Gå til innhold

Klikker ved puppen,3mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ammingen min har gått fint hele veien, men nå plutselig v 3mnd, så kan han starte å hylskrike MIDT under ammingen!

Eller så tar han litt, også skriker han.

Hvis han har sovet lenge og er skrubbsulten, så klikker han FØR han får tak.

Det er så frustrerende!!!!!

Han tar alltid pupp på natta når han er trøtt, så jeg vet om det trikset.

Merker også han er mer oppmerksom på ting rundt seg og at det er vanskelig å amme ute.

Han gnager dessuten mye på hendene sine for tiden, kan jo hende gommen klør, men er det ikke litt tidlig?

Andre med erfaringer?

Blir så lei meg når jeg ikke får gitt ungen min mat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det bare av og til. Jenta mi gjorde det samme rundt 3 mnd alderen. Jeg tolket det slik at hun begynte å si ifra når hun var mett eller ikke ville ha. Nå er hun 5 mnd og gjør det igjen. Hun har ikke lenger tid...

Oppmerksomheten er det veldig vanskelig å holde på. Jeg legger alltid et teppe over henne når vi er ute. Ellers har jeg ikke sjanse til å holde på oppmerksomheten. Da kan jeg liksågodt gi opp.

Skrevet

Hei! her har vi akkurat det samme problemet :-( Gutten vår blir 3 mnd på søndag. Er veldig frustrerende og føler meg nesten litt avvist i perioder... Han skriker skikkelig hvis jeg legger han til brystet og han ikke vil ha mat. Kan noen ganger gå mange timer mellom hver gang han spiser på dagtid, men om natten er det ofte bare 2 timer mellom hver gang han skal ha, og da virker han virkelig "skrubbsulten" og det er han aldri ellers, selv om han kan bli skikkelig sinna hvis det ikke går fort nok når han har bestemt seg for å spise. Veldig slitsomt å amme så ofte om natten også. Ammer du ofte om natten også?

Tok det opp med hs i dag og hun sa at det ikke er noe å gjøre med, men det kan kanskje bli litt bedre og regelmessig når han får fast føde etterhvert. Men gutten vår har vokst og lagt på seg tilfredsstillende, så han får tydeligvis nok i seg. De blir nok flinkere til å kjenne at de er mett etterhvert som de vokser til, så de regulerer det fint selv. Verden rundt er nok også mer spennende er mors pupp etterhvert også ;-) Gjelder bare å begynne å stole på det... Selv om det er fortvilende når man står der med sprengte pupper og føler at babyen ikke har spist på evigheter!

Hilsen en som skal prøve å slappe litt mer av med dette :-)

Skrevet

Her er det også VELDIG mye ganging på hendene så det kan kanskje ha noe å si... Jeg fikk visst tenner selv i 3 mnds alderen, så ikke umulig at det er det som er på vei.

Skrevet

takk for svar.

jeg gir pupp mellom 23-24 når jeg legger meg, så en gang mellom 4-6, og så før vi står opp rundt 09.

nå er det to timer siden han fikk mat, og jeg tilbød han litt før leggetid nå. men det ville han ikke ha: greit. for da er han vel mett.

blir så usikker jeg.

må jo tro at han sier ifra selv ja, sånn som noen sier?

tror jeg sammenligner for mye med når han var nyfødt og jeg satt ute med puppen konstant, hehe. Føler jeg er sånn matpusher nå, må vel bare få inn i hodet at han spiser mer effektivt og styrer litt selv?

hilsen puppepusher'n!

Skrevet

Her også har vesla på 3 mnd begynt å tulle fælt ved puppen de siste par ukene. Det gjelder både når det er mye melk og når det er lite (på kvelden), om natta spiser hun greit.

Hun har også begynt å gnage fælt på hendene sine de siste par ukene + sikle noe voldsomt. Men det husker jeg at sønnen min også gjorde fra den alderen, og han fikk ikke den første tanna før han var 7 mnd. Men jeg tror det er pga at det begynner å klø/sprenge i tannkjøttet lenge før tennene kommer. Sønnen min brukte forøvrig siklesmekke helt til han var 1 1/2 år, så dette er vel bare begynnelsen...:)

Skrevet

Noe som har fungert for meg, dersom babyen er for sulten/utolmodig eller av andre grunner begynner å hyle når han legges til ev før han er ferdig (og det ikke holder å rape), er gi han smokken til han roer seg, i ammestilling, så er det fort ut med smokk og inn med pupp. Fungerer hver gang her! Da tar han også av og til begge, så får vi ro i litt flere timer før neste runde :-),

Skrevet

Min 1mnd gammel baby gjør det samme. Spiser bittelitt og så hylskriker hun helt hysterisk?!

Sutter også oppå håndflaten sin etterpå...

Frustrerende!!!

Skrevet

min begynte med dette i 5-6 mnd alder. ble veldig ukonsentrert v amming og noen ganger "hysterisk" og vrenger seg bort. I starten tror jeg det var fordi det var tenner på vei, og alt var vondt.

Nå har jeg funnet ut at det hjelper å gå med henne og bysse litt, så tar hun puppen alikevel. Og må amme helst på et rom uten andre folk el forstyrrelser. Bare en liten lyd, så slipper hun puppen og kikker rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...