Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Hei, er en jente på 23 år som av ulike grunner har blitt ufør. Det er veldig uvant for meg og tar det ikke så lett. Jeg er nå gravid og er 17+1 i dag. Er kjempe lykkelig over å bli gravid. Men ser at jeg kommer til å få et langt svangerskap. Samboeren min har en jobb der han må tilbringe en hel del timer. Og jeg føler at jeg blir sittende veldig mye alene. Jeg vet at jeg må finne noe å henge fingrene i men jeg syns det er veldig vanskelig å finne noe jeg kan holde på med. Jeg blir veldig deprimert av å være hjemme og på en måte vente på samboern min og gang på gang bli skuffet når han ringer å sier han må jobbe overtid. Jeg har ikke særlig lyst å ha det slik nå i svangerskapet. Noen som er i samme situasjon som meg? Som kanskje har noen råd å tips om hva jeg kan gjøre?
to tette:) Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 hei:)) jeg er sånn ca akkurat der du er! er 20 år og har vært hjemme nå i ca 2,5 år pga av en ulykke. fikk ei jente i desember i fjord og er nå gravid igjen. samboeren min jobber borte i 2 uker i slengen og her sitter jeg da alene, uten jobb og egentlig på en ganske ukjent plass uten så mange bekjente. kjenner jo noen men de har barn selv og er i jobb så det er ikke ofte de har tid til å komme hit for å underholde meg på kveldstid og på dagtid når jeg og tuppen er "mobile" er jo de såklart på jobb. ble deprimert i forrige sv.skap men gjorde da ikke noe med det, følte bare at det var noe galt med meg og gjemte det bort til gråting om natten da samboeren sov eller til jeg var alene igjen. ble ikke kvitt det etter fødselen og klarte ikke å skjule det lengre så jeg bli "avslørt" og godt var det igrunn. nå har jeg tatt steget å begynt hos psykolog. dette hjelper mye:) ellers så jobber jeg på spreng for å klare å fylle dagene med noe. så snart det kommer inn penger så raser jeg av sted til et senter eller noe for å kunne bruke dagene på noe så lenge jeg ikke har noe annet å gjøre på. jeg har hest som hobby og dette er noe jeg virkelig kunne ønske jeg kunne holde på med nå også, men det å kombinere ridning med graviditet er vel ikke det lureste man kommer på. føler virkelig at dette hadde hjulpet meg masse på vei med både depresjoner og tidsfordriv! har du noen hobby som du kunne brukt litt tid på? hva pleier du å gjøre for å få dagene til å gå? klem fra meg:)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Hei:) Tusen takk for svar:) Det som er, er at jeg egentlig ikke har en hobby. Jeg har strikka litt og holdt på med litt hobby ting som å lage kort og sånn. Men det blir man jo litt lei av i lengden. Pluss at jeg er veldig utolmodig og blir aldri ferdi med en ting. hehe:P Det jeg tror jeg hadde hatt godt av er at jeg finner noe jeg må ut av huset for å gjøre. Hest er jo kjempe kjekkt, holdt på med hest når jeg var yngre så det er ikke helt ukjent for meg. Men jeg er gravid jeg også, så da er ikke det lurt kanskje.. Hvor langt er du på vei? Jeg er snart 18 uker:)
to tette:) Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 blir nok lei av strikking etter hvert ja:-p hehe det å komme seg ut av huset føler jeg er veldi godt! men hva skal man gjøre da liksom, det er jo ikke mange man kan besøke på dagtid siden de fleste er på jobb eller skole. men man kan jo gå turer eller gå på helse studio kanskje? nå vet ikke jeg hvor mye du kan gjøre siden du er ufør da såklart så det er litt vanskelig å komme med idèer :-p kanskje det finnes flere som er gravide der du bor? du kan jo spørre jordmoren din om hun vet om flere sånn hun kanskje kan ordne en gruppe for dere? det er vel forsåvid mye man kan finne på sånn egentlig men vet godt hvor vanskelig det er å komme på noe når man sitter hjemme og er deppa å lei! jeg og jenta jeg har fra før drar ofte til min mor når gubben er borte på jobb så får jeg litt avlastnng pluss at jeg har litt flere bekjente her så jeg kan dra på besøk til:) jeg begynnte uke 27 i dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå