Gå til innhold

Andre som alt har fått bekkenplager?

Anbefalte innlegg

Hei! :-)

Er "nygravid", og venter mitt 6 barn i slutten av April, og har alt fått antydning til bekkenløsning.

Hadde endel problemer i forige graviditet også, men ikke såå tidlig.

Har egentlig IKM fra i dag til torsdag, har testet positivt både med QR og Clearblue digital! :-))

Har altså de siste dagene hatt tydelige bekkenløsning, noen andre som har fått det så tidlig?

Klem fra

Fortsetter under...

Ja, sliter litt jeg også. Venter mitt 5 barn. De to siste sv.skapene (altså nr 3 og 4) så ble jeg sykmeldt de 3 og 4 siste mnd. Denne gangen kjenner jeg det godt allerede og er bare 12/13 uker på veg :(

Men jeg ble egentlig aldri helt bra igjen etter forrige sv.skap, så det var vell ikke annet å vente.

Etter jobb er jeg helt gåen. Så hvor lenge jeg holder ut denne gang, det vet jeg ikke. Ganske så kjipt.

Har bestilt meg legetime. Så får se hva han sier.

Ja, jeg kjenner det også. Har kjent det før positiv test de siste to gangene..:/

Første gangen jeg var gravid slet jeg VEDLIG med bekkenet. Gikk til manuell terapeut, men det funket heller dårlig. Visste heller ikke helt hva som var rett og galt før sent uti svangerskapet. Da jeg gikk gravid med nr.2 kjente jeg det også før positiv test og jeg tok hensyn til det. Gikk etterhvert til en fysioterapeut som kunne mye om bl og hadde mye mindre plager enn med nr.1.

Denne gangen tar jeg også alt hensyn (er 8 uker), for jeg kjenner det murrer og klager. Er obs på bevegelser ol. Tenker å starte med fysio når jeg passerer 12 uker, da også hos noen som kan bl. Håper dette svangerskapet blir slik som forrige hva bekkenløsning angår...

Lykke til! Ta hensyn og ikke overdriv..:)

kjenner det veldig godt enkelte dager at det river fremme i "beinet" og i korsryggen og den høyre bakdelen...er 12 uker på torsdag så syns dette er tidlig... med første fikk jeg det helt i sluttetn etter uke 30 og me nr 2 fikk jeg det da jeg var rundt 20 uker,så håper jeg kan jobbe litt før jeg blir sykemeldt

Jeg kjenner det godt i ryggen allerede, uke 10+4, hadde en del vondt i forrige svangerskap også, men det begynte ikke så tidlig da. Og var fin igjen etter svangerskapet, Hadde en strekk i ryggen i februar etter 2 runder bowling, vondt i flere mnd, så kanskje det også har en sammenheng. Har mest vondt på høyre side, der jeg fikk vondt under bowlingen. Hadde lyst til å bare gråte etter å ha levert sønnen i barnehagen og tuslet hjem, ca. 15 min å gå hver vei,samtidig veldig varmt og dårlig form i tillegg. Er spent på utviklingen framover, er sykmeldt ut denne uka, men vurderer og fortsette lenger, hvis jeg får lov, da jeg bare vil ligge og sove nesten hele tiden.

Jeg har slitt med bekkenet helt siden jeg gikk med nr to, selv etter at svangerskapet var over. Etter det har jeg vært gravid tre ganger (to aborter, men er gravid og håpefull igjen :)), og alle gangene har jeg tatt testene pga smerter i bekkenet. I dag er jeg 8+3 og har vært en liten tur på jobb, vi har gått en bitteliten tur i nabolaget, vært på en visning og vært på butikken og handlet, og jeg har ganske vondt nå. Det bringer litt minner om krykker og smerter, men vi får ta det med godt mot, vi skal jo ha barn! Det synes ihvertfall jeg er det absolutt aller viktigste ;)

Lykke til med nr 6, det blir vel liv i leiren nå tenker jeg! ;)

Annonse

Kjenner det i rumpa og nedover låret på ene sida allerede, og er bare 6 uker på vei. GIkk hele forige svangerskapet uten uttalte plager men fikk vondt når jeg overanstrengte meg da. Nå ser det ut for at jeg tåler mindre desverre.

Jeg har fått bekkenplager alleree ja!

Venter barn nr 2 og hadde kraftig bekkenløsning med nr 1. Da begynte jeg å kjenne det litt i uke 9, men ble ikke skikeklig ille før uke 20+

Nå kjente jeg det allerede når jeg var 3 uker på vei og jeg sliter allerede med å sove! Har vondt i symfysen og ned mellom beina, vondt å gå og å bære snupap mi(hun er 1 år). Lurer veldig på hvordan dette skal gå:(

Jeg er "bare" 5+3 på vei

Jeg var veldig plaget i første svangerskap, og har vært litt plaget i etterkant også. Kjente bekkenløsning allerede i uke 6, og i uke 7 var det vondt allerede. Vanskelig å sove, og flashback fra sist. Det var både foran og bak, i ca 2 uker! Og nå er det nesten helt borte!! Jeg er 9+1 i dag, har vært på jobb i 3 dager uten smerter :D Murrer bare litt, så jeg håper det faktisk kan gå over!! :) Det tyder på det, og jeg er sååå happy!

Vet ikke om det er mulig engang jeg, at det kan gå over sånn. Men det kjennes virkelig sånn ut, altså :)

Sniker innom fra 3. tri! Var veldig plaget med bekkenet i 1. svangerskap og gikk til fyiso med 0 effekt. Fikk 3 års forbud mot å bli gravid igjen og gikk på krykker. Denne gangen har jeg brukt bekkenbelte og gått til manuellterapeut x 2 pr. uke. Mye bedre denne gangen!

Selger forresten bekkenbelte mitt til 150 kr inkl porto om noen av dere er interessert. Har bare 6 dager igjen til ks så jeg trenger det ikke mer...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...