Gå til innhold

Hva merker dere av tegn? - flergangsfødende?

Anbefalte innlegg

Hei!

Bortsett fra den evinnelige kvalmen merker jeg så lite tegn til at jeg er gravid denne gangen. Er svimmel, har høy puls/dårlig kondis, er kvalm og har innimellom litt strekksmerter over symfysen, men ellers synes jeg at jeg merket så mye mer sist. Brystene mine er nærmest uberørt, de var superømme sist. (Mulig de nå er ferdig sprengt?) Ikke merker jeg noe til mage heller. Er 10+2 i dag. Sist Var jeg så veldig øm over symfysen og følte jeg vokste litt der ganske tidlig. Men jeg husker jo ikke helt eksakt når ting skjedde. Nå har jeg i alle fall ikke antydning til mage og synes ikke jeg merker at livmoren kommer oppover slik jeg burde nå. Begynner å lure på om det har stoppet opp eller om det er normalt for flergangsfødende...? Skal ikke til kontroll før i neste uke, men det er jo ikke sikkert jeg får vite så mye mer der. Sist hørte jeg ikke hjertelyd før ganske sent, men da hadde jeg en tidlig ul i uke 9 som viste at hjertet slo.

Blir litt gal av å være hjemme med kvalmen. Akkurat nå er jeg der at jeg tror jeg takler en MA, men ikke tanken på å da skulle måtte på igjen med ny runde med kvalme helt fra start. Tror jo alt er bra, men får litt for mye tid til å tenke når jeg er sykemeldt.

Hvordan er det med dere andre flergangsgravide?

Fortsetter under...

Hei:) Tror vi er litt for opptatte av å kjenne etter om alt er normalt! Mange av mine venninner har ikke kjent at de har vært gravide i hele ni mnd. Ei venninne av meg kjente ikke sparkene en gang da morkaken lå i veien:). Forskjell på folk ja hehe.

Jeg er 7 uker på vei og er kjempekvalm men har nå begynt å ta Urizal og bruker sea band.Spiser annen hver time og tar ett glass oboy til måltidet og drikker mye vann. Synes de har hjulpet meg litt og kan nå være oppe og litt sosial.

Når skal du på UL?

Samme her... er ikke kvalm engang denne gangen. Med de andre 2 har jeg faktisk vært så fryktelig dårlig (med oppkast opp til 30 ganger i døgnet) og nå har jeg ingen ting...har testet 3 ganger og ja...jeg er visst gravid helt uten noen plager...? Kan det være mulig? :) er 10 uker i dag tror jeg...

11 uker i dag og har vært kvalm helt fra start (heldigvis ikke så sterkt, har bare kastet opp to ganger, men kvalmen er der hele dagen). Utover det har jeg få andre symptomer, og det er i grunnen veldig greit siden jeg er hjemme med sønnen vår.

Annonse

Hei du :)

Jeg er like bekymret som deg...er gravid 5 uker - dette er tredje barnet, men 6 svangerskap (fordi jeg har mistet 3 ganger), men har ikke mye symptomer. Føler meg oppblåst i nedre del av magen, litt uggen av og til, litt ømme pupper midt i...men ellers fint lite.

Det er fælt å gå å lure, men jeg leste et svar av en jordmor på Babyverden at man må prøve å tenke positivt - for den lille sin skyld. Tenk at dette skal dere to klare helt fint :) Man tape ringenting på å være positiv...skulle man miste (Gud forby!!!), så blir det like vondt og skuffende uansett!

Masse lykke til til oss alle sammen :)

Hei!

Jeg er 5+6 i dag, og merker absolutt ingenting til at jeg er gravid. Jeg er trøtt - men det er kanskje ikke så rart når vesle tulla vår våkner i 06-tida ;) Mannen min påstar at jeg er mer trøtt enn ellers, da.. Prøver å tenke at jeg bare er heldig som ikke har noen symptomer, men skulle gjerne fått litt "gravidfølelse"! Den kommer vel sigende etterhvert :) Hadde ingen symptomer forrige svangerskap heller og var litt bekymret - men alt var bra med veslemor i magen:)

Hei!

Jeg er 5+4 i dag og kjenner også veldig lite ennå. Litt småkvalm og uggen innimellom, litt trøttere enn vanlig og litt ømme pupper. Men mye mindre enn da jeg var gravid med lillegutt. Da var jeg mer kvalm og mye mer sliten og trøtt. Men mulig det kommer mer symptomer etter hvert, eller at jeg ikke har like god tid til å kjenne etter eller er mer vant til å være trøtt og sliten... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...