Tredje drøm Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Fredag 13.august var jeg 6 dager over ul-termin og 15 dager over mens-termin (som jeg var veldig sikker på). Hadde fått time på fødepoliklinikken for en sjekk siden jeg hadde sprik imellom terminene. Var godt forberedt på å krangle meg til viljen min om igangsetting, for jeg var veldig sliten, hadde masse maserier og mislikte å gå lenge over termin. Møtte en jordmor som var velvillig til igangsetting, men det var jo opp til legen. Legen var ikke like velvillig, men etter ul så hun at det var litt lite fostervann, så da bestemte hun at jeg skulle settes igang. Jippi! Hadde 2 cm åpning og var ikke helt moden. Fikk en modningspille kl 12.30 og så var det bare å vente. Lå koblet til ctg den første timen og så kunne jeg bevege meg rundt. Etter hvert fikk jeg endel sammentrekninger, men vanskelig å vite om det nå endelig var ekte rier. Ny ctg kl 17.30 og begynte da å få troen på riene, men de var ikke så vonde enda. Da kl var 18.30 ble jeg undersøkt igjen, og da var det 3-4 cm åpning, og nå begynte riene å bli kraftige. Og de kom i ett sett. Veldig korte pauser imellom. Ble flyttet inn på fødestue og på nytt koblet til ctg. Riene kom kjempeofte! Ville ikke ha noe smertestillende enda, men vondt var det. Fikk lystgass, men det funket ikke annet enn at da hadde jeg pustingen å konsentrere meg om (hyperventilerte litt, så jeg var temmelig nummen i fingrene). Var nok mest bare oksygen i maska. Det kom inn en ekstra jordmor for å hjelpe til. Siden det gikk så fort, mistet de fosterlyden stadig vekk, så de måtte ha hjelp til å følge med på den. Kjente trykketrang, og selv om jeg nok helst skule ventet litt til, var det umulig for meg å ikke begynne å trykke. Babyen presset så på! Fikk uante krefter og trykket det jeg kunne. Tenkte bare på å bli ferdig! Da jeg merket at hodet var ute, var rien over, men jeg fortsatte å trykke for nå skulle hun ut! Kl 20.20 ble vakre Emma født! 4080 g, 52 cm og 36 cm rundt hodet. Og selvfølgelig helt fantastisk! Formen min har vært helt super. En så rask fødsel er fryktelig intens, men jeg rakk jo ikke å bli fullstendig utslitt. Så jeg følte meg i kjempeform etterpå. Ble sydd 4 sting, men de har jeg nesten ikke merket noe til. Har bare følt meg litt mørbanket nedentil. Etter kos og mat, fikk jeg dusjet og stelt meg, og vi kom etter hvert over på barsel. Emma sover og sover og sover, - og spiser litt innimellom, så her er det ikke mye å gjøre foreløpig. Nå har vi tre flotte barn, så nå sier vi oss fornøyd med det, - og gleder oss til masse kos fremover )
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 åååå, gratulerer sååååå mye!!!! <3 <3 <3
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Så godt å lese at alt gikk bra:=) GRATULERER med ei velskapt prinsesse:=) Nyt tiden og kos dere masse:)
2 boys & now pink Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Gratulerer så masse med lille Emma!
MissVaiper Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Gratulerer så masse med lille prinsessa di!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Gratulerer så masse!! Og så fint å få höre om en födsel som var igangssatt og som likevel ikke var helt "jävlig" som man gjerne får inntrykk av. Må si at jeg nesten er litt mer nervös for å bli igangsatt enn å gå over tiden (så lenge alt er bra). Kos dere masse med lillepia!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå