Gå til innhold

Positiv UL og negativ blodprøve

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 1/36 på downs, imens UL ser veldig fine ut. Naturlig nakkefold og utviklet neseben. Tok en privat UL etter å ha vært på Riksen og fikk det samme bekreftet, på private UL sa de at de ikke ville bekymret seg for downs ettersom at alt så så bra ut. Er helt overnervøs.

Noen som har vært borti dette? Vet ikke hva jeg skal tro..

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Hei, er visst ei stund siden dette innlegget, men er du som meg så grubler du sikkert ennå.... Jeg hadde ul i uke 13+1 med pos nesebein og nakkefold som var helt normal. dette skulle gi 1:1560 for de tre syndromene det testes for. Etter blodprøve ble vi innkalt til samtale, da det viste seg at denne gav 1:63, altså økt risiko.

Vi fikk tilbud om fostervannsprøve, noe vi takket nei til. Da blodprøvene var analysert utfra ul 14+1, altså en uke lengre sv skap enn hva som var målt på tre andre ul. Jeg har grublet mye gjennom sv skapet og det har vært tungt å ikke vite, men samtidig visste jeg at terminen de hadde regnet utfra umulig kunne stemme. Jeg spurte hva risikoen ville vært om de var analysert utfra den termin jeg mente var riktig, og da ville det vært 1:6000, altså utrolig stor forskjell hvis de ikke analyseres etter helt korrekt termin.

Jeg fødte en frisk og fin gutt for 1 uke siden, og er utrolig lettet og takknemlig for det! Men, jeg har blitt veldig skeptisk til duo-trippeltest når marginene er så små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...