Gå til innhold

Skal, skal ikke???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å få lyst på baby igjen, men liker ikke alderen min.42 neste mnd. Skal jeg prøve,bør det skje snart. Er så vanskelig å bli enig med meg selv om hva som er rett å gjøre.Vil så klart ta Duoprøve ved en graviditet, for det er viktig at barnet er friskt. Tenker at det er dårlig gjort av meg å tenke på barn, når jeg vil "sortere" sånn.Her jeg bor er det heller ikke vanlig å få barn etter å ha fylt 40år. Jeg har 2 barn som jeg fikk i 20 årene, tenkte lite på risiko at noe skulle bli galt da. Hvordan har dere andre modne voksne klart å bestemme dere?? Skulle ønske jeg bare ble gravid m prevensjon, så var det liksom ikke min feil. Hormonspiralen min virker visst helt som den skal,litt synd. Jeg blir sprø av å tenke på dette hele tiden. Skal, skal ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har valgt å få 3 barn til som moden,-39,42 og nå 44 år når sistemann kommer. Har ikke tatt noen tester, men tenker at jeg tar imot det/de barna jeg får, når jeg velger å bli gravid i såpass moden alder. Men det er kun mine tanker om et vanskelig tema.... Lykke til med valget ditt:)

Skrevet

Jo hvorfor ikke! er selv 29. Jeg har en venninne som har en gutt på 7. Mor blir 50 neste år! Jeg synest det er helt fantastisk å se på de to:-) Venninnen min sier selv at hun føler seg yngre, og det er nok pga guttungen. Hun har også tre eldre barn, elste på 23. Ingen barn har vondt av godt voksne foreldre! Når det gjelder Duoprøve, vil jeg ikke ha noen mening om det. Jeg er ikke i den situasjonen, og da føler jeg ikke det er riktig at jeg skal uttale meg om det. Stå på! Du vil aldri angre! Lykke til!

Skrevet

Jeg vil også ta nakkescreening og sånne prøver vi eldre får tilbud om, hvis jeg er så heldig å bli gravid. Ikke fostervannsprøve, hvis jeg da ikke blir anbefalt pga tvil ved andre prøver. Har selv store barn som krever mye, ønsker meg veldig et barn med min nye mann, men føler meg ikke klar for å ta imot et barn som åpenbart vil ha ekstra store behov. Så altså, vil ta abort hvis man finner downs eller noe annet. Føler også på det med sortering som du skriver, er jo i teorien imot sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...