Gå til innhold

Oh Lord.. Ny vekstestimering i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Ul i dag for å se litt på lille gutten. Og han var jaggu ikke liten lenger kan man si!! Jordmor sa tvert hun så han på skjermen at, " Oii, her er det jammen meg en stor gutt!" Ble estimert til 3800 nå, og trolig en vekt på 4500+ til fødsel. Er 37+1 , og det kan jo forråpenligvis hende at han kunne tenke seg å se dagens lys FØR termin. (neppe..Hadde visst INGEN tegn til modning nå i dag..)

Legen sa iallefall at jeg kom til å bli satt igang på termindato, ettersom jeg har Leiden og grunnet stor gutt. Så det var jo jaggu en god nyhet!! Da vet jeg at det ER bare 3 uker igjen, og ikke kanskje 5! Det at gutten er stor er jo selvfølgelig ikke no dårlig det hell.. Bare slitsomt å presse ut kanskje. (= Noen andre som nylig har fått en veksestimering rundt samme uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oy hehehe så morro da!!

Men du!? Jeg har også Leiden mutasjon, hvem type er du?! Hvorfor var det en av grunnene til at du blir satt igang på termin om du ikke føder før?

Jeg har termin om 2 dager..

Skrevet

Min var estimert 5.3 ved termin og gikk leeeeenge over etter det...

heldigvis var bare gutten 4,2kg ...

gjorde ikke noe vondere å presse ut noe på 4,2 enn 2,5kg

Gjest poäng *fødeklar* :o)
Skrevet

Jeg var på UL 37+2 og da var babyen 3400 og estimert til å være 4200 til termin.

Må si jeg håper at jeg ikke går over... har født firekilos unger før, men det var to-tre uker over temin. Så hvor stor kan denne bli, egentlig? :o

Skrevet

jeg ble estimert til å ha baby på 3290 gr når jeg var 36+5 og må si jeg gruer litt for fødsel. Nr 1 var jo bare 3100 gr ved fødsel.....

Skrevet

Jeg var på vekstkontroll i går (36+4) og da ble lillegutt estimert til 3200 gr....håper han kommer ca to uker før tiden;)

Skrevet

Får dere ekstra ultralyd gratis, eller betaler dere sjølv for ultralyden? Er det bare pga. fare for store barn, eller?

Legen min trur også eg får stor unge utifra kva ho kjenner på magen min. Har kun hatt 1 ultralyd. Og det forrige barnet var 2900 gram 5 uker før termin, så kunne nok blitt stor han og, om han ikkje kom så tidlig.

Kan eg ha rett på ekstra oppfølging?

Skrevet

Kristine; Jeg har hetrozygot Leiden, altså den "snille" typen. Men har likevel gått på Fragmin hele svangerskapet. Har i tillegg Protein S mangel, men legen sa i dag at det var grunnet Leiden at je kom til å bli satt igang til Termin, dette fordi vi har noe større risiko for morkakesvikt, og blodpropp risikoen øker kraftig siste delen av svangerskapet. Om det også hadde noe med at jeg venter en stor gutt vet jeg ikke, det tror jeg ikke altså. Jeg le iallefall VEEELDIG gla når jeg hørte at jeg slipp å gå over. (= Så da gjelder det nok det samme for deg vil jeg tro? Snakke med overlege på Gyn om dette, det var hun som informerte meg om det, fastlegene vet kanskje litt imndre om det..? Uansett, krysser fingrene du får se bebin din om noen få dager!! (=

Katrin77; Jeg har fått full oppfølging av med UL, lege og jordmor hver mnd på grunn av Leiden, og jeg tror ikke du har rett på noe ekstra UL sånn uten videre altså. Skulle bebin din stige laaangt over SF målene, så vet jeg at de gjerne tar en extra sjekk.. Ellers så tror jeg dem prøver å holde det til en UL, så lenge svangerskapet utvikler seg som det skal. (=

Ser ut til at vi får store barn folkens. (= Fram med Weleda fødselforbredelsesolja!!!! (=

Skrevet

Hei

Jeg er i uke 37 i dag. Jeg ligger over på fundusmål. Gjort det hele tiden. Har to fra før der jeg lå helt på streken. Har ikke tenkt så mye over det før. Men nå nærmer det seg jo, så jeg spurte legen i går om det betyr at det blir en veldig stor unge. Har ikke fått noe slags vekstestimering tidligere, ikke med noen av svangerskapene. Bortsett fra fundusmål da. Han sa at den sannsynligvis ville bli stor.

Jeg ble jo da litt bekymret. Noen som har erfaring med dette? Hvordan får man estimert størrelse på barnet?

Skrevet

Jeg har ligget laaangt over streken hele veien selv, så jeg var ikke sjokkert( jo litt...) når jeg hørte målene i dag. Vektestimering får du på UL-undersøkelse. De måler sa hode og mage omkrets, og finner dette på et skjema, og fikser og ordner frem et ca mål. Sånn ca størrelse nåp, og estemiert størrelse ved fødsel.

Jordmor sa til meg en stund tilbake at det var heeelt vanlig at vi i lå over streken, og at jeg skulle se bort i fra dette. Og at det til neste år kommer nytt svangerskapsskjema, ettersom vi nå føder større barn i vår tid. Så normalen nå erfaktisk litt over normalen, men skulle du ligge veeeldig langt over, så hadde dem nok sendt deg på en vekstestimering. Tror ikke du skal bekymre deg jeg. Sier jeg som ikke har født før... (=

Skrevet

Oy da burde jeg kanskje høre med sykehuset ja... Bare gått til jordmor denne gangen, å det er jo ikke veldig mange som vet så mye om denne tilstanden.. Tusen takk for svar! :) Hadde overhodet ikke gjort meg noe å bli satt i gang nå for å si det sånn, hehe.. Selvom jeg vet fra første fødsel at de riene fra igangsettelse ikke er de beste;P

Skrevet

Kristine; Ja, jeg har hørt at disse igangsettingene ikke er så veldig deilige. (= Men heller det , enn 14 dager over. Kjenner kroppen begynner å blir rimelig lei. (= Kjempe lykke til da! Oppdater oss/meg på hva som skjer med deg, og hva de sier i morgen??(=

Skrevet

Ja helt enig, hehe...

Takk for det! Skal oppdatere vettu. Skal på kontroll til torsdag på termindatoen, så da prater jeg med jordmor da. Så får jeg be henne kontakte legen der og da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...