Gå til innhold

grøtlei bare 6mnd gammel??? flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi begynte med grøt da hun var 4mnd. Hun har spist kjempegodt både morgen og kveld hittil. men plutselig sa det stopp gitt! kliper sammen munnen og vrir hode unna, vil ikke ha grøt :o( middagsmat vil hun gjerne ha og kan spise kjempegodt. Flere som har det sånn og er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få henne til å spise?? Kan ukke spise middag 3ganger hver dag liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å blande inn litt frukt i grøten? Eller andre grøttyper? (se på helsekostbutikkene, der har de andre typer enn dagligvarebutikkene)

Skrevet

Jenta mi ble lei etter 2 uker (startet også ved 4 mnd). Jeg bruker fruktmos på tuppen av skjea, hun gjennomskuer for så vidt det, men aksepterer det hvis hun får et par skjeer med bare fruktmos i mellom. Hun lar seg også distrahere med å få litt vann innimellom.

Men jeg byttet ut det ene grøtmåltidet med avocado som jeg moser sammen med frukt (banan, eplemos, nectarin, generelt tar jeg av det vi har). Avocadoen er full av gode fettstoffer og vitaminer - blant annet er det veldig jernrikt. Så nå er det bare et grøtmåltid vi må gjennom, og det har hjulpet oss litt også.

Nå er jenta mi 5,5 mnd. Tenker kanskje det vil hjelpe på når det blir litt flere grøttyper å velge på, jeg kan jo i alle fall håpe:-)

Skrevet

Jeg bytter til en ny grøttype når hun blir lei. Det er veldig merkbart når hun er lei Jeg skjønner godt at det er kjedelig å spise det samme hver dag. Ikke smaker grøten så mye heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...