Gå til innhold

Skravletråd IKM uke 35.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver også ikke å ha for høye fohåpninger, og liksom "glemme" det, for ikke å blir så skuffet når mensen kommer. Samtidig må vi jo ta en del forholdsregler i tilfelle vi skulle være gravid; ta folat, styre unna alkohol, skylle frukt ekstra godt, ikke spise enkelte matvarer osv. Disse små, bevisste avgjørelsene i hverdagen gjør at det blir umulig å leve som om ingenting skjer og "glemme" at jeg prøver å bli gravid. Frustrerende.

Og jeg hadde virkelig bestemt meg for IKKE å drive å kjenne etter symptomer denne gangen. Men jeg har allerede vært inne og sett på den listen over tidlige symptomer for å sjekke om et symptom jeg har går an å få så tidlig. Stress!

Lykke til uansett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg melder meg inn her jeg også:)

Tror jeg har IKM den 3.sept.

Har drevet med el-testing siden forrige tirsdag, skulle etter kalkulatoren ha el den 20.

Jeg fikk ingen knall positive el-tester.. Men den 19 var den veldig sterk, ikke sterkere enn kontrollstreken da. Den 20 var den litt svakere igjen og på søndag og igår var den myye svakere igjen.

Hadde ikke mye el-slim osv. men jeg tror el er over for denne gang.

Hadde sex hver dag i forrige uke utenom fredag og søndag.

Blir spennende å se om det klaffer:)

Merker ingenting enda da:)

Skrevet

Skulle såå ønske dagene gikk litt fortere frem til ikm.

Har ikm om en uke idag.

Pleier alltid ha maaange symptomer, og menssmerter før mens men denne gangen er det i fåtall.

Kanskje det er et pluss? :P

Hadde veldig el smerter et par dager etter el, og var veldig oppblåst, og kjente press nedentil. Merkelig greie.

Ellers kjenner jeg det stikker, eller litt smått med smerter i livmor, eggstokk området slik av og til, men ikke noe vedvarende over lang tid.

Korsryggsmerter, men det er veldig vanlig for meg i hele syklusen grunnet endoen.

Ellers merker jeg noe unormalt ved avføringen. At jeg ofteere må på toalettet, nesten hver gang etter måltid, og at det er diareaktig. (Sorry detaljer). Brystene er litt hovne, ømme men vandt med det uka før ikm. Ellers merker jeg litt sprengende følelse som jeg ikke har merket før.

Hmm.. haha, dette var jo litt symptomer dette da.. :P

Men ikke sterke menssmerter, slik jeg har trodd har vært et graviditetssymptom siste to pp. Men mulig disse kommer når ikm nærmer seg.

Hadde vært sååå herlig med en postiv test til helga.

Å at vi alle snart ses på 1 trimester :)

Hold tråden oppe folkens, og masse lykke til :)

Skrevet

Snirkeline83: Jeg er også veldig løs i magen. Det pleier jeg absolutt ikke være, heller motsatt problem. Håper det er et tegn... Hehe :) Ellers har jeg også litt murringer, men ikke noen sterke smerter.

Krysser fingrene! Har du IKM 1.september? Teste i helga?

Skrevet

Dytter opp igjen denne.

Noen som har testet ennå? Jeg fikk billigtestene mine i dag, og måtte jo selvsagt prøvekjøre dem, 6 dager før IKM... Hehe. Det gikk jo som det måtte gå, MEGET negativ! ;)

Skrevet

Hehe, jeg har ikke testet enda. Har masse billigtester i skapet, men IKM er ikke før om en uke, så litt tidlig enda:p

Håper jeg klarer å holde meg til over helga iallefall:p

Jeg har hatt mye murringer i magen denne uka her og vært uvell og kvalm! Men det er jo litt tidlig for slikt allerede? Tror jeg hadde el forrige fredag.

Jaja, blir spennende dette her:) Er bare i 1 pp enda da:)

Skrevet

Jeg falt også for fristelsen idag, med samme resultat som deg, såklart ;-)

Har drømt at jeg fikk 2 positive tester da, så håper jeg er sanndrømt!! hehe!

Begynte med sure oppstøt igår kveld. Merker at nå tar jeg alt som symptomer, og veksler mellom å være bombesikker på at jeg er gravid, så til at jeg ikke er det, og såklart en gnagende tvil.

Men må si at selv om jeg vet det egentlig er alt fortidlig å teste, så har håpet dalt betraktelig etter det negative resultatet, fordi det virker som om "alle" tester svakt positiv 9-10 dager etter EL..

Skrevet

Noen som har testet ut Rfsu sin graviditetstest? Den som man kan teste 6 dager etter befruktning?? Gikk til innkjøp av en sånn i stad,og vurderer sterkt om jeg skal teste i morra tidlig;)

Skrevet

Hvor får du kjøpt det?

6 dager etter befruktning? Vil det da si 6 dager etter EL eller 6 dager etter at egget er festet?

Skrevet

Jeg kom tilfeldigvis over den på rema 1000 av alle steder;) på pakka så står det at "du kan gjøre testen 6 til 15 dager etter befruktning,dvs allerede en uke innen forventet mens"....så utifra det kan det jo bety 6 dager etter EL?!?!

Skrevet

Jeg søkte den opp på nettet og bestilte meg en! Men etter at jeg gjorde det så kom jeg jo på det at jeg vil være ganske nær, eller kanskje over IKM før den ligger i postkassen da det kunne ta opptil en uke... hehe..

Jaja, får bare holde ut noen dager til. Skal teste igjen på søndag :)

Du får gi beskjed da når du har testet :)

Gjest Inlove.....
Skrevet

jeg venter mens søndag eller mandag.. har variert litt..24 eller 25dager.

jeg er sååååå sikker på at jeg er gravid, kvalm å er akkurat samme form som me de 2 andre.. begynte en uke før ventet mens da å..

så er så spent..har testa 2 tester allerede, men det var for tidli..måtte bare.. :)

hvis jeg ikke er gravid nå da er det hode mitt som er gravid.. da legger jeg meg inn på kokkoavdeling.. :)

har bestillt fler billig tester som skal komme i posten snart :) må vel ta en på søndag...

Skrevet

Hera83

Jeg pleier alltid å ha 28 dagers syklus, og da ville ikm dagen vært på tirsdag. Men denne mnd er den nok onsd eller torsd.

Testet med el, og brukte fertilitetsmonitor, men er alikevel ikke helt sikker på om el var onsd eller torsd :P

Kjenner egentlig svært lite murringer, rart. Pleier alltid ha masse av det før ikm jeg da.

Men jeg kjenner et viss press, svake smerter på begge sidene slik av og til. Å kjenner det verker litt i armer, bein ..

Ofte avføring, litt løsere enn vanlig.

Kjempeeeetrøtt.

Å så er jeg blitt så utrolig svimmel???

Å d er så og si hver gang jeg reiser meg. Å jeg vet det ikke er grunnet lavt jern, for det tar jeg hver dag.

Men, kan huske fra en pp tidligere også at jeg var bittelitt svimmel, og da og trodde jeg kunne være gravid noe jeg ikke var.

Sprenger i brystene av og til. Ikke slik kjempeømme, men ..

Jeg hadde tenkt til å teste i morgen, Skal i bryllup, å hadde vært greit å vite ståa før den kvelden. Meeen, utålmodig som jeg er måtte jeg teste idag. Jeg har tre ulike typer billigtester her. Fra billigtester.no og fra babyornot, altså tester som er supersensitive fra hcg på 10 og hcg fra 25. Alle testene var såklart negative.

MEN, kan man se hvor teststreken skal være på testene?

Altså etter man har testet, og kontrollstreken er kommet frem..kan man skimte hvor teststreken skal være? Svakt?

På to av de tre testene jeg har tatt, ser jeg skissen av teststreken???

Ikke at jeg tror den er påvei til å bli positiv av den grunn.. men har aldri sett lignende? Det er såklart veldig svakt, men .. irriterer meg at jeg ikke har en positiv test å se på, å se om den supersvake streken jeg ser er på rett sted :P

Blir vel til at jeg svir av en i morgen også.

Etter det blir det venting til mandag hvertfall ..

LYKKE TIL :)

Skrevet

Håper du er gravid Snirkeline83! :) Jeg har jo bilder av testene mine fra første svangerskap, men dessverre ikke på denne pcen. Skulle fått se ellers, men satser på at du holder en helt positiv test i hendene om noen dager. :)

Jeg er dritredd for at jeg kommer til å bli så skuffet hvis det ikke har klaffet nå (er bare 1.pp, men likevel...). Kjenner murring og en tung følelse i livmorområdet, men det kan jo være vanlig for alt jeg vet. Sitter jo og kjenner etter nå, pleier ikke gjøre det til vanlig. ;)

Skal ikke teste før tirsdag eller noe, tror jeg. IKM på onsdag. Hvis ikke mensen kommer før jeg rekker å teste igjen da...

Skrevet

Jeg har ikm 31 aug, og hadde EL den 17 aug. Jeg fikk rosa utflod/lett blødning i dag som kun vistes på papiret.

Jeg har ingen barn fra før av, og vi har veldig lyst på en/ei liten baby i huset her :)

Håper på positiv test i løpet av søndagen eller mandagen :D

Skrevet

Jeg skal ha IKM på tirsdag 31, og testet meg allerede i går. Jeg så, slik som snirkeline gjorde, antydningen av en strek i testfeltet. Jeg må si jeg tar det som et positivt tegn. Det er en sånn quickrespons-test. De har jeg tatt mange ganger før, og det har ALDRI vært antydning til en sånn strek når jeg ikke har vært gravid. Så jeg tenker at det kan faktisk godt være at det er svakt positivt siden det er så mange dager på forhånd. Men tar ingenting for gitt ennå. Har kjøpt to tester til. Tror ikke jeg klarer å vente til i morgen. Tar kanskje en i kveld. Vet noen om disse Hcg-verdiene kan stige ganske brått fra en dag til neste? (Hvis man er gravid da, selvfølgelig).

Skrevet

Hcg stiger jo annenhver dag, er det ikke slik? Så hvis vi tenker at testen du tok idag var på dag 1, så stiger Hcg imorgen, å da går det jo an i teorien at den stiger plutselig fra en dag til annen ;)

Tok test idag jeg også, og jeg føler meg snytt! Drømte igjen at jeg hadde stått opp og tatt testen og at den var positiv, så når jeg våknet på ordentlig, så tok det meg noen sekunder å skjønne at det bare var en drøm :(

Testen er ved første og andre øyekast blendahvit, men om jeg holder den opp mot det klare lyset fra utsiden, så kan jeg såvidt skimte en antydning til strek/hvor det skal være strek. Men føler at alt håp er ute, for er jo 12 dpo idag, og dvs at egget jo burde være festet for senest 2 dager siden, og da skulle jeg vel hatt litt Hcg som slo ut vel?

Men så er det jo de som ikke tester positivt før lenge etter IKM også da, som holde et liiiiiite håp oppe. Er jo enda 5 dager til IKM for meg.

Noe som også får meg til å tenke litt på dette med forskjell i sykluser. For for noen med 28 dagers syklus ville idag vært 2 dager før IKM, og det vil si at når jeg enda har 3 dager igjen til IKM så vil de være på IKM dagen med store muligheter for riktig resultat på g-test. Så sånn i teorien så skulle vel jeg også kunne stole å en test igjen om 2 dager? Eller tenker jeg helt feil her? Hehe...

Dette er bare 1 pp, å jeg er allerede på grensa til gal, hvordan skal dette gå da? :-p

Skrevet

Hei igjen :)

Jeg tok to billigtester i morges.. å samme strekene der ja.. svaaake, men de var der..

Så dro på apoteker, kjøpte en CB og den ble svak positiv.. etter noen minutter kan man tyyydelig se en strek, så dere hadde riktig.. kan ikek tro annet enn at jeg er GRAVID igjen :)

Håper dere andre også snart får opp et kryss :)

Lykke til:)

Skrevet

Ja, gratulerer Snirkeline! Jeg testet også positivt i dag! Har hatt noen ultrasvake streker for noen dager siden, men i dag var den rimelig tydelig, IKM i morgen. Hurra!

Skrevet

Åh, gratulerer så mye begge to!! Jeg er glad på deres vegne,men veeldig misunnelig..;) To dager igjen til IKM her, jeg tester ikke før dagen etter, så må smøre meg med tålmodighet. Tør ikke å håpe på noe så innstiller meg på at mensen kan komme når som helst nå..

Skrevet

IKM fredag...tok en test i ettermiddag for moro skyld...den ble svakt positiv. Håper så inderlig at det har klaffet denne mnd, så jeg håper den blir sterkere i morgen tidlig. Mannen min kunne også skimte en strek :) har verking i brystene, og det har jeg ikke hatt tidligere denne pp. Ble veldig øm i brystene da vi var gravide sist.

Er nå superspent!!!

Skrevet

Er spent på oppdatering, Aprilprinsesse! Her er IKM i morgen, tiden går så sakte nå.. noen andre som har resultater?

Skrevet

Tok en ny test på morgnen i går-blendahvit! Så kom IKM i løpet av kvelden :( så det gikk dårlig gitt,også jeg som var så sikker på at vi skulle på en mai baby...

Begynner å bli lei nå....

Lykke til Notie,håper du kommer over på 1 tri. :)

Skrevet

Ånei, så kjedelig å høre da Aprilprinsesse:(

Skjønner veldig godt skuffelsen!

Jeg har IKM imorgen, men føler at TR er på vei. Har hatt litt murringer i magen idag og igår var jeg sinnsykt kvalm!

Tok en test fra billige-tester igårkveld da, blendahvit den også. Skjønte jo egentlig det da:)

Har lest at de testene ikke slår ut positivt før 1 dag etter IKM da.

Vi får se hva som skjer!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...