Gå til innhold

Min lille prins har blitt barnehagegutt! :-)

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

I dag var første dag i barnehagen. Jeg hadde på forhånd gruet meg som fy, men gutten min tok det såå bra! Han nærmest løp rundt på alle fire, og lekte med biler og legoklosser. Han så nesten ikke på meg mens vi var der, han hadde sikkert ikke merket det hvis jeg dro engang, haha ;-) Jeg føler meg mye tryggere nå, så det er flott.

Hvordan går det med dere andre og barnehagebarna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det også gått strålende:)

Hun startet forrige uke, og gidder ikke se på meg når jeg sier hadet engang. Kjempe opptatt av alle de andre barna og nye lekene. Foreløpig har hun hatt ganske korte dager, sånn cirka 4 timer hver dag, og er som regel strålende humør når hun kommer hjem. Merker at hun er litt mer sliten på kvelden, fordi hun sovner etter bare noen få minutter med sutring... hurra!!! Eneste som er litt negativt, er at hun sover litt for lite i barnehagen. På fredag hadde hun kun sovet i 20 min, men regner med at det går seg litt til når hun blir vant til å sove i "barnebråk".

Det som også er så morsomt er at utviklingen hennes eksploderer nå. Fant ut i går at hun allerede hadde lært seg et lite "triks" i barnehagen, nemlig det å sleike pålegget av brødskiven:)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Deilig "bivirkning" at de sovner fortere ja, Kian sovnet med en gang jeg gikk ut av soverommet i går. Vanligvis krangler vi i minst 20 minutter før han endelig sovner :-)

Dag 2 gikk ikke like bra, men det var fordi han var så trøtt hele dagen. Jeg måtte vekke han klokken 08.00, og han gjespet hele veien til barnehagen. Så sov han bare 25 min når det var sovetid! Mye på grunn av forstyrrelsene her og, men det går seg sikkert til. Sover babyene i barnehagen "din" i et sånn der soveskur?

Hehe, det er mye moro de lærer seg :-D

Skrevet

Tror det kommer til å gå litt opp og ned i begynnelsen ja. Vi har hatt en sutrefrøken i hele dag, tydelig sliten etter bhg selv om jeg hentet henne kl 14. Så det blir nok noen gode og "dårlige" dager fremover:)

I bhg vår sover alle ute i vognene sine, enten i et såkalt skur eller rett utenfor døren (det er tak der). Så vidt jeg vet har de ingen soveplass inne, så er litt spent på hva som skjer når vinteren kommer. Vi bor nemlig i et skikkelig kuldehøl, hvor det fort blir -20 til -25 grader. I dag hadde hun faktisk sovet fra kl 0945-1115, og det mens det var bråk utenfor. Så regner med at de venner seg til lydene ganske fort. Men da de forsøkte å legge henne igjen rundt 1330 ville hun ikke sove, så hadde bare sovet en gang når jeg hentet henne. Strevde som en gal med å få henne til å sove når vi kom hjem, og kl 16 ga jeg opp og puttet henne i bilen. Snakk om desperat mor som kjører en biltur for å få ungen til å sove:) Så sikkert derfor hun har vært så grinete i kveld*s*

Så nå venter vi bare på at vannkoppene som for tiden florerer i bhg innhenter oss (noe som passer j.... dårlig, fordi jeg starter i ny jobb på mandag... hurra jeg fikk den*s*)

Lykke til med Kian i morgen, det blir nok sikkert en bedre dag. Så skal jeg gå og legge ned hun som står i sengen sin og hyler og banker i veggen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...