n74 Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Jenta mi er 5,5 måneder. På grunn av ammeproblemer i starten ble det litt mye for vesla med både pupp, flaske og smokk, så da kuttet vi ut smokken. Etterhvert så ble hun flaskebarn på fulltid. Problemet er at hun bare sovner hvis hun får melkeflaske. Men noen ganger så er hun ikke sulten, og da enten overspiser hun, så kommer alt opp igjen. Eller så slipper hun sugetaket, men er for våken til å sove. I tillegg våkner hun noen ganger flere ganger om nettene. Da går det an å flaske henne en gang, men neste gang så er hun mett, så da er det ikke noe vits å prøve (har jo full kontroll på hvor mye hun får i seg). Jeg tror løsningen kan være å vende henne til en smokk, fordi hun har et sugebehov ved innsovning. Men så langt har vi ikke lykkes med det. Noen andre som kjenner seg igjen og som har noen tips?
sillyfilly og Olivia Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Jeg har forsøkt å få min jente på 6 mnd til å bruke smokk og det funker dårlig. Hun tar de bare ut og leker med de. Hun har også stort sugebehov når hun er trøtt/skal sove. Hun sutter på fingrene sine da.. Kan du gi henne vann på flaske kanskje?? Jeg mener, grøt om velden før hun legger seg også vann i senga? Det har funket ganske bra her ihvertfall. Men hun suger som sagt på fingrene sine. Da slipper du kanskje at hun våknet på natten for å få mat. Prøv sinnsykt mange forskjellige smokker, det kan hjelpe.. Nuk er det visst mange barn som liker. Og de runde.
Gjest eelis+kian Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Jeg ville heller forsøkt å jobbe med leggemetoden deres uten smokk :-) Når jenta deres er så stor, kan jeg ikke skjønne hvorfor dere vil at hun skal bruke smokk. Det er jo så mye enklere uten! Gutten min er nå 10 mnd, og har aldri brukt smokk. Han hadde også store problemer med søvnen, og sovnet kun ved puppen og i vogna, aldri ellers. Da han var 4 mnd satte jeg strek, og begynte å jobbe med å legge han uten hjelpemidler av noe slag. Jeg brukte hysj-metoden, og det funket helt supert!! Etter tre dager kunne jeg legge han rett ned i senga, og så sovnet han uten å kny :-) Når hun våkner på natta kan dere prøve å tilby vann i stedet for melk, det kan kanskje funke. Ellers er det en fordel å ha jobbet med innsovningsmetoden deres, for da er det lettere for henne å finne tilbake til søvnen igjen når hun våkner på natten. Lykke til! :-)
Føken siruppsnipp Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 ÅJA!! Min første strtet med smokk når han var 8 mnd. Og ja jeg vet det nesten ikke er nødvendig da, men for meg var det da, det var som å komme til himmelen!!! Endelig en som roet seg med en gang og jeg ikke behøvde å holde på i det uedelig på å få roet han dag og natt og ikke minst deilig for mine pupper som fikk fred!!!! ÆRE VÆRE SMOKKEN!!!!!!
Melle *prøver på nr 2* Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 eelis+kian, har du lyst å fortelle litt om hysj-metoden? Min lille er bare vel 2 mnd men sovner nesten bare på puppen!
Guttemamma x 3 Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Signerer minimy&meg Eldstemann her brukte meg som smokk og spyttet ut melka. Utrolig slitsomt. Etter et par mnd. intensiv trening tok han omsider smokk da han var 5-6 mnd. Yngstemann vil ikke ha smokk og sovner stort sett av seg selv. Vi har gjort alt likt med de to, men de er rett og slett forskjellige og har forskjellige behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå