Gå til innhold

hvor lenge bør man sitte bak i bilen med minsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tilhører altså det mindretall som sitter bak med ungen, og det er veldig mange her som sier at det trenger jeg slettes ikke. Men jeg sitter jo ikke der fordi jeg synes det er gøy! Eller fordi jeg elsker å skjemme bort gutten min med underholdning!

Vi bor midt i byen og kjører derfor sjelden bil, kun når vi skal på helgetur, og det blir da lengre strekk av gangen. Knerten HATER å kjøre bil. Han hyler og hyler. Kaster smokk og leker rundt omkring. Og han sover også veldig dårlig i bil.

For det første orker vi ikke å sitte å høre på hylinga. Og for det andre liker jeg ikke å la sønnen min hyle på den måten og så lenge av gangen.

Så dere som har barn som synes det er ok med bilkjøring kan være lykkelige for det, men det passer faktisk ikke for alle selv om enkelte her tror det.

Når Knerten blir litt eldre blir det dvd selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgerlig blir dette opp til hver enkelt hvordan man gjør det med bilkjøring... og jeg skjønner jo at når man ikke kjører så mye, så kan jo ikke akkurat ungen bli vant til å kjøre heller liksom....

OG skjønner at det ikke er spesielt hyggelig med en hylende unge på biltur... så sitt bak om du føler for det! Jeg ville egentlig bare ha frem, at man kan "lære" ungene å kjøre bil om man vil... jeg har ihvertfall troen på det... siden det har funket på mine da...

Og vi har også gått til innkjøp av dvd... ikke egentlig for at det store behovet var der, men vi kjører MYE... dvs 5 timers biltur opp og ned til fjellet 2-3 helger i mnd.... Da er det jo kjekt å ha litt å ty til når det begynner å bli kjedelig... men vi setter den aldri på før vi har kjørt over halveis... og bruker den aldri på korte bilturer hjemme... har litt troen på at det da funker bedre som avlastning på de lange turene om barna ikke er vant til dvd i bilen i hverdagen liksom....

Heldigvis har ungene mine også stort sett sovet veldig greit i bilen... og det hjelper jo på!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...