Gjest JuniGull2010 Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Sønnen vår (2mnd) begynner så vidt å vise interesse for plastleker nå (biteringer, enkle rangler + +), så lurer litt på om jeg skal være like nøye med rengjøringa av dette, som man gjerne er av alt annet den første tiden...? Det holde vel å skylle nye leker litt under vann, evt. vaske med zalo..?
Mayline Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Jeg vasker bare med zalo, om det ikke står på at det skal kokes da.
ღMadame_mim ღ Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Oi, det har jeg ikke tenkt på engang!! har vasket lekene hennes noen ganger, men det er dersom hun sun selv har griset dem til!! Hun er 5 måneder. Når man tenker på hvor mange som tar på lekene osv i lekebutikken så er det kanskje lurt å vaske dem!
HippieChic Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 hoho Det har jeg aldri tenkt på heller. Men for å få vekk bakterier så må jo ting kokes og ev vaskes med såpe. (dette gjelder forøvrig frukt og grønt også...det hjelper ikke skylle eplene i kaldt vann :-p ) Og de fleste leker tåler nok ikke den behandlingen... Jeg tror det er de første ukene man skal være ekstra nøye med sterilisering egentlig.. Det går nok helst bra selv om du ikke vasker! :-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Men da gjør jeg som jeg tenkte, vasker lett i zalovann. De lever jo ikke i en steril verden, så noen bakterier må de jo tåle etterhvert. Takk for svar, likevel! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå