Gå til innhold

En liten og en stor livmor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en endometriose operasjon i Des, fant de ut at jeg har to stk livmor. Ble gravid i Januar, men mistet desverre i Uke 7 (uten at det har sammenheng med dette).

Skulle da etter dette til mer utredning og eventuelt fjerne den ene livmora, eller eventuelt en skillevegg. Siden de aldri fikk sjekket hvordan ting var før jeg var gravid, og da ikke kunne ta MR.

Jeg har altså dobbelt sett med livmødre, livmorhals og vaginaer!

Utrolig, men sant!

Min venstre livmor er mye mindre enn høyre, og legen så ingen grunn til å fjerne denne når den antakelig ikke er i stand til å gjøre meg gravid. I værste fall vil det aldri kunne føre frem en baby der inne, fordi det blir for trangt. Samme problemet kan også oppstå i den høyre etter litt tid, men man kan jo ikke ta sorgene på forskudd.

Men nok om dette. Nå er jeg prøver igjen, og har lest mye om "konkurransen" mellom eggstokkene ved eggløsning.

Ifølge CB fertilitetsmonitoren min, og min egen beregning vil jeg antakelig ha el i morgen.

Å jeg begynner få skikkelig el smerter, slik jeg pleier.

Men dette på venstre side. (Jeg har kun to eggstokker)

Sikkert et veldig vanskelig spm, og sikkert ingen som verken har hørt om noe lignende eller har svar.. men jeg spør likevel..

Kan man ha el på høyre side selvom man kjenner el smerter mest på venstre? Eller vil det denne mnd være svært minimal sjangse for befruktning?

Har også et ekstra spm.

Det sies at varme bad ikke er bra for svømmerne til menn.

Men derimot hvis vi kvinner prøver bli gravid, vil dette kunne hindre graviditet også? Hvis man feks tar seg mange varme bad når man kanskje er befruktet, eller når egget er i ferd med å feste seg?

Huff, det blir mange tanker og rare spm her og der.. men så greit å ha et sted man kan spørre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Man kan ha litt smerter i begge eggstokker, det er helt normalt :) Tror du har en stor sjanse på å bli gravid :)

Når det kommer til varme og graviditet er det veldig bra å ha en varm livmor, egget trives best der det er varmt og egget kan fortere feste seg så har du lyst på et varmt bad så bare ta det :) Vet om ei som satt med varmeflaske på magen i hver pp og det klaffet til slutt for dem, om det var varmeflasken vet jeg ikke men det skader jo ikke, hehe :-P Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...