Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Ungen min ble født med et såkalt storkebitt i pannen. Dette vil forsvinne i løpet av 1-2 år sa de på sykehuset! Er det noen som fått barn med storkebitt? Er merket forsvunnet helt med tiden? Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Min fikk i nakkken. Det er mindre synlig nå, men er der fortsatt. Han er ett år.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Er det det det kalles om de er født med et rødt merke? I så fall har både datteren min det (på magen) og venninna mi sin datter det (på kinnet) - De synes godt enda, men har bleknet litt siste mnd synes jeg. (Er 10mnd)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Min hadde det på hånda. Her kaller vi det for jordbærmerke:). Hun blir to i november og nå er det nesten helt borte.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 svakere, men er ikke borte. Er nå 5 1/2 år.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 min eldste hadde et midt i pannen. de lysnet med tiden og mener å huske at det var helt vekke ved 1,5 år. eneste vi merker på det er at merket kommer frem igjen litt når hun presser når hun skal bæsje hehe
Fire småtroll Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 Det blir gradvis svakere, men det tar flere år før det blir helt borte. Faktisk har alle mine fire barn hatt storkebitt i pannen og i nakken. På 9 og 6 åringen er det ikke spor av det lenger, men jeg husker ikke helt når det ble borte.. På 3-åringen er det helt borte i panna, men synes litt under håret i nakken. Om hun blir veldig varm, skriker e.l. kan det forresten synes så vidt det er i pannen enda, men ikke hele tiden. På minstejenta som er 1,5 år synes det også litt i pannen når hun anstrenger seg og blir varm, men ikke ellers. Hos henne også synes det i nakken bedre.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 Er ikke jordbærmerke og storkebitt to forskjellige ting? Jeg trodde storkebitt bare kan komme i pannen og nakken og har noe med hvordan huden vokser sammen inne i magen å gjøre. Jordbærmerke er vel et fødselsmerke som barnet vokser av seg og kan komme hvor som helst på kroppen? Eller tar jeg helt feil?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #9 Skrevet 16. august 2010 Jordbærmerke er noe annet enn storkebitt/ fødselsmerke. Både jeg og søsteren min ble født med fødselsmerke i pannen, men det synes ikke i det hele tatt nå med mindre vi fryser eller gråter :-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #10 Skrevet 16. august 2010 Ikke vet jeg. Det var helsesøsteren her som mente at det var det samme.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #11 Skrevet 16. august 2010 Ja storkebitt og jordbærmerke et to helt forskjellige ting. Storkebittet oppstår under selve fødselen. Begge mine har hatt det. Første: mellom øynene, på nesen og i nakken. Hun er 5 år og det vises kun litt i nakken. Andre: mellom øynene, på begge øyenlokk og i nakken. Alt er helt borte.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #12 Skrevet 16. august 2010 Storkebitt og jordbærmerke er to forskjellige ting. http://www.babyverden.no/Sporsmal-Svar/Helsesoster-Ebba/Diverse/storkebittjordbarhemangiom/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå