Gå til innhold

Andrew wakenfield? Hva er historien bak han?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mange som vil ha Wakefield bastet, bundet og tvunget til taushet. Hvorfor? Han rører borti og kritiserer selveste MMR-vaksinen - og selveste Big Pharma. Han sier faktisk ikke at alle vaksiner er unødvendige (mange mener han er altfor forsiktig i sine uttalelser her - men etter hva han har gjennomgårr skjønner jeg hvorfor), han fremmer ønsket og behovet for mer forskning på MMR vs autisme, og belønnes med å bli latterliggjort for en hel verden. Maken til heksejakt skal en lete lenge etter. Og det er det flere og flere som ser...

Det gror rundt ham:

http://www.facebook.com/autismfile.wakefield

Hvorfor ikke lytte til hans historie fra Wakefield selv?

Dette er part 1 av 10:

Bullshit. Wakefield er ikke kontroversiell. Det ikke tvil om hva han har drevet med. Han har jukset med forskningen sin, tatt seg betalt for det og utsatt barn for uetiske og unødvendige inngrep. Forskningen hans holder ikke mål, og som følge av det er den trukket av The Lancet. Hans angivelige forskningsresultater er det ingen som har kunnet reprodusere.

Samtidig har nyere og bedre studier vist at hans forskningsresultater er lite sannsynlige, da de kom frem til helt andre ting.

Alt dette skal være en konspirasjon? Særlig.

• 2 uker senere...

Annonse

"Det er en nær sammenheng mellom innførsel av MMR vaksinen og autismeøkningen."

Wakefield jukset med forskningen sin, og ingen andre har klart å reprodusere hans "resultater" - unntatt deg... eller hva baserer du denne påstanden på?

• 3 uker senere...

Helseinteressert: Ta en titt på denne linken http://www.etikkom.no/no/Aktuelt/Aktuelt/Fagbladet-Forskningsetikk/Arkiv/2010/2010-2/Forskningsjuks-om-meslingevaksine/

"..han (Wakefield) mottok et større pengebeløp fra advokater til foreldre med autistiske barn som vurderte muligheten for å sakssøke helsemyndigheter og vaksineprodusenter."

MMR/autisme-hoaxen var altså motivert av penger og ikke reelle forskningsresultater. Wakefield har vel også mistet retten til å drive som lege UK om jeg ikke husker feil.

Og dere mener at vi som er vaksineskeptikere er naive!? Tror dere virkelig ikke at det finnes system som er så korrupte som vi mener medisinindustrien er!? Er det ikke sannsynlig at forskningen hans var så vanskelig å spise for de som ville kunne tape penger på den!? Som er store og mektige aktører i bransjen! Som bare kan trekke i noen tråder for å fjerne "problemer"... Er det ikke sannsynlig at de ville gjøre alt i sin makt for å stille mistillit til denne forskeren, og ødelegge alt han er og står for!? Før han kansje ville svekket deres renomme. Merkevarebygging og omgivelsers legitimitet er jo alfa og omega, i de fleste bransjer.. Ikke greit med noen så store riper i lakken... Skjønner ikke hvorfor det er vanskelig å se jeg.... Men, jeg pleier jo som regel å tenke selv og ikke følge mengden, om ikke det er det jeg selv føler er riktig da ;) Også, til det at han mottok penger av foreldre til autistiske barn for å saksøkre helsemyndigheter, so what!? Han ville kjempe deres sak, og de trodde på ham!! Og det gjør de jo fortsatt!! Det er jo litt merkelig at så snart en person med medisink kompetanse og legitimitet går i mot de veletablerte sannhetene...så blir de uthengt slik som Wakefield!! Men, det passer jo greit i argumentasjonen til vaksinetilhengere....... Bruk hodet, det er faktisk ikke usannsynlig om det er dette som har skjedd!!!

Hvis "tenke selv" betyr å lete etter trådstumper med lys og lykte for å kunne nøste sammen noe som sammenfaller med forutinntatte holdninger.. ja så skjønner jeg hva du mener med uttrykket.

Hele poenget med vitenskapelig forskning er nettopp at enhver publisert artikkel skal gjennomgås av andre forskere, det være seg metodikk, reproduksjon av resultater og forsøk mm. Dette gjorde at denne undersøkelsen falt gjennom. Ikke bare det, men det ble bevist at Wakefield var en svindler med økonimiske motiver, samt tok ryggmargsprøver på pasienter uten samtykke, dvs drev uetisk forskning.

Grunnen til at denne saken ble så stor i det hele tatt kan pressen ta skylda for. De blåste opp denne saken uten å se kritisk på hvordan forskningen var utført og da var spiren sådd. Den har tydeligvis satt i overkant gode røtter på endel som nekter å tro at en forsker som går mot 'Big Pharma' imot, faktisk kan ta feil..

mamma-x-3: "Vi har neppe lest og sett det siste her."

Jo, det har vi. MMR-autisme-linken er dødere enn Monty Pythons Norwegian Blue. Det finnes ingen faglig uenighet om det. The Lancet har trukket Wakefields artikkel fordi den var dårlig forskning, og ti av de 12 (13?) medforfatterne til Wakefield har distansiert seg på faglig grunnlag. Wakefield har mistet lisensen sin i UK for uetiske inngrep hos autistiske barn mens han flirer av at han betalte barn på bursdagsfest for blodprøver. Samtidig tok han seg betalt for å finne på resultatene sine, og samtidig som han var delaktig i å patentere sin egen vaksine.

Ingen har klart å reprodusere resultatene.

Du har som vanlig ikke annet å komme med enn det vanlige, udokumenterte konspirasjonsteoricrappet du alltid kommer med. Igjen er man litt dummere etter å ha lest et av dine bidrag.

Annonse

EJ09,

Det er en nær sammenheng mellom autisme og MMR vaksinen, og den kanskje viktigste studien som ble brukt for å frikjenne MMR vaksinen viste seg å inneholde grove metodiske feil:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/141762231

Men i all verden, er det "Rykk tilbake til start" her nå?

Jeg anbefaler deg å lese gjennom utdraget fra boka Bad Science som omhandler MMR-saken, så tar vi det derfra. Du kan få låne boka i sin helhet av meg hvis ønskelig, jeg sender fraktfritt!

http://www.badscience.net/2008/08/the-medias-mmr-hoax/

Massevaksinasjoner redder usedvanlig mange mennesker fra død og elendighet i verden. Dessverre er det slik at ALL medisin har bivirkninger i større eller mindre grad. Alt fra hovenhet på stikksted til sterke allergiske reaksjoner og faktisk også død og alvorlige lidelser i svært sjeldne tilfeller. Det er derimot IKKE påvist noen sammenheng mellom MMR-vaksinen og autisme, TIL TROSS for at det kan være sammenfall mellom vaksinerte pasienter ut autismediagostisering. Wakefields undersøkelse er ikke reproduserbar, den er diskreditert, trukket fra medisinske journaler og alle medforfattere til rapporten har trukket seg bortsett fra Wakefield som er fradømt retten til å drive lege. Det er påvist forskningsjuks, uetisk prøvetakning og økonomiske betinget bias.

Det er nesten så jeg begynner å tro at dere faktisk ønsker at det skal være en sammenheng. Er det ikke godt nytt at ingen seriøse forskere har klart å påvise sammenheng? Finn en eneste skikkelig rapport som er etterprøvet og publisert i et anerkjent medisinsk tidsskrift så skal vi snakke. Da er vi nemlig på lag og jeg veit å lage helvete hvis det er det som skal til, og jeg driter i om det er en autoritær legemiddelsindustri som er motparten. Inntil videre er dokumentasjonen per idag i vaksinens favør, uansett hvor mange ganger de samme linkene blir postet.

Det er overhodet ikke sammenheng mellom mmr og autisme.

Den tullete undersøkelsen du linker til er forlengst regelrett slaktet, her f.eks:

http://justthevax.blogspot.com/2009/07/mmr-autism-claim-and-bad-science-part.html

og er ansett som ett bestillingsverk fra idiotgjengen rundt ageofautism.

Det utrolige er at du blir gjort oppmerksom på dette andre steder, men fortsetter å male ut løgn etter løgn for å forsvare ditt virkelighetsforstyrrede syn på vaksiner.

Mmr autisme linken er helt død.

Helseinterressert sa: "Det er en nær sammenheng mellom autisme og MMR vaksinen, og den kanskje viktigste studien som ble brukt for å frikjenne MMR vaksinen viste seg å inneholde grove metodiske feil."

Hva har du skrevet i tråden du enviser til som ikke har blitt grundig motbevist?

MorteO sa:

"Er det ikke godt nytt at ingen seriøse forskere har klart å påvise sammenheng?"

Dette hjelper desverre ingen av de mange barna som har blitt ødelagt etter vaksiner.

Forventer du virkelig at vaksinepusherne vil lage seriøse studier som viser faktisk påvirkning av vaksiner på i utgangspunktet friske barn?

Det som er utrolig moderne mann, er hvordan du som tidligere har innrømmet at du har økonomiske interesser i syke mennesker i form av å være helsepersonell, driver med vaksinepropaganda ovenfor friske små barn som er potensielt sykdomsfremkallende.

Er du redd for å miste fremtidige "kunder"?

Haha, igjen den dumme konspirasjonsteorien om at alle som er helsepersonell er i senga med "Big Pharma" og driver med å sikre sine egne jobber ved å holde folk syke. For et skrudd menneskesyn. Bullshit Bingo, anyone?

Husker du forresten hva du skrev i går? Ikke det? Jeg skal hjelpe deg:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/142348620

MortenO skrev:

"Anti-vaksinefolket putter generelt alle helsearbeidere i hele verden i samme boks: "Disipler av en konspiratorisk farmasøytisk industri". En helt hårreisende generalisering, da det helt ut av det blå undergraver integriteten til millioner av mennesker som jobber med å holde oss i live rundt i verden."

Ditt svar, Helseinterressert: "MortenO,

Hvis du leser det jeg skriver en gang til vil du se at jeg ikke generaliserer helsepersonell men at jeg henviser til helsemyndighetene."

Mente du det ikke likevel? Eller er du ikke enig med deg selv? Eller har du bare alternerende forklaringer etter hva som passer best der og da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...