Tøffe Tøflus Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Snuppa er straks 7 mnd, og interessen for grøt til frokost er dalende (på kvelden spiser hun derimot dobbel porsjon med stor apetitt). Er det for tidlig å begynne med brød? Hvordan har dere andre gjort dette? Tenkte å prøve med litt brød først, og så etterfylle med grøt for å være sikker på at hun får i seg mat.
jaaada Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 jeg begynte når han var rundt 7 mnd etter råd fra hs:) veldig poppis!
Mayline Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Har tenkt å begynne når han er 7 mnd.Begynner før om interessen for grøt daler før den tid :-)
X10ne Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Vi begynte med litt brød på den tiden. Men det er først nå (halvannen måned senere) hun har begynt å like det. Gir bittesmå biter. Hun sliter med å få dem inn i munnen selv, så jeg hjelper henne litt. Av og til har vi et tynt, tynt lag med smør/leverpostei/prim/kaviar på. Jenta mi eeelsker grøten sin så jeg må være forsiktig med å "etterfylle med grøt". Hun skjønte nemlig veldig fort at hvis hun nektet å spise ny mat ville hun få grøt til slutt uansett. Nå lar jeg henne i hvert fall leke noen minutter før jeg evt. gir grøten slik at det på en måte blir et nytt måltid.
abella Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Vi begynte med brødskive ved 6 mnd. Han likte brød bedre enn grøt, så her var det ikke noe problem. I begynnelsen klistret brødbitene seg i ganen og han måtte skylde ned med vann, men han lærte seg veldig fort å tygge og bløte brødet før han svelget.
Gullsnoppen Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 7 mnd har vært perfekt hos oss Vi gir innsiden av brødet som biter, og han sitter og gnafser på resten av skorpa etterpå, mens vi andre spiser
Marius og Jonas! Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 Jeg har begynt med brød rundt 7mnd alder på begge guttene mine. Syns det er greitt å starte med brødbiter før jeg begynner med 8mnd middagsglass, da de inneholder litt større biter, f.eks. hele maiskorn etc. Starte med bare store "smuler" og øker i størrelse etterhvert. Brød med kaviar har alltid vært en favoritt her i huset! Anbefaler å vente litt med søte pålegg som prim og syltetøy til de er litt større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå