Gå til innhold

Hva tester MÅ jeg ta hos legen.. ER REDD og har legeskrekk :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen her inne som kan fortelle meg hva slags tester jeg MÅ ta hos legen?

Jeg har voldsomt lege skrekk og er redd for at noen prøver vil resultere forandring i livet mitt for alltid på en negativ måte..

PLIS vær så snill å hjelp meg..

Hva er i tilfelle valgfritt?

Hjelp meg...

Fortsetter under...

vet ikke helt hva man gjør hos legen når man skal beholde barne jeg er veldig nyskjerrig selv på hva dem gjør men ble gravid når jeg var 15 det ble abort :( dem tokk ultralyd via vaginal... og så sjekka dem at jeg var helt frisk for skjønnssykdommer ingen av testene er noe vonde synes jeg tror det skal gå veldig bra og lykke til med alt og gratulerer :)

Når jeg var på den første kontrollen etter jeg blei gravid, tok legen blodprøve, dette for og se at alt er bra, at jeg ikke har noen sykdommer hepatitt, HIV/aids osv.

I tillegg blei jeg undersøkt nedentil. Dette for og kjenne/se etter at alt var som det skulle, bekrefte at jeg faktisk var gravid og ca. Hvor langt jeg var på vei. Jeg skulle også ha med meg en urinprøve til legen.

Seinere i svangerskapet skal du jo jevnlig til legen og sjekke blodtrykk og blodprosent. Da får du bare et stikk i fingeren.

Det kommer nok til og gå fint!

Lykke til videre!:)

• 2 uker senere...

Kjære deg, hvilke tester skulle medføre en forandring i livet ditt for alltid på en negativ måte? Du er jo gravid! Det vil jo nødvendigvis medføre litt endringer uansett :) men ikke til det negative...

Jeg tok kun blodprøve da jeg var hos legen. Ellers var det kun en samtale om det som ventet. Ingen gyn.undersøkelse, ingen UL. Gyn. undersøkelse tas kun hvis legen mener det er nødvendig, og det er ikke så ofte har jeg forstått. Blodprøver er du nok dessverre nødt til å ta.

Har du ingen du kan ta med deg? Barnefar, en venninne, mamma? Det er ikke noe problem å ha med seg noen på alle kontrollene om du vil det :)

Håper det går bra for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...