Gå til innhold

Permisjonsstart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er vist permisjonen i gang. Veldig rart å tenke på at jeg ikke skal på jobb før august neste år. Var innom jobb i dag (egentlig sykemeldt de siste dagene) og ville ikke gå hjem. Hadde lissom følelsen av at alt ble så nærme (fødsel++) i det jeg gikk ut av døra.

Nå sitter jeg her hjemme og vet ikke helt hva jeg skal ta meg til. Har hatt ferie nå siden juni og har ikke hatt noe problem med å få fylt dagene, men nå har jeg en rar følelse i hele kroppen. Merker plutselig at jeg er litt redd og nervøs for de neste dagene. (tror jeg har skyvd vekk alle tanker for "det er jo så lenge til", men plutselig har alt blitt så virkelig)

Mange tanker og sikkert rotete skrevet, men alt surrer rundt i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også begynte med permisjon i dag :-) Så de neste ukene kan jo hva som helst skje - gleder meg til å bli ferdig med graviditeten og møte lillejenta vår! :-D

Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det. Rett etter ferie, fem dager før permisjonsstart sa JM til meg: "Nå kan du i teorien føde når som helst".

- Hva?, tenkte jeg,

- Når som helst??? Men jeg har jo ikke støvsugd en gang!

Hehehe... Fikk total panikk og hadde en fæl natt med kynnere etterpå. Derfor lagde vi oss en liste over hva jeg var beymret for/ikke hadde gjort og nå er vi nesten ferdig med alt på listen! Føler meg mye bedre og har kontroll over situasjonen på en helt annen måte.

Startet permisjonen onsdag i forrige uke og prøver å fylle dagene med trening, oppussing, håndarbeid (jeez - blir jo 100 % husmor av denne rgaviditeten) og lesing (fødselsforbredende + store norske klassikere. En herlig kombo). Er så heldig at mannen min er hjemme samme med meg om dagen og vi har det hyggelig sammen med bikkja og går på kafe, spiser ute og bare prater masse om at vi skal bli foreldre og hvordan vi ser for øss fødselen og hvordan vi skal takle den og barselsperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...