Gå til innhold

Julegave handlingen, når starter dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin første uken i november, å lurer rett å slett på om jeg skal starte julegave shoppingen nå i nærmeste fremtid jeg !

Har jo selvsagt mye å ordne igjen til bebis, føler selv jeg aldri blir ferdig på den fronten!

Uansett, jeg tenker det kanskje er greit å bli ferdig nå før ting blir for slitsomt og tankene fyker alle andre veier enn på gave handling til familien. I tillegg er jo det ikke sååå lenge før jul jeg føder, vis jeg i tillegg havner på overtid.

Er jeg for tidlig ute? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har faktisk tenkt samme tanken selv:)

Skrevet

spiller ingen rolle. Kjøp når du finner noke. Eg håper på energi etter fødsel, og starter nok i november som vanlig. Er helt pudding for tida. Ligger på sofa, og synes alt er tiltak...

Skrevet

Huff, håper du får tilbake all energi! :)

Jeg har alltid vært ett "i siste liten menneske" når det kommer til julegave handlingen, selv om kjøpene er gjerne planlage på forhånd.

Men nå i år lurer jeg på om jeg skal være skikkelig flink å gå i gang!

Hiv deg på tøysekroppen, så føler jeg meg ikke aleine ;)

Skrevet

Jeg har tenkt nettopp det samme selv! :)

Siden jeg er glad i å strikke har jeg bestemt meg for at det blir mye hjemmelaget til jul i år ;) Strikker tøfler, vinvesker og sitteunderlag :) Kansje det kan være et tips om du er glad i håndarbeid?! Uansett synes jeg ikke at det er for tidlig å begynne :D

Skrevet

Jeg er nok desverre elendig når det kommer til håndarbeid ! Ikke en av guds gaver til meg. Prøvd meg på enkle ting som skjerf , tepper og slikt, skjeivt og forferdelig ! hehe. Så du er heldig som sparer mye penger der i tillegg til at da har du noe å sette fingrene i om kvelden :)

Er jo mye salg ute å går enda, kanskje jeg er heldig å sparer litt penger ved å begynne tidlig :-D

Skrevet

slapp av og begynn hvis du har lyst! mor har begynnt for leeeenge siden, det gjør hun hvert år! greit å fordele utgiftene også! jeg prøver hvert år, men mislykkes hver gang.. gjør nok det i år også.. satser på babykoseshopping i desember, siden jeg skal føde tildlig i okt

Skrevet

Jeg tenkte akkurat som deg da jeg fikk min første sønn i november. Vi hadde alle julegavene ferdig kjøpt inn før han ble født, og det var FANTASTISK!!! Desember kommer brått på når man akkurat har blitt forelder, så det er bare å sette i gang:) Denne gangen har jeg termin i september, så nå venter jeg til jula nærmer seg litt mer:)

Skrevet

jeg fikk førstemann i midten av november og var ferdig med julegavene til da...og det var SUPERDEILIG!!! da hadde jeg bare pynting og baking igjen når julestria var i gang! (skal sies at jeg hadde et kolikkbarn også, så var ubeskrivelig deili å ha det unnagjort).

Nå har jeg to barn å ta meg av i tillegg til minsten, pluss en mann som går på skole... så nok å henge fingrene i :)

Skrevet

Har termin i begynnelsen av desember, og har allerede begynt. En haug med unger i familien vår, så uansett greit å spre det utover:-)

Har vel kjøpt 9 presanger alt. Egentlig ganske greit å handle nå som det er salg...

Skrevet

Så flott jenter! Da er saken avgjort for min del ;) Godt å få unnagjort det man kan, julegave handling er og blir stress!

Skrevet

hehe, jeg har begynt allerede nå jeg også, selv om jeg har termin i slutten av sept og dermed ingen unnskyldning som sådan;) Meen, det er jo veldig mye fint å få tak i på salg nå, så hvorfor ikke bare slå til når man ser noe fint?? :D

Pleier å kjøpe inn litt sånn på impuls- ser jeg noe fint, så kjøper jeg det, salg eller ikke salg. Greit å få det spredt litt utover høsten synes jeg, så slipper man de lengste køene og mest stressende innkjøpene helt mot slutten. Og ikke vet jeg hvor samarbeidsvillig baby jeg får heller; er ikke sikkert at hun kommer til å bli like fan av shopping og varme, stappfulle kjøpesentre som sin mor;)

Skrevet

Tenker det samme selv , kjøper når jeg kommer over noe.

Er jo masse restsalg nå, så vis jeg er heldig finner jeg noe kupp til søster og bror i det minste:)

Hehe, er kjøpeglad selv, blir småstresset av alt småplukket som skal anskaffes som førstegangs til baby, og i tillegg til alle gavene, pluss vi har akkurat fullført total oppussing så holder på å kjøpe smått av interiør og møbler hele tiden også. Men, må innrømme jeg liker kjøpe kaoset også ;)

Skrevet

Bra vi er flere som tenker på jule gaver alt =o) Fikke det blikket da jeg sa vi måtte tenke på det snart av kjæresten. Han har jo knapt fått tenkt på ting til bebisen og nå blir det gaver også haha. Han foreslo å stikke på polet. Vin til alle i år haha.

Skrevet

Begynnt å lage lister over hvem som får hva.... Enklere å vite hvor jeg skal snu meg da tror jeg!

Skrevet

Jeg tror jeg skal følge min mors sitt eksempel og gjøre det veldig enkelt i år. Hun fyller en Friele kaffeeske med godteri, klemmentiner og noen småting pluss et gavekort på et kjøpesenter. Synes det er glimrende. Da kan man faktisk også begynne nå, siden et gavekort varer minst et år. Greit å fordele utgiftene på flere mndr, pluss at man slipper å tråle kjøpesentrene for å finne gaver til de forskjellige.

Ungene får selvsagt gaver som står på ønskelisten, men de voksne kan får gavekort. :)

Skrevet

Er ferdig med nesten alle! Ganske utrolig siden jeg bestandig er ute i slutten av desmeber og stresshandler som en gal for å rekke å sende det med posten:)

Har kjøpt mest på salg, veldig greit! Nevnte det for mannen at det hadde vært lurt, og han tente fullstendig på ideen. Så man kan lære seg nye triks, selv om man begynner å bli gammel:D

Skrevet

Imponert over planleggingsevnene våre her! Hehe .

Jeg skal på shopping i morgen har jeg bestemt, så får vi se hvor mange kupp jeg kommer hjem med ! Blir nok ett par gavekort også, men kun til dem jeg tør å stå frem med summen på :P

Sambo likte ideen også når jeg nevnte "salg"! Så lenge han vet det er penger å spare bryr han seg ikke om hvor mye :-D hehe

Skrevet

Begynner allerede i januar jeg.. Liker heller å kjøpe en personlig gave jeg virkelig liker når jeg finner det, enn å måtte finne noe mnd før...

Har et lite pakkelager på loftet gitt

Nesten ferdig med julekalenderen også jeg

Skrevet

Tenkte også begynne nå faktisk. I alle fall greit å få unna alle de gavene som skal sendes og spesielt til de som ikke er sååå nære vil jeg i alle fall benytte meg av salget nå.

Tenkte også å begynne å mase på familien hva de ønsker seg så jeg kan kjøpe etterhvert som jeg kommer over ting. Dette er nr 2 hos oss og man vet jo aldri om denne er like shoppingglad som nr 1 var. Termin om 2 uker.....

Skrevet

Du e absolutt ikkje fortidleg ute!!!! Har starta allerede, har "overliggarar" frå i fjor i skapet på loftet og handla på nettet i går til ein del tantebarn. Synest det er så greit å få unnagjort ein del presangar tidleg. I min familie sluttar vi å gi julegaver/bursdagsgaver når tanteungane er konfirmert, det blir heller "familiegaver" som alle kan glede seg over. Sparar både tid og pengar på det. Brukar litt tid på nettet/planlegging for å finne litt spesielle gaver. Handlar når eg finn noko på salg/tilbud som eg veit vil komme til nytte.

Skrevet

I år har vi jo mulighet til å handle på dagtid :o)))

DET gleder jeg meg stort til!! Bare gamle damer å sloss med :P

Jeg liker å vite sånn ca hva jeg skal kjøpe før jeg drar og handler.

Syns også det kan være greit å ikke handle alt for tidlig hvis det er varer som kanskje må byttes.

Ellers syns jeg det var en strålende ide å handle gavene på polet!!

Kanskje ikke like personlig men =)

Kan kan jo vurdere hva man orker når en kommer så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...