Gå til innhold

Steder å bade med barn som ikke kan svømme i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg flyttet til Bergen for et år siden og vi bor i nærheten av Landås.

Jeg er ikke lokalkjennt i det hele tatt og lurer veldig på hvor man drar for å bade her i byen??

Jeg leter etter type gratis badestrand, må være litt lang-grunnt siden sønnen min ikke kan svømme enda.

Helst så nært som mulig og det er ikke viktig om det er salt eller ferskvann, bare vi kan kjøre dit på noen få minutter (mindre enn 30 min i allefall).

Det eneste stedet jeg har funnet er Nordnes sjøbad som tar en time med buss, ikke har strand og koster penger :(

Skrevet

En time fra Landås til nordnes med buss? Du kan gå strekningen på den tiden....

Skrevet

Ikke med store bekkenløsningsplager i 7. mnd og en liten gutt på 6 år nei :(

Først bruker linje 2 nesten en halvtime ned til byen og deretter linje 11 omtrent like lenge og i tillegg gå igjennom parken...

Neitakk!

I tillegg er det ikke noen strand der, bare barnebasseng og trapp ut i det store dype blå...

Koslig sted, ikke noe å si på det, men det er ikke det jeg leter etter...

HI

Skrevet

http://www.bof.no/omrader.htm

Håper du finner et passende sted. Det finnes mange fine steder på øyene rundt Bergen, men da må du regne litt lengre reisetid.

Lykke til i varmen :)

Skrevet

Takk :) da kan jeg prøve meg frem :)

Skrevet

Hei. Du har jo Helleneset ( der er det en liten stripe med strandkant og) og de har et stort basseng der. Ellers har du Elsero i Sandviken og Kyrkjetangen mot Bønes et sted. Gamlehaugen på Paradis eller i Kanadaskogen som ligger i Nipedalen. Der er det bare nydelig fint. hvit sand over alt :) Jeg pleier å dra dit med gutten min og han er 4 år og han elsker det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...