Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja... har nå prøvd siden Januar 2009 å bli gravid.

Har før den tid gått sammenhengende på p.sprøyten i 7 år.

Legen informerte meg om at det kunne gå opp mot 2 år før det kanskje skjedde noe.

Har ikke hatt regelmessig mensen siden jeg sluttet på sprøyten i det hele tatt. Blir til stadig kortere intervaller mellom slagene....

Siste ordentlige mens var 18 Juli.

Så plutselig fra den 10- 13 August kom det 3-4 bloddråper hver dag. Ikke noe mere enn det men ondt i magen , murringer, småkvalme og gigantiske overdeler som er meget ømme.

I dag den 17 .08 har jeg fortsatt ømme bryster og murringer i magen og ingen mensen....

Hvor tidlig kan jeg ta en graviditetstest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Håper det virkelig klaffer for deg denne gang :)

Men med CB sa sier de at den kan taes opptil 4 dager før mensen:) vet ikke noe om de billigstrimmlene som mangen prater om...

Alle lykke til , sende masse baby støv til deg / dere :)

Skrevet

Sidan du ikkje veit når du skal ha mensen neste gong (om eg forstår deg rett?), så får du ta utgangspunkt i lengda på forrige syklus, og teste ut i frå det.

Om du ikkje veit kor lang forrige syklus var, så kan du jo kjøpe ein pakke med billigstrimlar og teste f.eks. 2.kvar dag ei stund framover(til positiv test eller til mensen kjem).

Symptoma virka jo positive, men for å ikkje gi for mykje forhåpningar, så må eg legge til at hormon-prevansjon har ein tendens til å surre til systeme i lang tid.

Lykke til med prøving!:)

Skrevet

Takk for hyggelige svar fra begge!

Den 18.08 i dag, og i teorien skulle m ha kommet den 16, siden det kortes inn med ca 2 dager hver gang.

Satser på at det ligger tester i posten i dag når jeg kommer hjem , så får jeg sjekket i kveld.

Eller skal man gjøre det på morgenen?

Anstrenger meg så mye for å ikke stresse med dette, at det blir når det blir..... MEN vil jo så gjerne NÅ!

Skrevet

Har du snakket med legen om råd og veiledning? :)

Jeg tror du kan teste samme kveld, så lenge du har holdt deg en stund ( med tanke på toalettbesøk )

Føler meg deg, er i min 7 pp, har ikke prøvd så lenge så deg men ja, du sjønner :)

Uansett så håper jeg at dere får det til ***

Skrevet

Ja, legen min sa at vi måtte bare vente å se til det nærmet seg 2 år fra p.sprøyta skulle vært totalt ute av systemet. Han hadde vært borti mange som det tok lang tid for å bli gravid, nettopp pga p.sprøyta.

Derfor anbefalte han meg å bytte til annet prevensjonsmiddel , helst1 år FØR vi skulle begynne å planlegge......

Men p.sprøyten passet meg så fint, ingen bivirkninger, ingen mensen....Og så trodde jeg jo at selvfølgelig var IKKE JEG en av de som skulle bli plaget.....

Men han kunne gjerne sende meg til utredning visst jeg begynte å bli utålmodig. Jeg får se, hva testen viser nå.

Hadde vært greit å slippe utredning.

Men men! Tenker gode tanker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...