sabria isabella Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 er det noen av dere som har noen symptomer nå i rugetiden? jeg er på rugedag fem og tror jeg er blitt litt oppblåst i magen,noe som sykepleieren på hausken sa var et godt tegn på graviditet på grunn av hcg tar seg opp i kroppen..håper det ikke er rein innbildning da:-) har også noen ganger begynt med ligamentsmerter når jeg strekker eller reiser meg fort. har foressten satt inn to gode egg den 11.august. har også ømme pupper.jeg bruker cyclogest morgen og kveld og kan ikke lese noe sted at bivirkninger skal vere ømme pupper slik som noen av de andre preparatene har. noen som vet noe om cyclogest og bivirkninger som ømme pupper?
Hege72 Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Hei Du leste svaret til Zassy? Ser ut til at du er gravid! Det er et godt tegn med ligamentsmerter. Blir spennende å høre om Zassy har spådd rett! Lykke til!
sabria isabella Skrevet 16. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2010 takk for det:-) og håper du har rett:-)
sabria isabella Skrevet 17. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2010 hei ligamentsmerter er når man får smerter i det "båndene"ligamentene som holder livmoren.disse strekker seg ved graviditet.de kan oppstå foreksempel hvis man reiser seg fort eller strekker seg.:-)
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Jeg tror du er gravid! Jeg hadde ligamentsmerter uten å vite at det var et godt tegn tidlig i rugeperioden, og nå er jeg 10 uker gravid med Hausken-tvillinger :-). Jeg brukte også cyclogest, men fikk ikke ømmepupper før uke 4-5. Jeg tror heller ikke cyclogesten skal gi ømme pupper. LYKKE til!
håpefull *er mamma* Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Vil det si at man kjenner at det strekker rundt livmoren? Må bare ha det litt inn med teskje ;-) Beklager ;-)
sabria isabella Skrevet 17. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2010 åå:-) jeg håper det er riktig,trenger litt oppmuntrende ord her:-) ja jeg leser litt forskjellig om cyclogest og håper det er riktig at det ikke er på grunn av det jeg får ømme pupper.for det står ikke i vedlegget i pakken under symptomer:-) ja jeg og var hos hausken og fikk satt inn to A egg som de kalte det. gratulerer med tvillinger:-) jeg er nå på rugedag 6 og holder på og gå fra vettet hehe etter hva de sa skal utsiktene mine for og bli gravid vere gode,jeg har tre barn fra før og har ikke før hatt problem med og bli gravid.grunnen er at jeg er sterilisert,så ellers er jeg frisk og rask i det systemet:-)
sabria isabella Skrevet 17. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2010 hei håpefull:-) ja det er på en måte sånn at det strekker på en eller begge sider i lyskeområdet,ikke helt i lysken men rett innenfor på skrå føles det for meg i vertfall...hmm jeg forklarer kanskje litt rotete her;-)
RTprøver Skrevet 17. august 2010 #10 Skrevet 17. august 2010 Heisann! Ikke for å komme med informasjon som vil være negativ, men på skrivet som jeg fikk hos Hausken, der hvor det står når man skal teste, ang Cyclogesten osv, der står det at Cyclogest kan gi de samme symptomene som ved en tidlig graviditet, altså brystspreng/ømme bryster, morgenkvalme og oppblåst mage Derfor anbefaler de graviditetstesten 13-14 dager etter innsett Sånn at man ikke blir lurt, liksom Men! Det er jo sikkert lovende at du har allerede begynt å få ligamentsmerter Det at de er kommet så tidlig skulle jo faktisk tilsi at du venter mer enn èn, til og med
sabria isabella Skrevet 17. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2010 hei RTprøver ja jeg tar det med en klype salt men det som sykepleieren sa til meg ang.oppblåst mage før test kunne tyde på graviditet. å ja jeg håper det med ligamensmerter er noe hold i....ja hvis det er mer enn en der inn kan man altså få tidligere sånne smerter eller symptomer da?nå har jeg ikke så greie på det der så jeg spør gjerne litt dumt men er det sånn at hvis det er to der inne at kroppen på en måte reagerer fortere eller "dobbelt"? inntens symptom jakt her hehe
RTprøver Skrevet 17. august 2010 #12 Skrevet 17. august 2010 Hehe, ja... Det blir jo nesten automatisk en intenst symptomjakt med en gang eggene er på plass Og nja... Nå er jo ikke jeg noen ekspert, men hvis du er gravid så er du jo teknisk sett bare 3 uker på vei snart, og jeg trodde at ligamentsmerter dukket mer opp i uke 5-6 eller rundt der Men hvis det er to, så begynner kanskje livmoren å jobbe tidligere, siden det er dobbelt så "trangt" om plassen? Og ang symptomer hos tvillinggravide, så har vel noen ingen symptomer, andre like mye som enliggravide og noen dobbelt opp med symptomer Noen "fasit" finnes vel ikke Masse lykke til ihvertfall! Superspennende dette
sabria isabella Skrevet 17. august 2010 Forfatter #13 Skrevet 17. august 2010 takk for det:-) ja får smøre meg med tålmodighet,ikke annet og gjøre:-)
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 17. august 2010 #14 Skrevet 17. august 2010 Hei igjen sabria isabella! Jeg fører en ganske detaljert "dagbok" under IVF prosessen og sjekket nå nettopp når jeg merket ligamentsmerter første gang i rugeperioden (jeg visste ikke at det kunne bety graviditet før jeg leste ditt innlegg i dag). Første gang var da jeg reiste meg brått 9 dager etter egguttak, så jeg håper det betyr at du har en positiv test i vente og kanskje tvillinger du også? Fortsatt lykke til i alle fall!
sabria isabella Skrevet 17. august 2010 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2010 hei igjen:-) godt og høre det da at andre har følt det samme:-) får bare håpe det stemmer...ikke lett dette nei:-) det er laaaange dager og vente og det er jo ikke så lurt og teste for tidlig heller.håper jeg klarer og vente til den 24 august;-))
MK73 Skrevet 17. august 2010 #16 Skrevet 17. august 2010 Heisan. Jeg vil for all del ikke legge noen demper på spenningen eller gleden, men tenkte jeg kunne dele litt erfaring - for denne symptomjakten er ikke "bare, bare". Jeg vet det er helt naturlig å kjenne etter og lete etter symptomer, og veldig vanskelig å ikke gjøre det. Selvsagt gjør alle det som passer dem best, men det kan være lurt å være bevisst hvor mye man jakter på symptomer og hvordan man reagerer som følge av dette. Grunnen til at jeg sier dette er at det kun er to mer eller mindre garanterte "symptomer" på graviditet ifbm IVF/ICSI, og det er uteblitt mens i kombinasjon med en positiv graviditetstest. Alle hormonene vi tar og behandlingen vi går gjennom betyr at man kan få mengder med symptomer som kan tolkes som graviditetstegn uten at man er gravid. Jeg har hatt 9 innsettinger så langt (etter 8 ordinære forsøk og ett frys) og har hatt hatt typiske graviditetssymptomer hver gang. De to gangene jeg ble gravid hadde jeg i rugeperioden akkurat de samme symptomene som alle de andre gangene (hadde faktisk mer symptomer noen av de gangene jeg ikke ble gravid), bortsett fra at mensen aldri kom og jeg testet positivt. Dette gjelder f.eks oppblåsthet, ligamentsmerter, ømme bryster, "uggenhet" etc. Det betyr jo heldigvis at kan man godt være gravid selv om man ikke kjenner noe "annerledes" enn ved tidligere, negative forsøk, eller selv om man ikke har noe særlig symptomer i det hele tatt. På den andre siden trenger ikke masse symptomer bety graviditet, dessverre. Symptomene hjelper derfor ofte lite ift å gjette om en evt graviditet. Når det er sagt håper jeg dere er gravide alle sammen, og at spirene sitter der i godt og vel 8 mnd til. Lykke til med innspurten, rugere!
sabria isabella Skrevet 18. august 2010 Forfatter #17 Skrevet 18. august 2010 hei MK73 ja det er nok rett det du skriver:-)jeg burde nå vite det som har tre barn fra før,men det blir liksom så annerledes når det er ivf.man vet alt som skjer fra punkt en liksom:-) og når man blir gravid på egenhånd er det ofte man ikke mistenker noe før mensen ikke kommer og da er det jo gått mye lenger tid enn det er nå når eggene bare er satt inn for 7 dager siden og hvis det er festet seg flere dager etter det,så det er jo veldig tidlig med symptomer. men hvis jeg har noen så er det det med ligamentsmerter,det hadde jeg ikke sist. og det som jeg fikk vite av sykepleier på hausken var at et bra tegn var oppblåsthet før testdag. men jeg har test den 24 august og det er vel det svaret som er rett:-)
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 18. august 2010 #18 Skrevet 18. august 2010 Klarer du å vente til 24.8 med å teste? Da er du flinkere enn meg :-). Jeg testet dag 8 de to første gangene for å se at EL sprøyta hadde gått ut og fikk blendahvite tester som håpet og forventet. På dag 10-11 etter egguttak ble de positive, så jeg holdt aldri ut til testdato :-). Denne gangen måtte jeg vente da jeg fikk hcg sprøyter både på egginnsettdagen og 5 dager etter... men testet allikevel før og hver dag frem til testdato for å se om testene ble sterkere eller svakere. Jeg tror jeg er BIMs mest testeavhengige :-).
sabria isabella Skrevet 18. august 2010 Forfatter #19 Skrevet 18. august 2010 hei gammel prøver:-) ja altså det er ikke sikkert jeg klarer og vente;-) jeg vil egentlig vite det nåååå hehe blir snart koko:-) jeg er på dag syv nå så det er i dag ti dager siden EL sprøyte er livredd for den dagen jeg skal teste.
sabria isabella Skrevet 19. august 2010 Forfatter #20 Skrevet 19. august 2010 rugedag 8....tippet over i ny uke og ikke noe tålmodighet igjen:-) hvordan har dere andre det?
håpefull *er mamma* Skrevet 19. august 2010 #21 Skrevet 19. august 2010 Tja, hva kan man si ;-) Er bare på rd 3, og prøver å ikke kjenne så mye etter. Vet at det egentlig ikke er noen vits. Føler med ganske oppblåst. Mer enn på 1. og 2. forsøket, tror jeg. Denne gangen bruker jeg Progestan i stedet for Crinone, og setter ekstra hcg-støtte (satte den første i går), så det har vel noe med det å gjøre. Ellers så føler jeg meg litt støl i livmoren. Kjenner den litt hvis jeg anspenner meg eller nyser. Alt handler nok om hormoner, for min del, for det er nok altfor tidlig å kjennen noe enda. Vente, ruge, vente, ruge, vente, ruge ;-D
sabria isabella Skrevet 20. august 2010 Forfatter #22 Skrevet 20. august 2010 ja da er jeg på rugedag 9 og var litt uggen i går og føler meg litt slik i dag og. uff er så nervøs nå,det nermer seg test og har ikke begynt og få vondt igjen i puppene som så mange skriver om som symptom.men det kan jo vere tidlig enda.hadde veldid vondt tidligere men da var det vel bare eggløsningsprøyte som satt i kroppen. er det noen andre som er kommet omtrent i rugetiden som jeg og som kjenner noe som helst?
Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid Skrevet 20. august 2010 #23 Skrevet 20. august 2010 Hei er på rugedag 11 i dag. Har ikke hatt noen symptomer annet enn at jeg har vært litt kvalm noen ganger i går og i dag!! sist jeg var gravid hadde jeg heller ingen symptomer, å di gangene jeg ikke var gravid, kunne jeg kjenne tegn til ting... Huff det er så spennans dette her. Tenkte å teste i mårra, å på dag 14 vis jeg ikke er det i mårra:)
sabria isabella Skrevet 20. august 2010 Forfatter #24 Skrevet 20. august 2010 hei levine:-) ja det er ikke lett dette.jeg har tre barn fra før og da har jeg ikke aning om symptomer annet enn at mensen uteble.det blir litt annerledes nå som vi driver med ivf man legger merke til alt og leter etter alt. det at jeg er uggen i dag og sånn nesten kvalm er en ting men jeg har hodepine og nesten 38 i temperatur.mener jeg har lest at man kan få hodepine også av hcg og gjerne at tempen går opp et hakk.håper det er riktig da.uff ja skjønner det er spennende,jeg for min del er livredd for den testen.jeg har testdag den 24.på tirsdag,,ufff:-(
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 20. august 2010 #25 Skrevet 20. august 2010 Å, så spennende sabria isabella! Skal du teste i mrg også??? Jeg spanderer en test på deg ;-)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå