Gå til innhold

Ang. mulige problemer ved fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er det jo en stund til jeg har termin, 22 januar, men jeg lurte på når man diskuterer fødselsproblemer med jordmor/ lege. Hvor tidlig bør man ta tak i det. I min slekt har nemlig kvinnene i flere generasjoner hatt problemer med å føde naturlig pga. for trangt/smalt bekken. Dette gjør meg som førstegangsfødende ganske nervøs. Min mor holdt selv på å dø da jeg ble født, fordi de hadde målt feil, så når jeg skulle ut så var det altfor trangt. Noe som endte med sugekopp, klipping og andre ting. Pluss at både jeg og mamma fikk hjertestans og holdt på å dø. Mine 2 søsken er tatt med keisersnitt. Vet at både min mormor og oldemor også har hatt store problemer med dramatiske fødsler. Hvor arvlige er slike ting? Bør jeg ta opp dette med jordmor allerede på neste kontroll, i september. ? Er det noe jeg kan nevne på ultralyden jeg skal på på mandag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ville tatt det opp ved første anledning hos jordmor, er sikker på at der kan være gode råd og få.

Kan jo nevne det på UL, men se hva jordmoren din sier først.

Med en slik forhistorie kan de ikke avfeie deg !! :))

Og forhåpentligvis rammer det ikke deg... Lykke til !!

Skrevet

Heisann!

Jeg tok opp et liknende problem på ordinær UL. Jeg har nemlig et skjevt bekken.

Jordmoren på sykehuset ringte der og da og forhørte seg, og ja, jeg har fått time til sjekk...

Så de tar sånne problemstillinger alvorlig.

Lykke til!

Skrevet

Jeg syns så absolutt du skal nevne det på ultralyden, og hvis ikke du får noe respons der, kan du ta det opp med lege/jordmor på neste kontroll. Dette skal du ikke trenge å bekymre deg for frem mot fødsel, dette SKAL du få et svar på. Jeg syns du skal insistere på en grundig sjekk!

Lykke til, du kommer til å bli tatt godt vare på, det er jeg sikker på!!

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingene, skal ta det opp på Ultralyden på mandag jeg da. Har liksom vært litt redd for at jeg ikke blir tatt på alvor.

Men har ikke lyst til å gå å grue meg og være redd for fødselen i flere måneder heller. Bedre å få svar på dette. Skulle det vise seg at jeg har lignende problem så blir det vel sannsynligvis keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...