Gå til innhold

Det KLØR!! Svangerskapskløe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det KLØR noe så hinsides! Begynte på magen, har noen få utslett som klør og klør, men så har jeg også fått mange røde prikker på beina som klør enda mer... Noen flere som opplever dette?? Vet ikke om det er svangerskapskløe, men symptomene "makes sense" for å si det sånn... Skal til jordmor på torsdag, får høre med henne da... Utrolig plagsomt er det i allefall! Godt det bare er 3 uker igjen nå... *Litt lei* ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vent helt til torsdag. Det er kjempelang tid å gå om kløen ikke gir seg eller bedrer seg. Ta en tur til fastlegen og få tatt blodprøve for å få sjekket om det er svangerskapskløe med en gang heller. Som regel får en resept på polaramin for kløen og. Det tar i det minste de verste toppene av kløen.

Ellers vil jeg anbefale å "smøre" med agurkskiver der det klør. Det var skikkelig lifesaver for meg da jeg hadde slik ekstremkløe. Det både kjøler og lindrer kløen :) Veldig greit før man får evt medisiner som hjelper.

Skrevet

Får kanskje ta å ringe legen og høre. Takk for agurk tipset!! :-)

Skrevet

Det kan hende det er noe galt med leververdiene dine, det må du sjekke for da tror jeg de setter deg i gang ganske snart...!

Skrevet

Som hun over sier så behøver det ikke være vanlig sv.skapskløe... Spesielt siden du får det nå 3 uker til termin, kan det være symptom på et problem med leveren din...

Alt er sikker som det skal være, for all del, men få det sjekket "just in case"! :)

Masse lykke til! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...