Trøtt som en dupp Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Min lille snuppe er 10 måneder og har hatt den uvanen å sovne på puppen fra hun var nyfødt. Dette har i grunnen ikke vært noe problem, men denne puppen varer jo ikke evig, og vi har derfor i det siste innført litt strengere regime med at hun skal sovne av seg selv i sin egen seng. Det har gått over all forventing, det tar litt tid (30-60 min kanskje), men hun er blid som en sol helt til hun sovner. Jeg sitter inne på rommet og leser og legger henne av og til ned hvis hun har reist seg opp. Jeg har prøvd å gå ut av rommet, men da blir hun hysterisk, så det virker som hun roer seg lettere om jeg er på rommet til hun sovner. (Har tenkt til å kutte ut det etter hvert også, men det får vi ta siden..) Så til problemet. Vi legger henne rundt kl 19 etter grøt, litt morsmelkerstattning, nattstell + litt pupp på tampen (faste rutiner hver kveld), og da sovner hun mellom 19.30-20.00. Sover tungt og godt frem til rundt kl 2-3. Da våkner hun og klarer ikke å sovne igjen. Dette har ikke skjedd før vi begynte med de nye leggerutinene, da har hun sovet til rundt 6-7. Har prøvd å gitt henne pupp i stolen på hennes soverom slik at hun blir søvnig, men det blir krisemaksimering de luxe når jeg legger henne ned. Da er hun utrøstelig, selv om jeg sier det samme og gjør det samme som på kvelden. Det ender selvfølgelig med at mor er alt for trøtt for denne kampen, og tar henne med i dobbeltsenga hvor hun får boltre seg fritt med pupp hele natten gjennom. Det vil si ingen god søvn for min del, for jeg har ikke mye melk lenger og tror snuppa sover urolig på grunn av det. Prøver jeg å ta vekk puppen blir det bare fekting og gråt.. Hun har selvfølgelig aldri tatt smokk. I tillegg våkner hun grytidlig, mellom 05.30 og 06.30, så jeg føler jeg går og hangler og får aldri nok søvn. Jeg skjønner at om man sover fra kl 19-20 så våkner man tidligere, men før kl 7 synes jeg er alt for tidlig. På dagtid sover hun maks to timer til sammen, fordelt på to dupper. Skjønner ikke at hun kan få nok søvn. Det har hun gjort siden hun var 4 måneder gammel. Gjør vi noe galt? Og er det noen som har tips om hvordan vi skal få henne til å sove hele natta gjennom? Hvis hun slutter å våkne på natta, så skal jeg eventuelt akseptere at det blir tidlige morgener fremover.. Råd mottas med takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå