Gå til innhold

Dere andre flergangsgravide som er gravide og fortsatt ammer....

JenteOgGutterMamma!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg gjør det. Lillegutt er bare 4 mnd da, så fullammer enda (pumper og gir fra flaske pga jobb), og er 2 mnd på vei med neste :-) Jeg merker også at brystvortene er blitt sårere siste to ukene, og det er ikke noe godt, jeg er generelt plaget med det ellers også, men verre nå. Ellers kjenner jeg ikke smerter heldigvis.

Jeg er i grunn mer engstelig for kosthold etc og tok opp dette med helsesøster på forrige kontroll til Lillegutt. Det blir jo en ganske stor påkjenning for kroppen min dette, med fullamming av et barn, produksjon av et nytt, 2 skolebarn, 1 bhg-barn og tilbake på jobb i fullt tempo, så merker at jeg er sliten!

Ellers morsomt nick du har, jeg har 3 jenter og 1 gutt, og magen sier jente denne gangen også.

Jeg har ikke noen råd til deg, men ettersom minsten din er så stor så hadde nok jeg vurdert å slutte å amme om det gjorde vondt.

Jeg amma jenta mi fram til jeg var ca 25 uker på vei,men da måtte jeg slutte...Merket at det kom veldig lite melk og brystvortene ble så såre...:/ Men synes egentlig det er litt godt å få en pause før jeg starter på med nestemann:)

• 3 uker senere...

Jeg ammet nr 1 til jeg var ca 3 mndr og hadde ingen såre bryster så har dessverre ingen råd om hva som kan hjelpe med det. Nr 1 var 15 mndr da jeg sluttet, jeg hadde tenkt å amme over vinteren men fant ut at jeg trodde det var bedre med en lengre pause for den lille som plutselig ikke kunne få puppen for seg sev lenger når nestemann kom ut. Hadde da ca 6 mndr opphold før nr 2 kom og har gått kjempegreit, ingen sjalusi pga ammingen (eller noe annet for den saks skyld)

Nr 2 ville ikke amme mer når hun var 5 mndr så har ikke dette problemet denne gang. (16 uker med nr 3 og nr 2 akkurat fylt 1 år).

Jeg ville vurdert å sluttet jeg også.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...