Lille bolle nr 2 Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Jeg har ei lita jente på snart 6 mnd. Jeg ammer ikke så hun får flaske med MME. Begynnte med grøt da hun var 4 mnd. Nå vil hun ikke har mer melk men bare grøt og frukt. Er det veldig viktig at hun fremdeles får mye melk eller kan hun hovedsaklig spise grøt? Hun gulper mye spesielt etter hun har drukket melk og vil ofte ikke drikke det selv om hun er sulten. Går hun glipp av viktige næringsstoffer hvis hun ikke drikker så mye melg men istedet får fast føde? Noen som vet?
abella Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Det er en del næringsstoffer i melka som er bra for babyene, så det anbefales ofte at de får ca 500 ml mme frem til de er 1 år. Men dersom babyen din spiser variert og sunt ellers går det helt sikkert fint uten mme også. Du kan evt prøve å gi mme til forskjellige tider på døgnet, hos oss er mme supert om morgen og formiddag, men han nekter å drikke mme om kvelden.
ღMadame_mim ღ Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Hmm virker som at de som får MME blir lei og nekter melk når de er 5-6mnd. Jeg sliter som søren med jenta mi om dagen nå også. Vil ikke ha melk, må streve med å få i henne tilstrekkelig mengde i minst en time om gangen. Grøt er helt ok. Fruktmos vil hun rett og slett ikke ha, det skjønner jeg faktisk godt, de fra hipp er iallefall skikkelig vonde!! Jeg leste et tips her inne tidligere i dag som jeg tenkte jeg skulle prøve: hva med å blande grøten ut i mme istedet for vanlig vann??
Gjest Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 men hva spiser de da når de ikke får mme? Her har vi ikke begynnt med middag enda, og melk er det så vanskelig å få i hu. Men er vel ikke bra å øke grøtmåltidene? hun spiser allerede grøt til frokost og kvelds. Og frukt til lunsj. Da pleier jeg å blande i litt mme
abella Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Vi begynte forresten med middag fra 5 mnd, grønnsaker, fisk og kjøtt. Bare å begynne i følge helsesøster.
Tyttebærsyltetøy Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Er det så lurt, da? Er det ikke MME pulver i grøten? I allefall i nestle og hipp?? Da blir det jo dobbel dose...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå