prøverigjen:) Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 OOOOOOOOOOOg da starter jeg denne tråden,,,litt tidlig ute, er så utolmodig asså!!!!!! Så utrolig spennende det her:) Akkurat hatt en MA i juli, var tøft, men vi starter på`n igjen med friskt mot:) Dette blir spennende:) Optimist enn så lenge....Tenkte prøve eggløsnings tester for å se om eggløsningen kommer ca.14 dager før forventet mens dvs neste uke. Ja da kan det jo skje forhåpentligvis;) Flere med IKM uke 36?
Jippi-77 Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Hei. Jeg blir med på denne tråden. Har IKM i slutten av uke 36. Er også utålmodig! Litt bra at perioden liksom deles opp i to; først venter man ca 14 dager på el. De neste 14 dagene kan man lete etter symptomer og vente på IKM-dagen (og håpe den ikke kommer). Skjønner du litt hva jeg mener med at tiden ikke blir fullt så lang når man kan dele måneden i to på den måten...? Trist at du opplevde MA. Vet at det er tøft og føler med deg!
Frøkenfri me 4 troll :o) Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Hei jeg blir også med på denne tråden ) venter ikm i uke 36 ) trodde virkelig at jeg var gravid denne mnd,hadde mange symptomer + en svak svak positiv test!men mensen kom en dag før tiden,så der ble jeg lurt!men blir spennende nå neste mnd,vi skal til syden når jeg har eggløsning,så kan bli kos der nede ;o))
Høstspire 2011 Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Heihei:) Jeg melder meg også inn på denne tråden! Er litt usikker på syklus ettersom jeg akkurat sluttet på pillen, men er ganske sikker på at IKM er i slutten av uke 36! Er sååå spent! Godt det er flere av oss her som ikke klarer å vente til uke 36!!!!!! Har dere noen triks som dere bruker for å bli lettere gravide? Andre barn fra før? hvor mange pp da evt? Jeg har selv en datter på 2 år som satt på første pp. Krysser fingrene for at det skal bli like lett denne gang:)
prøverigjen:) Skrevet 16. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2010 Helt enig! Bra sagt:) Har kjøpt inn et drøss eggeløsningstester og skal teste i vei når det nærmer seg, med god margin;) Jeg er snart 35 og er såååå klar som et egg;), ingen barn(enda... Har du barn?
prøverigjen:) Skrevet 16. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2010 Heihei:) Ingen barn(enda;) Triks kan jo være å finne ut når man har eggløsning, ikke reis bort fra hverandre akkurat da: sjekk almenakken og kryss av!, ta folat, forberede seg litt, holde seg unna alkohol ol.etter mensen er over, ikke ta ibux, paracet skal være ok, slike ting,,,spiiiiiiiise sundt, sier seg selv, men ikke lett nei,,,,ikke drikke mer en en(to?) kopp kaffe om dagen, ta omegatilskudd:hvis du ikke spiser mye fisk - dette er jo mer generelle anbefalinger,,ser mange skriver om forskjellige andre ting her inne,,,så mye råd å snappe opp.....Dette her er vel sånn som alle vet:) Men, vi kan jo oppsummere det vi vet for hverandre så kan det mulig komme til nytte alikevel;) Noen fler tips noen?
Maibaby:) Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 heihei!!! kommer inn her jeg også!!! litt usikker på syklusen min, hadde en sa i juli, og da traff vi på andre forsøk etter p pilleslutt så vet ikke helt hvor lang syklusen er.... men regner ca 30 dager, og da hører jeg til her!! har bestilt nye el strimler nå, så da blir det testing iallefall hehe har jo egentlig ikke peiling har brukt bidronninggele i rett over ei uke nå, så satser på at det hjelper er en smule utålmodig kan du si!!! vet jeg ikke har prøvd lenge, men ble så innstilt når jeg var gravid, at jeg klarer ikke å snu nå!!! vi får vente i spenning, og kose oss masse fremover hehe!!!
☆ønsker_atpåklatten☆ fødeklar Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 Hei jenter, jeg melder meg også på her. IKM kommer nok til å være en gang i løpet av 7-9. september. Etter uttak av hormonspiral (i mai) har jeg hatt sykluser på først 34 dager, så 29 dager, så jeg antar at jeg er sånn passe i rute med å komme tilbake til normalsyklus (uten p-piller og hormonspiral) som alltid har vært 28 dager. Dette blir 3 pp i forsøket på det 3. barnet. De to første satt på første forsøk, så jeg kjenner at jeg begynner å bli litt utålmodig, selv om jeg ikke har noen rett til det. Jeg må vel innse at det er 5 år siden sist og at fertiliteten ikke er hva den var Lykke til, alle sammen!
Hera1 Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Hei! Jeg har nok også IKM en av de første dagene i uke 36. Sluttet med p-piller i slutten av juni, og gikk 9 dager over IKM i juli/august dersom jeg regner en syklus på 28 dager. Jeg vet derfor ikke helt sikkert lang syklus jeg kan forvente, så her kommer vi nok til å holde på minst annenhver dag i en lang periode for sikkerhetsskyld. Dette blir første gang, så jeg er veldig spent! Lykke til alle sammen!
Gjest Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Heihei. Jeg hører vel til her. Forhåpentligvis IKM 7 sept. Hadde mine siste tr dager I helgen. Første tr etter pille slutt kom helt som forventet så det var en lien lettelse. Er over to år siden sist gang Så dette blir første pp vår. Har en liten en på 17 mnd også. Men Loppen var ikke planlagt så Det et litt nytt dette her med å skulle "prøve". Blir sikkert spennende.
prøverigjen:) Skrevet 18. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 18. august 2010 IHAAAAAAAAAAAA dytter denne litt opp jeg!!!!
Maibaby:) Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 idag fikk jeg nye el strimler og graviditetstester i posten så nå er det å begynne å teste etter el snart, tror egentlig at jeg har el ganske sent i syklusen, men tar ikke sjangsen på å gå glipp av den fikk 21 el tester og 10 g-tester til 160 kr så da kan jeg jo "sløse" litt går ellers på div vitaminer og bidronninggele, skal begynne med wild yam etter el.... noen andre som spiser litt piller om dagen?? hehe andre triks før el??
Høstspire 2011 Skrevet 19. august 2010 #13 Skrevet 19. august 2010 Jeg skal begynne med EL tester denne perioden for å finne ut omtrent når den er slik jeg ikke må styre med det neste periode dersom vi ikke blir gravide nå Jeg tar vitaminer for gravide/de som prøver som også inneholder folat. Kjøpte de på billige-tester.no og de heter gravitamin. Hehe, jeg trykker i meg det som anbefales jeg;) Men denne bidronninggele har jeg ikke hørt om. Hva er det og hva skal det hjelpe mot?? Har ikke så mange triks før EL, men under EL må man ha masse,masse sex og ha puta under rumpa etterpå Det funker utmerket;)
Maibaby:) Skrevet 19. august 2010 #14 Skrevet 19. august 2010 heihei!! bidronninggele skal visstnok være bra for eggene eller noe sånt, er et kjerringråd. leste litt rundt etter jeg hadde en sa i juli, og ble hehe "litt vel klar for å bli gravid" så nå er det alle triks i boka her ganske herligt å slippe å springe inn på do etter vi har kost oss egentlig så nå bare venter jeg til at el testen skal lyse!!!! hehe, men vi er igang allerede utdrag fra artikkel på bim om å bli kjapt gravid "For å få bedre eggkvalitet, anbefaler homøopaten bidronning-gelé. – Det er det bidronningen får for å produsere mange egg av god kvalitet. Geleen innheolder masse næringsstoffer og b-vitaminer, og det kan kvinnen ta fra første menstruasjonsdag frem til eggløsning, forklarer Anette Heggemsnes. Effekten er ikke vitenskapelig dokumentert, etter det Klikk.no kjenner til, men på flere nettforum melder brukere om positiv effekt: "Før jeg ble gravid gikk jeg innom en helsekostbutikk og handlet bidronninggele og b-vitaminer for å bli gravid lettere. Så gikk det to uker og jeg tok en positiv gravidtest", skriver "varom" på snartmamma.com . Etter eggløsning og frem til neste menstruasjon, anbefaler Heggemsnes Wild Yam – som inneholder et stoff som ligner progesteron, og som skal øke fruktbarheten."
Kitty 30 Skrevet 19. august 2010 #15 Skrevet 19. august 2010 Jeg melder meg også inn i denne klubben. 3 pp nå og har et barn fra før. Da gikk det på første forsøk, men har etter å ha fjernet hormonspiral hatt mye kluss med syklus og blødninger titt og ofte. Så denne måneden er oppskriften sex annenhver dag fra da 8-20 etter første dag i siste mens. Prøvingen er i gang her i huset, og mannen er strålende fornøyd med økt aktivitetsnivå
gladmamma<3 Skrevet 20. august 2010 #16 Skrevet 20. august 2010 Hiver meg på her jeg også! Hadde en merkelig blødning for snart to uker siden...hadde mine tanker om at jeg hadde en passasjer...testene var negative, men det viste seg at dette var en tidlig SA....var til lege og fikk ul...men nå er alt fint og rent innvendig...så nå drikker jeg grapefrukt juice og spiser folat så det tyter ut øra!
Høstspire 2011 Skrevet 20. august 2010 #17 Skrevet 20. august 2010 Tusen takk for svar "maiprøverpå ny:)"! I morgen skal jeg jammen kjøpe meg bidronninggele å yam på helsekostbutikk:) Åh, dette er SÅÅÅÅ spennende!! La akkurat 2åringen i seng, vi lå og koset oss veldig. Da tenkte jeg på hvordan det skal bli å ha 2 nydelige barn å kose seg med....) Forhåpentligvis ikke lenge til:) Er det bare meg, eller er ALLE rundt dere også gravide nå for tiden eller går tur med barnevogn? Jeg holder på å bli sprø! I natt drømte jeg at jeg var gravid (og fikk en gutt) og måtte til butikken for å kjøpe ammeinnlegg. Dama i kassen ville ikke selge meg disse ettersom de hadde blitt advart mot at jeg var en dame som gikk rundt å innbilte meg svangerskap! Snakk om syk drøm! Verste av alt er at jeg til tider føler på meg at jeg snart blir gravid..Hehe, er nok hormoner i kroppen som tuller med meg. Vi skal egentlig ikke begynne som prøvere før neste periode, men bruker ikke beskyttelse nå. Vi hadde xxx i går, og jeg håper jo at *skjebnen* gjør at jeg blir gravid denne mnd allikevel. Hehe, er nok derfor jeg får slike merkelige drømmer og fantasier.. Jaja jenter, full rulle og lykkeønskninger til dere alle:)
Maibaby:) Skrevet 21. august 2010 #18 Skrevet 21. august 2010 bare hyggelig får håpe det hjelper da, på oss begge mine eggløsningstester blir sterkere for hver dag som går, så satser på at el snart er i sikte er enig i at det føles ut som at ALLE er gravide og i vår vennegjeng så er det ikke langt ifra at dette stemmer heller!! 4 stk i vennegjengen til mannen min er gravide!!! glad på deres vegne, men og litt sjalu jah!! eller egentlig mest frustrert over hvorfor jeg måtte miste og ikke kan glede meg på samme måte sammen med dem liksom.... synes livet er urettferdig noen ganger!!! menmen får håpe at det klaffer nå da
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 22. august 2010 #19 Skrevet 22. august 2010 Hurra, nå melder jeg meg inn her. Knall positiv el-test i dag, så da forventer jeg el i dag eller i alle fall mandag/tirsdag. Så da setter jeg IKM ca onsdag 8. september Veslefrøkna fyller 1 år den 10. september Åh, deilig å ha kortere syklus enn sist, jeg forventa nesten ikke el før slutten av neste uke, så dette var kjekt! Så da blir syklusen 33-35 dager lang. I alle fall bedre enn 39 dager I morgen begynner jeg i ny jobb etter ca 15 mnd hjemme... det blir rart, men deilig
prøverigjen:) Skrevet 23. august 2010 Forfatter #20 Skrevet 23. august 2010 Knall positiv el-test i dag her også Hihi;)
vilhamangebarn<3 Skrevet 23. august 2010 #21 Skrevet 23. august 2010 Henger meg på her.. Har ikke tatt noe test, men kjenner at jeg har el. Jeg er en prøver uten el-tester, hehe...
prøverigjen:) Skrevet 5. september 2010 Forfatter #22 Skrevet 5. september 2010 Graaavid hurra!!!! IKM om 3dgr. Testet pos.04.09:) Toppers! Lykke til til alle dere andre håper vi møtes på terminklubben;)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 5. september 2010 #23 Skrevet 5. september 2010 Testa i dag, 2-3 dager til IKM og den var veldig negativ... men håpet er vel ikke ute før mensen kommer, men jeg kjenner liksom på meg at det ikke er noe håp denne mnd heller. *sukk*
Kitty 30 Skrevet 5. september 2010 #24 Skrevet 5. september 2010 Hurra jeg er også gravid Testet positivt i dag tidlig, og har IKM en gang før onsdag. Kanskje noen som er keene på å vite hvilke symptomer jeg har hatt? Stikkinger i eggstokkene eller i nærheten på høyre side, mer sulten enn vanlig, sovnet på sofaen hver dag hele uken, noen stikkinger ved navelen og nede i sjeden, lett tent (og da mener jeg litt grinete) og mer luft i magen enn vanlig. Håper på at flere kommer etter i maiklubben
prøverigjen:) Skrevet 5. september 2010 Forfatter #25 Skrevet 5. september 2010 Hihi er også mer grinete enn vanlig, murringer/stikninger nederst, mer sulten, trett, ja nå er det på`n igjen(etter MA i juli) Satser på at det går bra denne gangen, litt bekymret men, mest bekymret for et 9mnd svangerskap ååååååå fyttikatta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå