Gå til innhold

tidlig innvendig ultralyd

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å ringe å bestille meg time hos oslo city legesenter for en innvendig ultralyd. Er ikke lenger enn 5+1 nå idag, men som jeg har lest så skal hjertet ha begynt å slå idag, og jeg vil så inderlig at alt skal gå bra!

Jeg har ikke noe stort behov for å måtte se embryoet(selv om det hadde vært gøy å se lille "reka" ) men jeg vil bare at hjertet skal slå og at anatomien ser bra ut uansett om det er et tidlig stadie.

Noen som vet om dette er ALT for tidlig? Timen blir vel uansett ikke før om 1 uke ellerno. da er jeg jo over 6 uker

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142206562-tidlig-innvendig-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg for min del velger å vente litt. Jeg er ca uke 8 nå, og venter i ca en uke til. Skrekken er hvis jeg går dit for tidlig og det ikke er noe hjerteslag/embryo å se. Da må jeg gå i en uke eller to og vente på ny UL mens panikken tar meg. DET vil jeg helst unngå. Det er jo veldig forskjellig når hjerteslagene starter også... Uke 5/6 hørtes veldig tidlig ut synes jeg, men det er så klart helt opp til deg :) hvis du i utgangspunktet ikke har noen som helst grunn til å tro at noe er galt, og bare vil stille nysgjerrigheten, så ville jeg ventet. Har lest her inne om mange som har dratt for tidlig og som må vente i 2 uker før ny UL. Den ventetiden vil jeg helst ikke utsette meg selv for.

Men skriv om hva du velger, og hvordan det går, gøy å høre :)

Æ va på UL i uke 5. Trur d va 5+4. Da så æ ikke nåkka hjerte, kun en litn strek på 3 mm. Æ sku komme tilbake ætter 2 uke, men va da på ferie så d blei 3 uke ætter.

Så da va æ 8+4 når æ kom tilbake, og det vi så da va en litn sak på 18 mm og ett hjerte som donka.

D sies at embryoan væks litt uregelmæssi i forhold til d som står på nett, og at d e litt forskjelli fra baby til baby katti hjerte kommer. I følge nette så sku hjerte på min vært bynt å slådd 5+4, men d hadde ikke d.

I uke 6 så har væll di fleste hjertan bynnt å slå, men det må man jo næssn vente å se til man e på UL.

Uansett, om du vill fære på tili UL så anbefale æ dæ å jøre d. D roe dæ vældi ned og d e godt å se at det værtfaill e nåkka i magen som væks som d ska:)

Men om du kun vil se for å se at hjerte slår så kan d være lurt å vente litt, kansje til du e litt ut i uke 6. :)

6+5 i dag og tidlig ul. Så et hjerte som banket :-) Gyn så det helt klart og tydelig, jeg skjønte ikke så mye av det :-) Fikk ny time om to uker, da ser man mer, så kanskje greit å vente til etter uke 8? Men samtidig, selv om det var tidlig for meg i dag, er det jo helt fantastisk å allerede ha sett det bankende hjerte!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...