Gå til innhold

til dere med barn på ca 6 uker: hvor mye er de våken? og hvor mye stimulanse gir du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 6 uker har "lange" våkepauser, dvs fra 1 - 2 timer. Hvor mye stimulanse skal han ha fra oss? Han er lite interesert i leker ennå. Og føler at dersom han skal sitte i hendene når han er våken får jeg ikke gjort annet, og han blir jo litt bortskjemd... han må jo klare å ligge litt for deg selv. samtidig må han få nok konakt for å føle seg tyrgg. men tror vi har funnet den gyldne middelvei, han skriker ikke, han ligger bare å ser seg rundt....

andre ? ikke lett dette....

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Nei, jeg kjenner igjen tankene dine. Lurte på akkurat det sammen selv for bare noen få dager siden, men plutselig blir de intr. i leker! Vår er 8,5 uke og de siste dagene har han ligget under babygymmen, den var han ikke intr. i for to uker siden... Man jeg har merket at han blir fort sliten, så jeg lar han ikke ligge under den i mer enn 10 min, da gir jeg gjerne han litt kos og oppmerksomhet noen minutter til, så ligger han litt alene. Bare ikke gjør en ting for lenge av gangen. Jeg syns det er veldig vanskelig å tolke på sønnen vår når det er nok. Dette har resultert i at han har blitt overtrøtt noen ganger og hylskreket i ca 30 minutter, til vi endelig klarer roe han ned... Men vi blir jo bedre kjent med dem dag for dag! Heldigvis..

Bare la han ligge og se seg litt rundt, så lenge han ser ut til å trives med det. Det er masse stimulering i det! Synet hans har jo blitt bedre og han hører mange spennende lyder.

Skrevet

Noen dager sover han veldig mye, andre dager veldig lite, og kan være våken optil fire timer. Mye tid går med til prøve å få han til å sove :-) Putte i smokk atter og atter. Når vi andre spiser, ligger han på et saueskinn på bordet og er "med", og på kvelden på et skinn i sofaen. Får oppmerksomhet innimellom. Ellers har vi hyggestunder over stellebordet, og noen pratestunder i løpet av dagen. Sitter bittelitt i vippestol innemellom. Og så er det jo ut på tur, vogn, butikk, ferie-dagsturer med søsken etc.

Skrevet

Oi, nå skjønner jeg at min er MYE våken, når dere synes noen får timer er mye! :) Han er sju uker. I dag har han vært våken fra tolv til nå, med to soveøkter på ti minutter hver og en på en halvtime nå nylig. Altså ca en time søvn på tolv timer. Nå er han lys våken igjen. På natta sliter han med vondt i magen da, så han er mye våken om natta, selv om han er trøtt. Men skulle tro han da burde sove mer på dagen? Han sover godt noen timer på formiddagen som oftes. Men så kan han våkne og være våken hele dagen igjen. Han blir trøtt sent på kvelden og vil sove da, men da begynner magetrøbbelet..

Snakker og synger mye med ham om dagen, men han kan også ligge for seg selv og "snakke" og se seg rundt i perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...