Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt nede i underlivet, på innsiden av lårene og under rompeballene når jeg går at det er kul umulig å komme seg noe sted. Tror ikke det er bra å sitte/ligge for lenge heller, men hva skal man gjøre da?

Fysio hjelper ikke, massasje hjelper ihvertfall ikke. Å tøye hjelper ikke. Og har over 3 mnd igjen.

Er dette normalt? Guttebebi ligger langt nede i bekkenet- kan det hende han flytter seg lengre opp etterhvert? , virker som om presset på bekkenet er veldig stort om dagen.

Holder på å gi opp her, dette er ikke morsomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som bekkenet ja. Fikk lignende plager rundt samme tid som deg. Jeg har gått til kiropraktor, og han fortalte at det var bekkenlåsning (ikke løsning) jeg hadde. Ting hadde låst seg. Kan jo være noe slikt du også har? Snakk med legen eller fysio din. Men dersom ikke fysio hjelper så ville jeg prøvd noe annet, f.eks kiropraktor?

Tips er å ikke gå lange turer, plager kan komme 1-3 dager etter en lang tur. Prøv å samle bena når du skal ut avseng og bil etc. Ligg med pute mellom bena når du skal sove.

Ikke gi opp!

Skrevet

Kjenner meg igjen i dette. Begynte allerede i uke 9 hos meg. Klarte ikke å gå, stå, ligge eller sitte for lenge. Fysioterapi hjalp ikke meg, men har fått hjelp av en dyktig kiropraktor. Hun knekker bekkenet mitt, og noen ganer mellom skulderbladene og nakken. Har hatt god effekt av det. Selv om jeg ikke er helt bra har jeg blitt bedre enn jeg var. På meg hjalp det og å bruke ispose i korsryggen i 10-15 minutt hver dag, dette for å dempe hevelsen i leddene der.

Vet det er dyrt med kiropraktor, men på meg har det hjulpet og jeg synes det er verdt det. :)

Skrevet

Bra dere har funnet noe som hjelper for dere:) Glemte å si at jeg har prøvd kiropraktor også, han vil ikke gjøre noe så lenge plagene er i symfysen ( skambein/lyske/underliv)

Å gå tur er uansett ikke aktuelt for meg, her er det snakk om kun å klare å gå på do når blæra ikke klarer mer. Klarer heller ikke komme meg ut av huset for evt behandling.

Håpet mitt nå er at flere har opplevd at slike plager kan bli litt mer håndterlige hvisatom bebi skifter stilling, siden både jordmor og jeg tror han ligger veldig langt ned i bekkenet. Det som jeg tror er at han trives veeeldig godt akkurat der...isåfall blir jeg nok sengeliggende resten av graviditeten og det ser jeg ikke akkurat lyst på.

Prøver å holde humøret oppe av hensyn til omgivelsene, men de ser nok hvor mye jeg strever. hjelper det kanskje å stå på hodet?

Takk for at dere er klagemuren min:)

Skrevet

Uff, det skjønner jeg du ser tungt på nå. Men kan jo hende at baby snur, flytter seg så det blir mindre trykk! Krysser fingre!

Mulig du skal vente litt med å stå på hodet ;) God bedring,og masse lykke til iallefall!

Skrevet

Ja, skal vente litt med hodestående:)

Takk for kryssede fingre og lykke til fremover selv;)

Belønningen er jo stor, hjelper å tenke på det når det står på som verst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...