. gjennom amming får barnet kosen/roen i tillegg. Har flasket en del pga svak baby, så jeg har sett forskjellen. Du må velge selv hva du vil gjøre. Selv var jeg bokstavelig talt dausjuk, men valgte å få i gang ammingen. Angrer ikke på det i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå