Gjest Kira06 Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Frøkna vår på 11 mnd startet i bhg forrige uke. Når jeg hentet henne i dag, stod det lapp om at det gikk vannkopper i bhg. 5 av 16 barn var hjemme med dette i dag. Blir jo litt bekymret, men tenker samtidig at det er bedre om hun får det nå enn når hun er eldre (selv om det passer utrolig dårlig da jeg skal begynne i ny jobb neste uke*s*). Uansett, mitt spm er om noen av dere har erfaring med vannkopper på så små barn?
Gjest Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Jeg tror det er lite du kan gjøre. Blir hun smittet kan det ta 2-3 uker før utbruddet. Det er jo som du sier like greit å bli ferdig med det. Det gikk vannkopper i barnehagen til datteren min for en liten stund siden. Absolutt alle barna ble smittet. En dag var det faktisk bare et barn igjen (hun hadde alt hatt vannkopper). Siden det var upraktisk for flere av foreldrene å ta seg en uke fri fra jobben byttet vi på å passe barna. Jeg hadde huset fullt av barn med vannkopper. De rullet rundt på gulvet med min baby, men han ble ikke smittet. Babyer har jo immunbeskyttelse fra moren de første måndene. Vanskelig å si om din baby fortsatt har en viss beskyttelse. Ammer du? Jeg vet om mange babyer som har hatt vannkopper, og alle sammen har kommet greit gjennom det.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 i den ene barneboka jeg har så står det at det er kun når barnet er under 3mnd eller har en sykdom som hemmer immunforsvaret at vannkopper kan være farlige. selv fikk jenta mi det da hun var 10-12 uker hele ungen var dekket av vannkopper! hun hadde endel ubehag, men jeg smurte henne med xylocain og eurax. (hvitvask hadde liten eller ingen effekt) 3 dagen var værst.... nå er vi bare glad for at alle 3 barna har hatt dem.
Tremo Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Fikk selv vannkopper da mellomste jenta var 3 uker. Hun fikk det så da hun var 4 uker, og kort etter fikk eldstejenta som da var 2 år vannkopper. For å si det slik; jeg var veldig dårlig (hadde brystbetennelse samtidig, da. Sånn for sikkerheysskyld;)), men begge barna kom seg fint gjennom det. Flekkete over hele kroppen og litt slappe,men ellers bra. Smørte med hvitvask en del, da. Like greit å bli ferdig med det!
ano`num *17.03.10* Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Det sies at det går lettere til yngre de er. Men det finnes nok untak der også. Hvor i landet går det vannkopper?
Gjest Kira06 Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Takk for svar alle sammen:) Det går mye vannkopper her nå, og vi bor rett utenfor Drammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå