Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 mitt barn har nå vært i barnehagen 1,5 uke. barnet gråter fra vi drar til barnehagen og helt til vi har levert og litt etterpå. når vi kommer til barnehagen hylgråter hu å kliper seg fast til oss. vi får også høre at hun gråter noe i barnehagen etter mor. Flere dager jeg har hentet henne har jeg hørt hennes gråt før jeg kommer inn. er det normalt at barn skal gråte så mye i barnehagen etter 1,5 uke? hva bør jeg gjøre? personaltet gjøre? er det feil av meg å la henne fortsette der?
smurf08 Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Ufff - dette må være tøft for dere. Kanskje du burde prøve en litt lengre innkjøring, og være der sammen med henne om du har mulighet? Hun trenger vist litt mer tid å venne seg til å være i bhg. Skulle ikke gi opp helt, men prøve å finne ut hvordan hun slår seg til ro å være i bhg og så ta det skritt for skritt derfra... Lykke til!
Barnnummertre Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Hei. eg harhatt litt samme problemet med min sønn. Førsste uken var han helt i oppløsning og gråt både før jeg forlot han, lenge etter, innimellom iløpet av dagen og når jeg kom å hentet han. Han var utilpass og utrygg. Jeg var ikke forberedt da han vanligvis er alltid blid og fornøyd, og aldri noe vanskelig. Men så har det nå gått bedre andre uken. Blitt mer kjent med personalet og de andre barna. Han gråter fortsatt når jeg leverer, og når jeg henter klage gråter han.....som om han kjefter på meg for at jeg har forlatt han :-) Men jeg har hørt at det ikke er lurt å være i barnehagen, da blir barnet vant til at du skal være der også, og du utsetter bare hele prossessen. Jeg trøster meg med at han ikke er den første ei heller den siste som har det slik. Og at de fleste elsker barnehagen etterhvert og av og til ikke vil bli hentet :-) Ha tolmod, det går seg nok til.
Barnnummertre Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Glemte å si at når barnet er 1,5 kan det være litt vanskeligere med barnehage start. De skjønner mye mer, og men er for små til å bli forklart sammenhengen. Pluselig skjønner de at mamma/pappa ALLTID kommer tilbake, og da blir de trygg. Jeg passer bare på at til han blir trygg lar jeg han ikke være fulle dager. Henter han to-halv tre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå