Gå til innhold

Tidlig UL imorgen...både gleder og gruer meg...

Anbefalte innlegg

Har bestilt privat UL, siden jeg er en av de som har en tendens til å bekymre meg over alt og tenker ting ihjel. Er 13+2 idag, og førstegangs. Har ihvertfall blitt sånn etter at jeg ble gravid:) Vil bare få sjekket at alt står bra til med lille, for tror ikke jeg klarer å vente til ordinær UL. Men det handler nok også om å ha kontroll, for er det noe man IKKE har kontroll over, er det graviditeten og hvordan ting står til med lille inni magen. Er vel bedre å bare gjøre det og få ro, enn å gå og bekymre seg, for det er vel heller ikke helt gunstig vil jeg tro...

Skriver vel bare ned tankene rundt dette, da det sikkert mange fler her inne som også tenker som meg. Håper ihvertfall det, og at det ikke er bare meg som har blitt helt på tuppa etter at jeg ble gravid:)

Gleder meg til å se lille, men samtidig gruer meg om alt ikke skulle stå bra til... Men håper og tror det beste, har jo egentlig ingen grunn for å tro at noe skal være galt, det er isåfall hodet mitt det er noe galt med:)

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i tankene dine... Jeg tok også en privat UL da jeg var 12+6. Problemet er jo at med en gang UL er over og alt var fint, begynner man å bekymre seg IGJEN! Du vil fremdeles være i dette vakuumet etter UL, hvor du ikke kjenner liv enda, og kanskje ikke kjenner deg så gravid lenger... Det er jo gode sjanser for at alt skal gå bra hvis man har sett at alt er fint i uke 12-13, men garantier har man aldri. Uansett! Ikke når barnet har kommet til verden, heller.

Når det er sagt, er jeg veldig glad for at jeg tok den ultralyden! På forhånd tenkte jeg at hvis noe skulle være galt - MA, store misdannelser eller hva som helst - er det tross alt bedre å vite det så tidlig som mulig. Jo lenger man går, jo verre er det... Og det mener jeg fremdeles! Selv om jeg ikke klarte å skru av bekymrings-knappen etter UL heller, var bekymringsnivået definifivt skrudd ned. Lykke til i morgen! Høyst sannsynlig er alt bra, vet du! Oppdater oss i morgen, da!

Forresten, det KAN gå an å se etter kjønn så tidlig... Legen skulle til å sjekke i uke 12+6, men jeg ba henne la være (vi vil ikke vite kjønn). MEN hvis du får vite kjønn, må du ta det med en klype salt, det er enda veldig tidlig, og de kan ta feil.

Takk for oppmuntrende ord og bekreftelse på at det ikke bare er meg som er helt på tuppa:)

Sitter her grytidlig og bare venter til klokken skal slå 12 slik at jeg kan kjøre ut til UL kontrollen. Har nesten ikke sovet inatt.

Kommer tilbake med oppdatering:)

Hei og lykke til i dag. Jeg har vært på Ul et par ganger allerede, fordi jeg går til ekstra oppfølging pga diabetes og er 44 år! Var altfor tidlig å se kjønn da jeg hadde UL i uke 12, sa gynekologen så jeg slo meg til ro med det. Skal til ordinær UL 16.september og håper de kan se kjønnet da.

Jeg forsøker å ikke bekymre meg, men tenker at dette er en fantastisk tid vi går i møte. Prøver å nyte den i stedet for å tenke på alt som kan gå galt. Får ikke gjort noe med det alikevel, og det er heldigvis sjeldent det går galt også.

Forsøk å nyt tiden, det gjør jeg :)

Annonse

Jeg hadde UL 13+4 i forbindelse med duotesten, og da hadde jeg kanskje litt mer å være nervøs for enn deg. Men det gikk fint. Det går bra for det fleste kvinner.

Det var ganske artig å se på den lille, selv om han/hun var lite samarbeidsvillig den dagen!

Da er ultralyden overstått og alt er fint med lille:) Var så herlig å få se lille krabaten som var veldig aktiv og sprellet rundt. Trodde ikke det var slik aktivitet så tidlig altså:) Legen trodde det var ei jente, men han sa at jeg ikke skulle kjøpe jenteting før jeg har vært på ordinær ultralyd. Man kan jo ta feil.

Er så lettet og slapper av på en helt annen måte nå merker jeg.

Tusen takk jenter for oppmuntring, det har betydd mye. Godt å ha en plass som dette der man kan dele erfaringer og berolige hverandre:)

Så flott å høre at alt står bra til - det gjør heldigvis som oftest det :) Jeg har sterk følelse av at det er en gutt, mannen min er ikke så sikker. Ordinær UL 16.sept og da håper jeg og få vite kjønn!

Lykke til fremover og nyt tiden :)

Alle andre rundt meg hadde en følelse på at vi skulle få jente, mens jeg følte ingen verdens ting...he he. Følte meg helt utenfor, for de fleste gravide jeg har snakket med og kjenner har hatt en følelse på om de skal ha gutt eller jente.

Lykke til på din ordinære UL "Nykommern" 16. sept.

Jeg har ordinær UL 20.sept :)) Gleder meg til det, da er nok lille krabaten blitt enda større:) Er jo så herlig å se lille, man føler liksom at man på en måte blir litt kjent.

Lykke til til deg også og alle dere andre her inne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...