☆septemberbarn☆ Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 sengetøy til babyen? Altså her bygger jeg rede for fulle mugger!! Har vasket ned hele leiligheten og styrer på.. Tro om jeg er sliten når klokka passerer 8 i kveld.. Men, er det normalt å legge på sengetøy før man kommer hjem fra sykehuset? Dumt spørsmål sikkert...
Celine84 Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Ikke noe dumt spm. i det hele tatt, for min del, syns jeg at du burde vente til du kommer hjem fra sykehuset. Å legge på sengetøy/laken tar ikke så langt tid, og kan be din mann/sambo gjøre det, blir bare masse støv og sånt hvis det ligger der uten bruk, kan også eventuelt legge på sengetøyet, når du kommer hjem, kan du bare riste det, eller lufte det før bruk, laken kan du legge på når dere har kommet hjem fra sykehuset. Syns det er litt ubehagelig at nyfødt baby skal puste inne all støvet som har lagt på sengetøyet, som vi ikke ser. Jeg er kanskje litt nøye, men det er bedre enn å få astma eller allergi for ungen.Det er min mening, hva syns andre?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Jeg la på sengetøyet idag.. 3 dager til termin, så støve ned rekker det ikke, hehehe.. Men har på sengeteppe også da:) Så det kan jo være en idè om man gjør det en god stund før. Da kommer det ikke støv på sengetøyet.
eliona Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 jeg legger det helt klart på etter at jeg kommer hjem fra sykehuset. det tar tross altt 2minutter. jeg liker heller ikke tanken på at min nyfødte skal ligge der i masse støv som vi ikke kan se og midd fordi det har blitt for varmt/tett pga av at sengen ikke har blitt brukt og luftet hver dag. jeg er kanskje litt pirkete, men sånn er det hos meg i hvertfall.
Celine84 Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 hehe, da er vi 2 som har samme mening, lillekitty:) Selv om det er noe dager til termin, men er ikke sikker at ungen kommer akkurat i termin datoen....
mamma til 3:) Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Kommer til å legge det på når soverommet er ferdig vaska, støver nok ikke ned:)
ticalinda Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 Jeg stoler på at pappaen fikser dette mens jeg er på sykehuset. Hvis ikke så gjør jeg det selv når jeg kommer hjem. Det er ikke slik at man ikke kan legge ned babyen i et øyeblikk etter at man er kommet hjem.... Hi..hi... (Jeg fødte plutselig 4 uker for tidlig forrige gang, og kom hjem uten å ha klær klart, stelleplass eller seng. Pappaen kjøpte bilsete før han hentet oss hjem. Det gikk kjempefint det også altså, null stress!!).
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 Jeg gjorde dette klart for sikkert 5 uker siden og har like lenge til fødsel. MEN jeg skal ta det av å vaske det igjen. klarer ikke å la ting være..er så utålmodig jeg da. er så koslig å gjøre alt klart og vise frem når vi får besøk. når jeg har på sengetøy så slipper også dynen og madrassen og støve ned. tar det av for vask når det nærmer seg :-)
sojoma Skrevet 16. august 2010 #9 Skrevet 16. august 2010 Jeg har gjort både sprinkelseng og kurven klar med alt utstyr. Gjorde det 5 uker før termin. Men har dekket sengetøyet i sengen og kurven med strechlaken... Gjort det med de andre 2 og ingenting har støvet ned )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå