Gå til innhold

Skravletråd IKM uke 35.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, da er det visst jeg som starter denne! Det hadde jeg aldri trodd.. Er vi ikke så mange som har IKM i uke 35?

Min historie er at jeg har en gutt på to år, hadde en SA i mars (ikke planlagt), og har prøvet siden det. (Bortsett fra en måned da min mann var bortreist). Jeg vet at dette ikke er lenge å prøve, men jeg begynner allerede å bli frustrert. To ganger var jeg omtrent helt sikker på at jeg var gravid, men det var bare tull.

Jeg skal etter mine egne beregninger ha eggløsning i morgen. Eggløsningstestene viste ingen strek først, så en svak en i går, og så en som er nesten like sterk som kontrollstreken i dag. De sier jo at det bare teller dersom teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, og da skal man ha eggløsning i de nærmeste 24-48 timene. Så da kan det virke som om det ikke er eggløsning i morgen, men dagen etter. Jaja, dette er sikkert middels interessant.

Men få høre, hva er historiene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ei enslig jente på 24 år, har ingen barn fra før.

Ønske om barn har jeg hatt hele livet, men har enda ikke truffet noen å få dem med. Siden jeg ikke vil være for gammel, så tar jeg nå saken i egne hender. Ble inseminert første gang denne helgen, og kjenner allerede nå at disse 2 kommende ukene vil være ren tortur :P

Har en god følelse, men vet ikke om det er fordi det er så fantastisk å endelig være igang, eller om det kan bety noe annet.

Vi får vente å se :)

Skrevet

Så spennende! Det var jammen er original historie. Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg har forstått det slik at det er ikke så mange på min alder som går for det alternativet :)

Lykke til, til deg også! Måtte vi alle få spirer snart! *krysser fingre*

Skrevet

Jeg har også ikm en eller annen gang i løpet av uke 35. Tors, fre. eller lørdag, tror jeg. Kjenner litt sånn murringer i magen nå, kjennes nesten ut som rett før man får mensen, så vet ikke om det er el. på gang. Håper det ihvertfall.

Så spennende Bare .mamma-1.ins! Krysser fingrene for deg:)

Skrevet

Etter mine beregninger har jeg ikm 4.sept.

Skal begynne EL-test i dag, temper også hver morgen. Spennende å se hva som skjer!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg har ikm rundt tirsdag. onsdag i Uke 35.

Dette er første mnd med bruk av CB fertilitetsmonitor, så det blir spennende:)

Hadde en MA i Uke 7 I Mars, å har prøvd å tatt det litt rolig etter det.

Opererte for endometriose i Desember, å ble raskt gravid. Kanskje litt for tidlig.

Men etter litt avslapping er jeg nå en veldig iherdig prøver igjen, og håper ikke tante kommer denne mnd.

Igår på Dag 12 hadde jeg høy på fertilitestmonitoren, og idag på Dag 13 var den på maks. har lagt inn aksjer hele helgen, og igår kveld men er vel bare å hoppe i høyet i kveld også :)

Ønsker alle masse lykke til :)

Skrevet

Jeg henger meg på her! 2. pp etter MA midt i juni, er veldig klar for å blir gravid igjen nå! Her tempes det med LadyComp hver morgen, men hvis syklusen er som den pleier å være er det enda noen dager til sjansen er på topp. Men har vært litt kluss med syklusen etter den spontanaborten, så må nok bare stå på i dagene før og etter også..;) Koselig dette, vi er jo som nyforelsket igjen jo! Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Slenger meg på her jeg.... Har IKM 5. september... Har ikke brukt prev. denne måneden, men har ikke vært obs på å ha sex rundt eggløsning.. Da det passer enda litt bedre fra neste måned... Men det spiller ingen rolle sånn sett, så er litt spent på om det klaffet eller ikke.. Tror jeg hadde EL i går, passer ifht syklus i tillegg til at jeg hadde litt EL-smerter...

Skrevet

Hei alle sammen! Jeg er 27 år og har en gutt på 2 år. Dette er 1.pp og har IKM ca 1.september. Termin blir da rundt 13.mai... ;)

Sist ble jeg gravid på første forsøk, så jeg har litt for høye forventninger, kjenner jeg. Kommer til å bli skikkelig skuffet hvis det tar litt tid.

Krysser fingrene for oss!

Hvor ofte har dere sex rundt eggløsninga forresten?

Skrevet

Vi har det hver dag. Jeg har hørt at det bare er et poeng å gjøre det annenhver hvis mannen har dårlig sædkvalitet. Krysser fingrene for alle. Tror jeg har eggløsning i dag. Det er ETTER eggløsning at temperaturen gå opp, sant?

Skrevet

Her har det også klaffet på første forsøk to ganger før, først med jenta vi fikk i fjor vinter og så i april i år, men da varte det dessverre ikke mer enn ti uker. Var uansett veldig innstilt på at det kom til å gå like lett denne gangen, så ble litt urealistisk skuffet da mensen kom forrige måned.. Jaja, nye muligheter denne måneden. Satser på sex hver dag her også, og tror det er etter EL tempen går opp ja. Når er egentlig sjansen for å bli gravid størst, rett før eller rett etter EL?

Skrevet

Spørs om vi må ta en runde i køya i dag også da. :) Har ikke testet med eggløsningstester denne gangen, så har ikke helt kontrollen, men har eggløsningsslim da.

Ang. temperatur vet jeg ikke dessverre. Men du kan jo ta en titt her: http://www.pernille.info/ Står sikkert noe der :)

Skrevet

Sjansen for graviditet er størst 2-3-4 dager før, under og innen 24 timer etter EL mener jeg å ha lest et sted. Men sædceller kan visst leve opp til 6 døgn eller noe? Egget dør innen 24 timer etter EL tror jeg. Tempen går opp etter EL. Det skyldes at der egget har ligget før det løsnet setter igang med å produsere masse progesteron som igjen gjør at tempen stiger...

Skrevet

Masse nyttig informasjon her. Nå skal jeg se om jeg kan få revet min mann bort fra timeforberedelser for en runde i høyet. ;)

Vi snakkes!

Skrevet

Noen av dere som har hatt EL allerede? Hvordan føler dere dere?

Jeg er 4 dager over EL idag, å har fått skikkelig ømme bryst. De har vært litt småømme siden EL da, men det var kun på sidene og hvis jeg presset på dem. Nå er de bare superømme uansett. Åsså er jeg støl i livmor området, men det har jeg også vært siden EL, så det trenger jo ikke bety noe.

Kan jo være jeg bare legger ekstra merke til hva som foregår med kroppen min nå siden jeg er i prøver fasen, og ikke har fulgt helt med på det tidligere... Det er jo dessuten litt tidlig enda å kjenne noe..

Dagene går så tregt jenter! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få tiden til å gå fortere.

Ikke klarer jeg tenke på noe annet heller. Symptomer, graviditet, planlegging og drømming om fremtiden er det eneste som intresserer meg også for tiden, hehe.

Hilsen en smågal og utålmodig

Skrevet

Regner med at el er over for denne gang, siden jeg har litt ømme pupper nå. Har ingen forhåpninger denne mnd siden det ikke er blitt så mye sengevals siste tiden. Lange dager på jobb, sene kvelder med arbeid øg stuptrøtte begge to, så har rett og slett ikke orket å styre så veldig på som jeg hadde ønsket. Men får hååååpe det var nok likevel, får bare håpe jeg ikke har bommet totalt på el. Virker som en evighet til uke 35 ihvertfall. Hvordan går det med dere andre, kjenner dere noe utenom det vanlige?:P

Skrevet

Etter testene å dømme, har jeg hatt eggløsning. Kjenner ingenting spesielt, bortsett fra en heidundrende urinveisinnfeksjon som meldte sin ankomst i dag. Sånt skjer når man ikke lenger går og tisser etter sex.. FOR noe drit. Ekstra bittert hvis jeg ikke er blitt gravid denne gangen heller.

Skrevet

EL er over her, men jeg kjenner ingenting.. forrige måned kjente jeg imidlertid masse murringer og var forferdelig trøtt, men mensen kom til vanlig tid, så jeg innbilte meg nok alt sammen. Denne måneden er jeg litt mer realistisk, så det er kanskje derfor jeg ikke kjenner noe. Spennende blir det uansett, jeg håper så veldig!!

Skrevet

Æ kjenne altfor mye æ da... Murring i magen hele tia, halsbrann, oppblåst, fikk UVI, takle ikke steikosen fra ovnen... Blir jo helt tullate av d her. Om æ ikke e gravid blir æ forundra. Men vi klare vel å lure oss ganske greit når vi kjenne ekstra godt etter :) Ee det sånn at man kan få UVI av å bli gravid..noen?

Klem

Skrevet

Hei,melder meg inn her jeg å:) jeg kjenner også mye murringer i magen hele tida, men mins også det var sånn forrige gang jeg var gravid. Men er også litt redd for at jeg driver å innbiller meg ting!!

Så vi får smøre oss med tålmodighet noen dager til før vi tester oss:)

Hvor tidlig har dere planer om å ta graviditetstest?

Klem ninni82

Skrevet

Jeg tester om en uke. Jeg har diskutert masse med meg selv, for jeg hadde først tenkt å drøye til over IKM for å styre unna skuffelser (tilfelle kjemisk) Men jeg klarer ikke, så jeg har inngått et kompromiss med meg selv om å teste nøyaktig 14 dager etter EL. Mener den burde kunne slå ut da om det er noe.. Tror dere ikke?

Kan forresten si at iforgårs kveld ble denne stølheten/presset jeg har i livmorområdet enda sterkere, nærmest ubehagelig og jeg er gaaaanske sikker på at jeg ikke har det hver syklus, for DET hadde jeg lagt merke til. Fikk også veldig vondt i korsryggen. Kjentes ut som en låsning, og det var ubehagelig å sitte, stå, og ligge. Jeg håper håper håper at dette er noe som kan tyde på graviditet, og at testen lyser positiv om 1 uke :)

*krysser fingre for oss alle*

Skrevet

Jeg kjenner ingenting så lenge jeg ikke kjenner veldig godt etter. Da kjenner jeg alt... Hehe ;)

Aner ikke når jeg hadde EL heller. Irriterer meg at jeg ikke kjøpte el-tester. Men klaffer det ikke denne gangen skal jeg bestille el-tester. Liker å ha kontroll. Kontrollfrik? Næh! :D

Lykke til alle sammen! Håper vi blir/er gravide! :)

Skrevet

Hvordan er følelsen for denne perioden? Jeg har en blandet følelse egentlig. Har ikke tro på at det har klaffet, samtidig som jeg har litt troen likevel.. Hehe :)

Skrevet

Jeg har en god følelse, samtidig som det virker helt fjernt at jeg noen gang skal få oppleve å forholde meg til en positiv test, graviditet og baby. Men det er kanskje frykten min over at jeg aldri skal få oppleve det?

Håper å håper iallefall. Er jo bare 1.pp, så jeg regner ikke med at det gikk denne mnd for så heldig er jeg vel ikke? Prøver iallefall å ikke ha for høye forhåpninger, selv om jeg vet at de er der innerst inne.

Nei, det er masse følelser og tanker oppi dette her, ikke lett å bli klok på seg selv.

Jeg får også nærmest angst av å se på IKM tråden vår, for der står det jo "Ikke gravid denne mnd" og våre nick rett under når vi la oss inn...

Men så leser sikker jeg litt for mye inn i ting av og til :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...