Gå til innhold

I går brukte jeg 4 300 kroner hos frisøren??? Og kommer til å bruke like mye om et par uker!!!! INSANE???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gifter meg om 2,5 uker og skal få en frisør til å fikse hår og sminke.

I går var jeg på prøvetime hvor vi satte opp håret slik jeg vil ha det. Jeg fikk det farget og klippet litt. Kjøpte også en shampo og balsam. Dette kom på tilsammen kr 4 300!!!!

I tillegg skal frisøren komme og fikse meg og forloveren min på selve dagen. Når det gjelder brudeoppsett tar hun 1050 kroner i timen og regner med å bruke 4 timer. Det blir altså 4 200 kroner!!!!

Det vil si at jeg til sammen vil bruke 8 500 kroner på hår i forbindelse med bryllupet!!!!

Jeg hadde en skikkelig vond smak i munnen da jeg gikk fra frisøren i går!! Jeg unner meg aldri slike ting og klarer heller aldri å kjøpe meg dyre klær. Etter at jeg fikk barn for 4,5 år siden er det mest barna jeg har brukt penger på.....

Tror absolutt ikke jeg skal fortelle dette til samboeren min. Han kommer til å få skikkelig bakoversveis!!!!

Er dette normalt eller???? Så lenge ting har ordet "bryllup" i seg, er vel tingene priset ekstremt mye høyere enn alt annet!!!!!

Skrevet

Jeg har ikke hørt om at venninner som har giftet seg har betalt så mye... Synes det var i overkant dyrt, men om du er fornøyd så tenk at dette gjør du bare èn gang. :-)

Skrevet

Jeg hadde nok heller lagt de pengene i noe annet, men at det er sprøtt eller noe syns jeg ikke. Men ikke noe jeg tror jeg hadde følt at jeg hadde fått nok igjen i forhold til pris.

Skrevet

Trodde prøvetimen var inkl i prisen man betaler for brudeoppsett jeg?!? Så klart, siden du klipte og farget i tillegg så må man jo betale, men dyrt ja.

Jeg syns dette hørtes veldig dyrt ut, men det er vel forskjell fra salong til salong også. Og man gifter seg (forhåpentligvis) bare en gang i livet, så man skal være fornøyd med resultatet :)

Skrevet

Det var DYRT. Har du satt deg ned og ringt rundt til alle frisørene i området du bor og bedt om priser? Det er veldig lurt. Det samme gjelder blomstene. Her kan prisene halveres fra den ene butikken til den andre faktisk.

Men det er din dag. Once in a lifetime. Så du må bli fornøyd - det er det viktigste.

Skrevet

Ja dette var dyrt, men som du sier : med en gang det har ordet bryllup i seg så er prisen doblet....

Skrevet

Det var fryktelig dyrt.

Jeg har aldti høst om noen som betaler for prøvetimen. det pleier da å være inkuldert i prisen på brudeoppsettet. 1050 kr timen for selve oppsettet var også ekstremt dyrt.

Jeg tror jeg betalte nærmere 40000 totalt for oppsette og sminke av meg og forloveden min. Da var det profesjonell hudpleier/makeup-artist som sminket oss og 2 frisører som gjorde håroppsettet.

At man i tillegg må betale for farge og klipp er jo en selvfølge, men alt det andre var forferdelig dyrt...

Skrevet

Hjelpe meg, for den prisen burde du ihvertfall fått sydd inn/eller spleiset på flere lengder med løshår av beste sort så du sitter igjen med litt valuta for pengene! Hadde aldri betalt så mye hos frisør, men gjort er gjort. Du burde nok tatt en runde og bedt om pris hos noen ulike salonger før du slo til.

Når det er sagt; til lykke med bryllupet!

Skrevet

Takk for svar, jenter!

Huff.... En skikkelig bismak denne frisørtimen altså....

Har ikke akkurat masse penger vi kan kaste ut av vinduet heller. Burde nok ha sjekket litt priser rundt først ja......

Men gjort er gjort. Kan ikke plutselig skifte frisør nå føler jeg...

Men mener du at du betalte nærmere 40 000,- for frisører til deg og din forlover???? Eller mente du 4 000,-????

Skrevet

Hehehe.

mente selvfølgelig 4000:)

Skrevet

Jeg hadde ringt tilbake i dag om jeg var deg, og sagt at du stusset på at det ble så dyrt i går. Det høres ut for meg som at hun har tatt brudepynttimepris for det du gjorde i går, og det henger jo ikke på greip! Så ring og be om en forklaring på at det ble så mye, kanskje det var feil :-)

Skrevet

Hun tok faktisk brudepris for den timen (1050), det står på kvitteringen....

Greia er det at frisøren min er en gammel venninne. Vi gikk på barne- og ungdomsskolen sammen. Jeg synes det er koselig å ha henne som frisør.

Men er jo helt crazy priser da!!

Litt vanskelig å sette seg på bakbeina også siden jeg kjenner henne fra tidligere....

Skrevet

Ja det er galskap.

Jeg brukte 1500kr på klipp og farging, og så fikk jeg ei venninne av meg som er frisør til å sette opp håret mitt, det ble hennes gave til meg den store dagen.

8500kr på brudehåret er vanvidd hvis du da ikke vasser i penger.

Skrevet

Bra teit du også da som ikke avtaler pris før du setter deg i stolen.

Bruker ikke en frisør bare fordi man kjenner vedkommende fra før av.

Skrevet

Ja, du er det, for denne såkalte venninnen din har regelrett rundlurt deg.

Normal pris er ca 3000kr, da er sminke og gratis prøvetime inkludert.

Det smarteste man gjør er å sjekke i omgangskretsen, alltid noen som er flinke med hår og sminke, jeg har sminket flere selv til både fest og brud gratis, og sminken har vært like bra og sitter like lenge som på salongen. Har samme utstyr også og tatt flere kurs. Men utenkelig å ta betalt fra venninner.

Skrevet

Urimelig dyrt!

For seks år siden betalte jeg 3000 på Toni & Guy (og de er ikke akkurat de billigste i byen).

Dette inkluderte prøvetime for sminke og hår og sminke og oppsetting av hår på selve bryllupsdagen.

Skrevet

Mamma er frisør, og prøvetimen er i den totale summen, og prisen avtales på forhånd etter avtale om hva som skal gjøres,og evn handles inn av evn hårpynt og div. Et tips til andre bruder, er å avtale i forkant. Mammma sier også at det ofte ender på rundt 3000-3500 totalt.

Skrevet

Om du har lyst og god nok råd, så er vel det ok. Ble litt skremt av beløpet, siden 4000 er tusen mer enn hva vår familie på 3 har igjen etter strøm,husleie og bil er betalt. Dvs mat, klær ++. Da er det i mine øyne utrolig mye å bruke på hår. Men har du økonomi til det, så er det vel greit. Mange som tar helt av med slike ting når de gifter seg.

Skrevet

Jeg hadde nok sjekket priser hos forskjellige frisører før jeg satt meg i frisørstolen...

Selvfølgelig skal du få unne deg stell som brud men for den prisen kan du dra på bryllupsreise...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...