fruPuse Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Hei Førstegangsfødende her, så er litt grønn på hva man trenger og sånn... Tenkte ang. lekegrind. Når jeg f.eks skal lage middag, gå på do, rett ut i postkassa, åpne døra når det ringer på osv. Hvor skal babyen ligge da liksom? Hvis hun er våken, så er det jo greitt å unngå å legge henne i senga eller i bagen, for vil jo lære henne at der skal hun mest bruke tiden når hun sover....Så er det da lurt å kjøpe inn ei lekegrind? Føler meg gjerne tryggere da.....
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Har tre barn, og aldri hatt behov for lekegrind :-) Om babyen er våken når jeg dusjet, gikk på do, var baby med på badet. Om noen ringte på - babyen med - eller på leketeppet sitt. Trappegrinder var nødvendig, dog! (om du har trapp)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Vi skal ha lekegrind. Hører andre snakke om at de ikke får lagd middag når de er alene med ungen og sånt, det er ikke aktuelt for min del. Jeg tror barn har godt av å venne seg til å måtte aktivisere seg selv litt. Ser også for meg at det kan være greit å ha ett sted der lekene skal være. Men jeg er førstegangsfødende jeg også, så ikke så veldig mye peiling. Bare vet at jeg ikke vil være like "hjelpeløs" som en del jeg kjenner og ikke kunne ha ungen alene en helg...
Løvemor77 Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Vi fikk en lekegrind av svogeren min. Hadde i grunnen ikke tenkt over at dette var noe som muligens var "kjekt å ha". Men jeg ble veldig glad i den etter hvert! Når ungen begynner å krabbe og skal utforske, er det ikke mange sekundene du kan vende ryggen til. Da var det veldig kjekt å ha lekegrinden som en trygg liten base hvor hun hadde lekene sine og trivdes mens jeg kunne passe middagen, hente klesvasken i underetasjen, gå på do eller bare lese avisen noen minutter. Tror en av grunnene til at hun aldri protesterte på å være i grinda var at vi begynte å bruke den tidlig, og brukte den aldri lenge om gangen. Dermed rakk hun ikke kjede seg i den og forbandt den heller aldri med noe "kjedelig", men så på det som et spennende sted med leker i stadig nye variasjoner.
Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 De tar enorm plass og hos oss var det stas å sitte litt oppi men ikke for lenge. Så det er praktisk om du skal hente noe, lage noe, på toalett etc. MEN!! Kjøp heller bare en reise seng! Fyll den med masse moro leker! Gjør samme nytten å du kan slå den sammen å legge den lett vekk! Funka som en kule her:)
fruPuse Skrevet 19. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2010 Tusen takk for mange tips Tror jeg vil anskaffe meg en lekegrind, ev. kjøpe en brukt en på finn. Vil jo helst la babyen få mer plass rundt seg, men kan være godt å ha et sikkert avlukk å legge henne når jeg skal et raskt ærend
blid frøken :) Skrevet 29. august 2010 #7 Skrevet 29. august 2010 Vi skal ha lekegrind pga. hund. Kjøpte en på babyshop som ikke er like stor som de fleste 100x100). Er 80x80 og følte det hadde mye å si iforhold til hvor mye plass den opptar i stua.
mariabee Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 hvor finner du leketeppe med kant til grinden m dette målet? Vi har funnet en i samme mål, som helt klart vil være mer gunstig for vår lille stue:)
petrine71 Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Jeg kjøpte lekegrind da jeg fikk nr 2. og bare elsker den! Men jeg anbefaler en man kan regulere høyden på. Siden jeg hadde bekkenløsning, slapp jeg bøye meg så mye når jeg måtte legge babyen fra meg. I begynnelsen hadde jeg bunnen på det øverste hakket, så når jeg satte meg ned, dro jeg bare lekegrinden inntil stolen min, så hadde vi øyekontakt med en gang. Også kjekt når man har småsøsken! Da slipper man være redd for at babyen skal bli trakket på eller herset med på samme måte som hvis babyen ligger på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå