Gå til innhold

Når fortalte dere omverden om graviditeten? =)

Anbefalte innlegg

Jeg er 12+0 kommende lørdag (11+2 i dag). Vi har allerede fortalt det til mine foreldre (grunnet sommerferie sammen og vanskelig å skjule) og til kanskje 7 venner. Disse vennene er jeg komfortabel med på den måten at jeg uansett ville fortalt dem om det gikk dårlig. Så er det resten av verden da. Studievenninner, perifere venner, samboers familie (som det ikke ville være veldig lett å fortelle om svangerskapet gikk skeis til, da de er svært konservativt religiøse og ikke snakker om "personlige" ting på den måten).

Fortalte dere 12+0? Eller 13+0, altså når hele uken med tolvtalllet er over? =) Før eller senere?

Fortsetter under...

Jeg fortalte det tidlig til et par venninner som jeg vet ikke "sladret" til noen.. Fortalte det til foreldrene mine og min manns voksne barn da duotesten var unnagjort, var vel 11+5. Nå forteller jeg det til alle og har vel gjort det etter at foreldrene mine fikk vite om det. ! Vel har igjen å fortelle det til kollegaer, sjefen min vet det allerede. Er 15 uker på vei nå.

Lykke til! Det er så herlig å kunne fortelle det :)

Trodde jeg var i uke 12 da vi fortalte det til barna våre, som gladlig spredde det videre i barnehagen. etter 1. ul ble termin flytta to uker frem.

så fortalte omverden det egentlig litt for tidlig. men men, er nå i uke 21 og venter tvillinjenter som har det bra der inne.

Annonse

Fortalte det til foreldrene våre i det vi trodde var uke 12. To uker etter var vi på UL og legen målte opp, ned og i mente og var veldig sikker på at vi DA var i uke 12. Da hadde vi allerede fortalt det til mine tanter og onkler, samt taner og onkler på den ene siden hans. Er i uke 14+ 6 nå og har etterhvert fortalt det til gode venner som har fått beskjed om at det fortsatt er hemmelig ;) Resten av familien hans får vite det etter ordinær UL, orker ikke mas fra dem siden de er så mange... Ellers får studievenner og ikke så nære venner vite det etterhvert som det begyner å vises- og det er vel fortsatt en stund til :)

Hei, jeg fant det ut selv i uke 3, fortalte det til kjæresten min et par uker senere - og ellers holdt vi begge heldt munn frem til etter at ultralyden var overstått i uke 20. Ville ikke involvere noen, spesielt ikke glade og forventningsfulle besteforeldre i noe som kanskje ikke ble noe av. Man kan bli stilt overfor vanskelige valg på ultralyd! Etter at nærmeste familie fikk vite det, sendte jeg en epost til sjefen.

Alle har vel sine grunner for når de vil si det, ingenting som er mer riktig enn noe annet. Jeg har en venninne som ikke sa et eneste ord til noen før hun var i nesten 7.måned (hun er overvektig, så det var ikke mulig å se noe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...