Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert ikke så fryktelig interessant, men jeg syns det er så godt å ha vært på kontroll og alt er fint med meg og minigutt.

Uke 30, 71kg (tror jeg var ca 60-62 tidligere, er ikke så opptatt av vekt...), bt 120/75, hb 12,4, fosterlyd 120, fundusmål 31 (litt over kurven), fin urin og ikke vann i kroppen :) Minigutt lå med hodet ned i bekkenet og spreller MASSE, så han har det toppers :D

Å, jeg klør i fingra etter å vaske babyklær...

Også har jeg ufyselig enkelt svangerskap tror jeg - har kun vært bittelitt kvalm, kjent antydninger til bekkensmerter, hatt litt hormorhodepine, men nå er det bare ørlitegrann halsbrann iblant og søvnproblemer (uten å bli så innmari sliten). Så jeg er veldig fornøyd :D

Forresten, har i dag kjent litt "stikking" i underlivet - er det bare han som presser hodet sitt ned i bekkenet? For jeg har kjent det de siste dagene, på blæra og sånn. Men ikke stikking.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint å lese at alt har gått bra på kontroll i dag:=) Det er betryggende at blodtrykk og urin er bra.

Vi er vel omtrent like langt på vei. Jeg er 30+2 i dag og skal til Jordmor i morgen. Alltid betryggende å komme til kontroll og høre hjertelyden til bebisen vår.

Skrevet

Jeg var også på kontroll i går :) Alt bra her også. Er i uke 37 i dag. Jeg ligger også over på fundusmål. Gjort det hele tiden. Har to fra før der jeg lå helt på streken. Har ikke tenkt så mye over det før. Men nå nærmer det seg jo, så jeg spurte legen i går om det betyr at det blir en veldig stor unge. Har ikke fått noe slags vekstestimering tidligere, ikke med noen av svangerskapene. Bortsett fra fundusmål da. Han sa at den sannsynligvis ville bli stor.

Jeg ble jo da litt bekymret. Noen som har erfaring med dette? Hvordan får man estimert størrelse på barnet?

Skrevet

Vet ikke, men jordmora sa til meg at det ikke gjorde noe, for det gjennomsnittet på helsekortet er ofte litt lavt. Så det at vi lå litt over gjorde ingenting. Men at jeg kunne nok regne med at nr.2 blir litt større enn førstemann, at det var vanlig, så altså større enn 3950g. Men forhåpentligvis glir'n litt lettere ut også! :)

Jeg bekymrer meg ikke, selv om min også virker til å bli større enn første.

Gudd løkk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...