Gå til innhold

Utflod, sårt underliv og tamponger... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt veldg masse utflod nesten hele svangerskapet, og det blir ikke noe bedre med tida :P Føler jeg er konstant fuktig og blir så utrolig sår i underlivet, og må bytte truseinnlegg/bind hele tida...

Har prøvd litt forskjellig for å minske ubehaget, og lurer på om jeg kan bruke tampong? I alle fall en dag eller to for å "tørke opp"? Hvorfor er det at man ikke blir anbefalt å bruke tampong under svangerskap og eter fødselen?

Godt det ikke er så lenge igjen! Er 35 uker på vei i dag! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i samme situasjon som deg. masse utflod og det er sårt og det klør. Har fått beskjed om at dersom det ikke lukter rart så er det helt normalt. Smart å ta med seg intimservietter når en er på farten så man "får det bort" og at det ikke lager irritasjon. Ingen anelse om en kan bruker tampong....

Skrevet

Synes ikke det lukter rart, men litt anderledes, litt søtere liksom?

Enig i at det er lurt å få det bort, men føles virkelig som om jeg burde vaske med hele tiden :P

Har hørt noe om at tampong kan være med å lage infeksjon? Eller noe sånt?

Skrevet

Jeg har hørt man ikke skal bruke tampong på utflod :) Noe med at den tørker opp "for mye" eller noe.. og sikkert andre grunner jeg ikke vet ;)

Skrevet

Tampong er jo en liten bakteriebombe, og hvis du har åpning el at slimproppen er gått (den kan gå uten at man merker den) så er det jo ikke så veldig bra å ha den inne. Så ville prøvd å unngå å bruke det..

Skrevet

Er også derfor man ikke skal bruke den etter fødsel: Da er jo livmormunnen åpen, og det er lett å få infeksjon og betennelse oppi der, man skal jo feks bruke kondom hvis man skal ha sex før det har gått 6 uker.

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Tror jeg skal prøve å klare meg uten tamponegn :P

Skrevet

jeg blødde mye en periode og fikk da beskjed om å holde meg langt unna tamponger så tror du skal la være og bruke det :) måtte gå 14 dager med bind og det var veldig uvanlig og ubehagelig.. hehe.. men man får vel store bind etter fødsel og så har fått trent litt :P hoho

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...