Gå til innhold

Hvor mye sover deres 2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover deres små på dagen? Og når legges de på kvelden? Og står opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Då lille var 2 år sov ho ca 12 timar i døgnet (11-12 om natta, sov av og til ein liten time om dagen, men som regel ikkje). Sov ca 19 - 6-7.

3 mnd seinare fekk ho vannkoppar og sov mykje i lang tid etterpå. Sov då ca 19 - 08 + 1-2 timar om dagen, totalt ca 15 t. Dette varte såpass lenge at vi måtte ta blodprøver for å utelukke jern- og vitaminmangel. Prøvane var heilt fine, og etter eit par-tre mnd sov ho som normalt igjen. Merkeleg.

No er ho 2 år og 9 mnd og søv ca 12 t i døgnet (ca 19 - 07), av og til litt mindre, kan våkne rundt 6. Ein sjeldan gong søv ho om dagen, men har likevel sine 11-12 om natta.

Skrevet

Vår lille sover det samme på natten, men i tillegg to hele timer på dagen. De siste dagene/uken så har hun begynt å dra ut leggingen. Klager ikke, sitter i sengen og synger og leker - i går kveld helt til kl 20:30.. Knaskje på tide å kutte ned på dagsovingen?

Skrevet

fra ca 19-06, ca 1,5 timer dagsov

dette med variasjoner.

nå er hun snart 2,5 og sover fra ca 19-07 og ca 1 time dagtid.

Skrevet

Datteren vår legger seg kl. 19 og sover til ca. 07.30- 08.00. I tillegg sover hun 1,5 til 2 timer midt på dagen.

Skrevet

Hun sluttet og sove på dagen da hun var rundt 1,5 år. Hun legger seg ca halv åtte på kvelden og sover til halv åtte - åtte på morgenen.

Skrevet

Her er det gj.snitt 12 timer på natta. Legger seg ca kl 19 og våkner ca kl 7, en sjelden gang 7.30-8. En gang i halvåret sover han til nærmere 10;)

Sover mellom 1,5-2,5 timer på dagen, litt avhengig av om han er hjemme eller i barnehagen. Våkner tidligere der enn her, litt mer lyder å våkne av.

Mange som må kutte ned til rundt en times søvn i denne alderen, noen til en halvtime og. Kjenner jeg gleder meg litt til duppingen er over. Blir mye friere da, slipper å dra med seg vogna og planlegge alt med tid for dupp:)

Skrevet

Min gutt legger seg ca 19 på kvelden,sover til 7.30-8.30 om han ikke må vekkes.. ca 12-13 timer på natta.

Sover ca 1 time dupp fra ca 12 på formiddagen.

Skrevet

Jente 2 år. Legger seg 18.30 - våkner ca. 6 -6.30. Våkner også ofte et par ganger på natta og får litt vann. Sover deres hele natta?

Dupp: 12-14

Skrevet

Min sover hele natta...har stort sett gjort det siden han var 6 mnd. da slutta han med nattflaska. Roper en sjelden gang hvis han ikke finner smokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...