Gå til innhold

Gravid for første gang hvordan gå frem?

Mamman til Sandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer Stine!

Jeg er 12+1 idag og også førstegangs. Jeg tok en hjemmetest så snart jeg trodde selv at jeg kunne være gravid og for å være helt sikker bestillte jeg time hos legen som gjorde akkurat samme test :). Etter det er det bare å vente og vente og vente litt til. Jeg kom inn til 1. svangerskapskontroll for bare en uke siden så det har vært en laaaang sommer :) - og nå er det bare å vente og vente til UL i uke 18...

Lykke til!

tusen takk :) og selv gratulerer :) jeg har bestillt time hos legen . gleder meg veldig til og få barn så frykter at det kan bli lang vente tid for meg og min kjære. blir jeg kallt inn automatisk etter og ha vært hos legen engang ? eller er det helt teit spørsmål? Tusen takk for svare :)

Jeg fant ut at jeg er gravid forrige uke, og innså plutselig at jeg ikke aner hva det er meningen at jeg skal gjøre. Håper du får noen bra svar her. Jeg ringte legen i går, men de sa at det ikke er vanlig å komme til legen før i uke 8, og at etter det blir jeg kalt inn automatisk.

Da jeg var på 1. svangerskapskontroll avtalte jeg neste time allerede da - men i mellomtiden skal du på UL i ca. uke 18. Alt dette gåtr automatisk så snart du har vært på 1.gangskontrollen - ingen fare :) Du kan også velge å heller gå til jordmor om du vil, eller gå anna hver gang hos lege og jordmor. Du får masse info om dette på 1. kontrollen. Ja det er virkelig masse å sette seg inn i når man blir gravid for første gagn og ventetiden er uutholdelig, synes i allefall jeg... dagene og ukene går veldig sakte. Jeg greide ikke å vente til UL i uke 18 så jeg skal på tidlig UL imorgen hos en privat klinikk. Lurer jo fælt på hvordan det går der inne og om alt er ok. :)

Bestill deg time til 1. kontroll så har du noe å se fram til. Intim da er det bare å vente og vente og gro! :)

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg fikk 1. svangerskalskontroll allerede i uke 6.

På den første kontrollen får du god tid til å stille maange spm. å ingen spm. er teite ;)

Selv har jeg lest på nettet og i blader for gravide.

Anbefaler Svangerskapskalenderen på Libero.no

Og husk at du ikke må høre på alt alle andre gravide sier.

Gjør det som er best for deg selv :)

Masse lykke til i svangerskapet

• 5 uker senere...

På mandag tok jeg en test som viste at jeg var gravid. Har ringt til legen og har fått time til fredag, for å bekrefte svangeskapet, og få litt råd. Mulig at de veier meg osv.. Det er min første gang, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har kjøpt folat da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...