Gå til innhold

Modningskupunktur- noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har litt mer info om hvordan dette fungerer, og om det har gitt resultater? I tillegg, noen som har tips om steder i Oslo?

Takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det med forrige... jormora mi gav meg det uten at det kostet meg noe:) Jeg fødte 2 dager etterpå(kun en behandling) og da kom gutten min 10 dager før termin:)

Skrevet

Jeg har bestilt i markveien, skal gå fra uke 35. Noen har visst veldig god effekt, andre ikke. Jeg har god effekt av akupunktur når det gjelder andre ting så verdt et forsøk tenker nå jeg.

Skrevet

Jeg var veldig frem og itlbake ang dett (mye pga pris) men ble tipset om Markveien naturmedisinske senter på Grünerløkka - der er det ikke riktig så dyrt som på familie-klinikken som er det andre stedet jeg har vurdert. Jeg betalte kr 500 for første konsultasjon og deretter kr 350 per time. Jeg kan jo ikke vite om det hjalp/hjelper siden jeg ikke har født ennå og det uansett er umulig å måle, MEN damen satte også noen nåler mot hovne hender, og det hjalp veeeldig.

Hjemmesiden deres er www.mns.no

Skrevet

Jeg har gått to ganger på familieklinikken på Majorstua. De driver med all slags akkupunktur, ikke bare modning. Første gang kostet 700, de neste koster 400. Første gang ble jeg spurt grundig om min helsehistorie og hvilke plager jeg har hatt i graviditeten. Fikk nåler for bedre sirkulasjon, for hjerte og lunger, mot forsoppelse, halsbrann osv, osv. (Husker ikke alle, det er mange zen og chi uttrykk jeg ikke forstår....) Merket ingenting etter første gang, men etter andre gang ble jeg kvitt forstoppelsen og fikk mer murringer i rygg og bekken. Skal gå en gang i uka frem mot fødsel.

Jeg aner ikke foreløpig om det har noen effekt, for jeg vet jo ikke hvordan det hadde vært uten akkupunkturen, men venninna mi som anbefalte meg dette mente at det helt sikkert gjorde modningen (riene) mindre smertefull og fødselen lettere. Men hun har bare født en gang, og har heller ikke noe å sammenligne med... Vanskelig å finne bevis siden folk er så forskjellige.

Skrevet

Jordmora jeg går til tilbyr dette. Jeg skal begynne i uke 36/37. Jeg har brukt akupunktur mot andre plager, og har hatt veldig god effekt, så krysser fingrene for at det funker her også :) Anbefaler Balderklinikken, tror jeg betalte 7-800 for første konsultasjon, deretter 390,- De er veldig flinke, og tar seg tid til deg.

Skrevet

Har akkurat bestilt modnigs akupunktur og skal dit til mandagen.

Det kostet 300kr første gangen og deretter 200 kr. Avslag for gravide som han sa :-)

Er veldig spent nå, fikk akupunktur under fødselen med nr 2 og det hjalp meg veldig. Eneste jeg fikk for smertene.

Skrevet

Jeg har fått modningsakupunktur siden uke 36, tilsammen fått 5 behandlinger. Følte en del murringer etter et par av behandlingene, men da jeg kom til kontroll uke 41 var jeg ikke moden i det hele tatt. Nedtuur! Litt surt om jeg skal ha tålt all den stikkinga og betalt 1500 kroner bare for tull... Det skal sies at jeg i utgangspunktet var veldig "open-minded" og hadde god tro på forsøket!

Skrevet

Jeg har også bestilt på mns, og satser på at det har en effekt. Men det hjelper nok ikke alle, så mulig man bør droppe det om man skal sitte og irritere seg over tapte penger...

Jeg har bestemt meg for at det er verdt et forsøk og at jeg ikke skal tenke på pengene.

Skrevet

Prøvde det for første gang i dag eg. Og fekk desverre ikkje hatt nålene i tida ut. Fekk eit veldig blodtrykksfall, kaldsvette og ville svima av, så me avbrøyt. merkelige greier med ein slik reaksjon, men det er ikkje tvil om at kroppen reagerer på det. =)

Lykke til!

Skrevet

var til akupunktur for karpaltunell-hender igår og syns allerede det hjelper litt. Skal tilbake til uka og gå to ganger pr uke har vi avtalt og også få litt modningsakupunktur. Er ca 37 uker nå. Spent på om det får noen effekt, men er hvertfall verdt å prøve. Ikke så mye for modningens del som for at fødselen skal bli enklere visstnok. Effektive rier og mindre rifter sier hun. Håper på det. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...