Løvinna30 Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 gutten min er 3 uker .. og jeg satt meg foran allerede da han var ca 2 uker... hvor lenge sitter man egentlig bak med barnet?
Sweet Amber Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Jeg satt bak med førstemann da vi skulle hjem fra sykehuset...
abella Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Min nærmer seg 9 mnd og jeg kan bare drømme om å sitte foran... Jeg tror bilkjøring er det absolutt verste han vet... Dersom barnet ditt trives, er det vel ikke noe i veien for å sitte foran?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Bør man det....? Har sittet foran hele tiden jeg. Kjøp dere et speil og fest på hodefestet foran ungen. Jeg har full oversikt over gutten vår når vi er ute og kjører. Dere får dette i vanlige babybutikker.
lioness* Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Vår er utålmodig og holder ikke ut særlig lenge uten underholdning i baksetet. Selv da blir han ofte gretten. Hvis han sovner henger han veldig med hodet (sitter i en Britax babysafe plus), så vi må holde hodet hans for at han ikke skal ha det langt ned på brystet. Unngår å kjøre for langt med han alene...
Gullsnoppen Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Vel, kjører man alene har man vel ikke mye valg, med mindre man velger å sette babysetet i passasjersetet. Har aldri tenkt tanken å sitte sammen med ungene bak.
bitthen Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 lioness*: Kjøp nakkepute til baby! (Britax er ikke noe særlig til minste av minier har jeg hørt.) Har selv en maxi cosi som skal ha den beste comforten til babyer (trodde ikke noe på det når jeg så¨hvordan mini satt den). Hengte med hodet skikkelig. Kjøpte en liten nakkepute til han og nå er hodet opp og han så fornøyd og sitter godt.
Gjest Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 Tror aldri jeg har sittet i baksetet med jenta vår (5 mnd) ... ? Ikke engang da vi kjørte hjem fra sykehuset etter fødselen. Noen grunn til at man bør gjøre det..? Nå er jeg oftest alene med barna i bilen, så da er det jo uansett uaktuellt....
ღMadame_mim ღ Skrevet 16. august 2010 #9 Skrevet 16. august 2010 Jeg har aldri sittet bak med jenta mi. har speil slik at jeg kan se henne. Hvor får jeg tak i nakkepute til baby? Hun er nå 5mnd og henger med hodet pga hun kjemper for å sette seg opp og sovner gjerne i den stillingen.... Vi har besafe izi sleep.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. august 2010 #10 Skrevet 16. august 2010 Ehm.. Noen grunn for at man skal sitte bak?? Har aldri jeg gjort..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. august 2010 #11 Skrevet 16. august 2010 Det er vel gjerne etterhvert som de blir litt eldre at behovet for å sitte bak melder seg, ihvertfall her hos oss. Fra hun var 8-9 mnd gammel el deromkring har bilturer vært LITE poppis, så her må det underholdes for å unngå hylgråt og skrik..
lioness* Skrevet 16. august 2010 #12 Skrevet 16. august 2010 Bitthen: nakkepute skal helt klart kjøpes inn. Så er det bare å finne en putte-inn-smukken-igjen-innretning og en se-så-fin-bamse-du-har-her-konstruksjon da, hehe..
Gjest JuniGull2010 Skrevet 16. august 2010 #13 Skrevet 16. august 2010 Dere som har litt større barn som må underholdes, kan man ikke bare kjøpe en som mini tv til bil..? Sikkert mange som er imot sånt, men det er ikke jeg!
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 16. august 2010 #14 Skrevet 16. august 2010 Til lioness* Når det gjelder smokken, så kjøp en smokkereim. Disse fåes i de fleste dagligvarebutikker. Her har jeg feste reima på høyreside av gutten (sitter bakovervendt bak passasjersetet) på selen. Når smokken faller ut så trenger jeg bare å strekke ut hånda litt bakover og ta tak i smokken og putte den i munnen på guttungen. Dette uten å forstyrre bilkjøringa. Speil på nakkeputa er gull verdt. Har selv vært alene med guttungen fra dag en, og har aldri hatt muligheten til å sitte bak. Er så greit å bare kaste et blikk i speilet for å se hvordan guttungen har det. Det skal sies at jeg har en som stort sett koser seg når han kjører bil da og gråter sjelden.
bitthen Skrevet 16. august 2010 #15 Skrevet 16. august 2010 Jeg kjøpte på Babycomfort. Men du kan søke på nettet også :-) Så de gjør det med izi sleep også ja?
lioness* Skrevet 16. august 2010 #16 Skrevet 16. august 2010 smokkereim funker nok ikke hos oss, jeg har ikke sjans til å rekke frem med hånda. har en veldig lang bil... men er enig i at speil på nakkeputa er gull verdt! merker det med en gang det blir mørkt... ingen sjans til å se den lille tassen lenger, og det er ikke så greit. får håpe lillegutt lærer seg å stappe i smokken selv snart... snart sju mnd nå så det er kanskje håp?
Grand Old Lady Skrevet 17. august 2010 #17 Skrevet 17. august 2010 Hos oss er minsten mye roligere i bilen om vi IKKE sitter bak med han. Tror at han har håp både om å få komme opp av stolen og om underholdning dersom vi sitter ved siden av. Sitter han alene så kikker han ut av vinduet og sovner. Han er snart 6 mnd, og sånn har det vel egentlig vært hele tiden.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 17. august 2010 #18 Skrevet 17. august 2010 Har aldri sitti baki sammen med han jeg.. Han sover for det meste når vi kjører og om han er våken så er han rolig fordet. Sitter å kikker på en froskebamse som henger i nakkestøtta
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 17. august 2010 #19 Skrevet 17. august 2010 Jeg har to barn og airbag framme. Spiller egentlig ikke så stor rolle siden ingen av ungene har sertifikat. Så hos oss sitter mor framme og kjører mens barna sitter bak. Har montert speil for å se babyen, men ellers får den klare seg selv.
Trultetryne Skrevet 17. august 2010 #20 Skrevet 17. august 2010 Jeg sitter bak med henne, og har gjort det hele tiden. Mest fordi det er så trangt i framsetet pga stolen. Jeg sitter med knærne opp til ørene omtrent, og det er ikke mye behagelig. Hun er ikke verdens mest tålmodige i bilen heller, og trenger litt underholdning, ihvertfall på lengre turer. Hun sitter selvfølgelig alene bak når jeg og hun kjører alene. Men det er oftest småturer på butikken o.l.
hjerterom Skrevet 17. august 2010 #21 Skrevet 17. august 2010 Jenten min er 5 mnd nå, og jeg har aldri sittet baki med henne. Eneste gangene hun har hatt selskap i baksetet har vært hvis vi har vært så mange at vi har måttet benytte setene bak. Vi har baksetespeil som vi kan se hun i, og hun liker godt å kjøre bil, klager aldri.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. august 2010 #22 Skrevet 17. august 2010 Tror ikke man bør noe som helst. Man kan da stoppe bilen og gå bak og se, eller kjøpe et sånt speil. Jeg satt bak da vi kjørte hjem fra sykehuset, og pappa kjørte. Men sånn ellers når pappan begynte på jobb, så måtte jo jeg kjøre Det er ikke noe problem
mamsen30 Skrevet 18. august 2010 #23 Skrevet 18. august 2010 Jeg har aldri sittet baki sammen med babyen. Hun sitter trygt og godt og kommer seg ingen vei. Jeg er så heldig også at jeg har en 7åring i baksetet som er kjapp til å putte inn sutt og dulle litt hvis det trengs.
Føken siruppsnipp Skrevet 18. august 2010 #24 Skrevet 18. august 2010 dere som sitter bak: hva gjør dere når nr.2 kommer? Sansynligheten for at dere ha en bil du får plass i bak itillegg til 2 barneseter er ikke stor. Da må dere jo sitte forran, går greit det og :-) Har aldri sittet bak verken med 1. eller 2. men selvfølgelig noen barn roer seg ikke så da er det jo ingen annen utvei hvis man har men en som kjører da.
Bippe77 Skrevet 18. august 2010 #25 Skrevet 18. august 2010 Jeg har aldri sittet bak i bilen med barna... kun om bilen er så full at man må liksom... Vi kjører MYE bil... og ungene er nok ikke alltid like fornøyde i bilen... det går litt opp og ned! Jeg har troen på at vi som foreldre må lære barna hvordan det skal være når man kjører bil... barn som ikke er vant til å "underholdes" konstant trenger det heller ikke.... selvfølgelig trenger barn oppberksomhet og det får barna mine! Vi kjører aldri alt for lenge uten stopp... vi har ting og tang med på tur... vi trøster og gir mat ved behov... Vi prater med barna fra de er helt små... Nå virker det som begge mine er ganske fornøyde i bilen... minstemann sier såklart ifra når han er sliten av å sitte i setet og da tar vi en stopp.... Størstemann som nå er tre år skravler ivei med oss om det han ser og ting han vil prate om! Har også alltid planlagt bilturene våre i forhold til soverytmen til barna... passer på at de lengste ettapene blir når de sover osv... da blir det ikke så kjedelig! Og vet man at barna er mette, ikke har sittet lenge og har rein bleie... da er det faktisk ikke farlig om de gråter litt.... det er sunt å kjede seg litt iblandt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå